Mies otti nokkiinsa lapsen sanomisesta
Meillä on 3 v, joka suutahti isille, ja sanoi, että isi saisi mennä jo töihin niin saataisiin olla rauhassa. Mä en oo koskaan sanonut noin, vaikka joskus ajatellut, kun olen katsellut äreää miestä. Mutta hänestä on kyllä paljon iloakin.
Tosin tää loma meni aika hyvin musta, ei ollut mitän suurta riitaa ja on hoitanut hyvin esikoista. Meillä on myös 6 kk vanhat kaksoset... Tää viikko vielä jäljellä.
Kyllä muakin vähän järkytti, että sanoi noin, mutta isi selvästi suutahti. sanoikin että kyllä hän voi mennä jonnekin muualle, jos hän niin häiritsee. Kyse oli siitä, että lapsi olisi halunnut katsella aamutv:n sijasta aamun lastenohjelmia kakkoselta. Myönnän että saa katsoa niitä mun kanssa arkena.
Kommentit (20)
Mun 3v muistaa mainita monta kertaa päivässä että äiti on tyhmä ja että tykkää isistä enemmän kun äidistä, semmosia ne on. Ja meillä kyllä isi antaisi pienen katsoa ne piirrettynsä.
suuttunut niinkään lapsesi tokaisusta, vaan siitä, että epäilee lapsen oppineen sanomisensa sinulta.
Harvemmin kolmivuotiaat nimittäin ovat noin sanavalmiita, kuulostaa siltä, että lapsi toistaa äidiltä kuulemaansa tokaisua.
Joten jos mies vaikka epäili sun valittaneen lapsille hänestä silloin, kun hän on poissa paikalta...
suuttunut niinkään lapsesi tokaisusta, vaan siitä, että epäilee lapsen oppineen sanomisensa sinulta.
Harvemmin kolmivuotiaat nimittäin ovat noin sanavalmiita, kuulostaa siltä, että lapsi toistaa äidiltä kuulemaansa tokaisua.
Joten jos mies vaikka epäili sun valittaneen lapsille hänestä silloin, kun hän on poissa paikalta...
Mutta lapsella on hyvä sanavarasto, ja hyvä kielipää, ja oppi esim. englantia korvakuulolta, kun oltiin kesäkuussa viikko Englannissa mun siskon luona (on naimisissa englantilaisen miehen kanssa). Vaikka koko ajan puhuttiin suomea, niin nappasi ympäriltään englantia.
Hän matkii myös kertakuulolta tv-ohjelmista kuulemiaan sanontoja, niitä on sitten naureskeltu. Mieskin tietää tämän hyvin. joten on voinut napata tuonkin jostain muualta.
Lapsi on joskus napannut mm. kerran katsottuaan Lauran tähdestä kuullun lauseen "annetaan sille piiskaa, niin se on hiljaa". Vähänkö huvitti, kun mukula ei edes tiedä mikä piiska on...
ap
ilmeisesti ap:lla on neljä lasta kun isiä pitää paapoa myös ja selitellä 3v:n sanomisia.
Asiaan kannattaa puuttua heti, ennen kuin on myöhäistä.
ei sitä kannata jäädä analysoimaan. Mene halaamaan miestäsi ja sano, että hienosti on lapsia hoitanut.
Vai onko teillä joku yhteisrintama lapsen kanssa miestä vastaan?
olla tosi niuho ja herkkänahkainen, jos 3v sanomisista loukkaantuu! Hyvänen aika, eihän noin pieni lapsi osaa vielä kaikissa tilanteissa analysoida, miltä mikin kuulostaa. Lapsi tarkoitti, että haluaisi nyt katsoa telkkarista omaa ohjelmaa, eikä mitään dramaattista.
kuulee "totuuksia", joten toivottavasti otti opikseen!
Miten hienostunutta porukkaa olette, jos äitiäkin oikein järkyttää, jos lapsi uskaltaa vastustaa ja kyseenalaistaa isän äreyttä?!
lapsellekin että älähän nyt, kuka on sun kanssa niin paljon leikkinyt ja jaksanut ulkoilla, ja sulla on ollut niin kivaa isin kanssa.
Ja miehellekin että älä nyt tuosta välitä, kyllä mäkin saan kuulla olevani tuhma äiti ja vaikka mitä, jos kaikki ei mee tuon pillin mukaan, ja että turhaa siitä on suuttua.
reippaalla ja vakaalla äänellä: "Älä nyt höpsi. Minusta ainakin on ihanaa kun isi on kotona meidän kanssa." Ja isälle titenkin voi selittää että lapsi saa yleensä katsoa lastenohjelmia ja kiukustui sen takia eikä suinkaan isän läsnäolosta itsestään.
Miehet on niin herkkiä. Aina niitä pitää silitellä ja tukea. Huoh.
Että lapsi opetetaan olemaan sanomatta omaa mielipidettään heti lapsesta.. Isää vaan pitää ymmärtää..
aikuinen ja tehdä jotakin asioiden parantamiseksi.
no kyllä on mies..!
Kerro miehellesi, että meidän 3,5vee latelee kaikennäköisiä näsäviisauksia päivittäin, niin minulle kuin avopuolisollenikin.
Neiti lähipäivinä on mm. sanonut että ''äiti, ootko vähän laiska kunnet jaksa siivota!?'' ''äiti keittää paljon parempaa puuroa kuin sinä'' ''minä leikin vain maunon kanssa kun sinä äiti olet niin huono leikkimään prinsessaa'' ja vihaisena uhannut ''soittaa mammalle ja kertoa!'' ja mm. muuttaa hoitotädin luokse ja kertonut että olen ihan tyhmä ja ilkeä.
Avolle tyttö on vihaisena tiuskinut ettei rakasta häntä ja isi on plajon kivempi.
Nuo kuuluvat minusta vain ikään! Osalle kommenteista nauretaan vain (mm. äiti on niiiiiin laiska!) ja toisista sitten keskustellaan lapsen kanssa miksei saa pahottaa toisen mieltä yms.
kun hän ei mitenkän kiljunut sitä, vaan lähinnä totesi. On jo aiemmin tällä lomalla kertonut että äiti tekee parempaa ruokaa, on parempi pesemään tukkaa, osaa paremmin laittaa oikean ohjelman (digiboksilta lapsen omien kuvauksien perusteella) jne. Ja miestä ärsytti jo eilen, kun lapsi lähti ulos ja oikein pitkään ja hartaasti pyysi että äitikin tulisi puistoon. Mun piti vähän siivoilla, mutta lähdettiin sitten koko konkkaronkka.
Ollaan kyllä oltu nyt lomalla toisin päinkin eli isomman kaa ja vauvat on ollut isillä, vauvat ei oo valittaneet :-).
Kyllä mieskin tajusi että se oli se ohjelma, mutta kai hänkin mietti hetken että onko niin, että hän on vaan häiriötekijä meidän arjessa, ja lapselle niin selvä kakkonen.
ap
kuulee "totuuksia", joten toivottavasti otti opikseen!
Miten hienostunutta porukkaa olette, jos äitiäkin oikein järkyttää, jos lapsi uskaltaa vastustaa ja kyseenalaistaa isän äreyttä?!
en nyt just noilla sanoilla, mutta kumminkin. Ja tiesi että kyse on niistä ohjelmista.
Herkkiä ne on :-). Mutta on jo toipunut epäsuosiostaan :-).
ap
reippaalla ja vakaalla äänellä: "Älä nyt höpsi. Minusta ainakin on ihanaa kun isi on kotona meidän kanssa." Ja isälle titenkin voi selittää että lapsi saa yleensä katsoa lastenohjelmia ja kiukustui sen takia eikä suinkaan isän läsnäolosta itsestään.
Miehet on niin herkkiä. Aina niitä pitää silitellä ja tukea. Huoh.
Jos järkytyit noin lapsen sanomisesta.
Mies jäi koti-isäksi ja se arvelutti 2v:tä aluksi aika paljon. Parin päivän jälkeen tullessani töistä lapsi kertoi iloisesti että tosi hyvin menee, isi on kuin pikkuäiti :)
Mies oli hiukka totinen jokusen aikaa, mutta ymmärsi sitten että se kehuva kommentti. Nyt kun lapset ovat tottuneet tilanteeseen, meillä on taas isä ja äiti, eikä äiti ja sen korvike.
tämä voisi viihtyä hieman enemmän kotona, ettei lapset täysin vieraannu!
mutten vittuile tai nalkuta. Jos on sanomista, niin sanon, mutta kahden kesken. Ja koetan sanoa rakentavasti.
en siis toivottele suutuksissani että häipyisi tai uhkaile että eroan tms.
ap