Mitä teidän 3-vuotiaat leikkii?
Minulla menee hermot tuohon 3-vuotiaaseen lapseemme! Hän ei ole vieläkään oppinut leikkimään yksin. Ikinä ei ole mitään tekemistä ja lapsi roikkuu lahkeessa KOKO ajan!! Olen yrittänyt opettaa tekemään palapeliä, leikkimään legoilla, autoilla, muumitalolla tms. mutta ei kelpaa mikään. Menee hetmot!
Ulkona pitäsi olla kaiket päivät, mutta kun aina ei vaan voi olla.
Kommentit (5)
valitettavasti luulen että kaikki ei edes ikinä opi leikkimään yksin. Meidän 3 v. poika leikkii tosi paljon itsekseen(kin), rakentaa junarataa, autorataa, pyöräilee prätkähiirtä leikkien jne. Keksii koko ajan itselleen jotain ja harvoin tulee minulta kysymään jotain tekemistä. Mutta isoveljensä 5 v. on toista maata, hän ei koskaan tee mitään itsekseen vaan marisee ja vinkuu vain jos minä en leiki hänen kanssaan tai ei ole muuta kaveria (sisarukset ei kelpaa).
yleensä jotain teekutsuja yritän saada leikkimään, piirtämisestä tykkää mutta silloinkin pitää minun piirtää ja hän sanoo mitä piirretään. helposti käy sitten niin että jos minun tarvitsee tehdä jotain, lapsi istuu telkkarin edessä. =/
Ei leiki juuri mitään yksin. Kaatelee lelukoppia ja sössää milloin mitäkin. Samalla narisee lahkeessa jatkuvasti, ärsyttävää
autoilla. Autoleikkiin voi uppoutua pitkäksikin aikaa. Palapelejä tekee kanssa, mutta si mitenkään kauhean pitkäjänteisesti.
Kyllä meillä 3-vuotiaan yksin leikkimisen sessiot on aika lyhyitä noin suurimmaksi osin. Välillä pääsee siskojen kunnolliseen mielikuvitusleikkiin mukaan ja saattaa viihtyä siinä yli tunninkin helposti, kunnes yleensä alkaa sikailla ja tulee heitetyksi leikistä ulos :)
mm. tänä aamuna oli merenneitona muiden joukossa varmaan 1½ h, mutta sitten alkoi heitellä "simpukoita" ja "kiviä" merenpohjassa ja valtasi muiden "istumakivet" ja siskot hermostuivat ja poika sai lähteä leikistä.