Meillä pitäisi olla juhlat lauantaina
olen viikonlopusta asti ollut kipeänä (kesäflunssa ja lievä kuume), ja nyt näemmä yksi lapsistakin niiskuttaa...
Mulla eilen myös tuli pahempi ihottuma kuin kuukausiin (psoriaasi).
Ei yhtään huvita ruveta nyt siivoamaan koko huushollia ja laittamaan juhlia. se pitäisi aloittaa tänään, viim. huomenna, koska täällä on aika kaaos. Melkein kuin ohjelman sillä siisti-kaaos...
Kaikki huoneet on pakko siivota kunnolla, koska myös lastenhuoneissa käydään. Ja joudun tekemään sen siivouksen yksin, yhden 3 v avustuksella... (eli se hidastaa myös). Muut lapset ovat 6 ja 7 ja ovat melko paljon pihalla. He saavat kyllä huoneensa raivattua, mutta mä sitten imuroin, luutuan jne.
Mies tulee reissustaan perjantai-iltapäivällä, joten siihen asti en voi jättää.
Kehtaanko perua, vedota sairasteluun?
Kommentit (14)
Eli perut tietenkin. Minä en ainakaan tulisi teille jos jotain kuumeista tautia olisi tarjolla.
Itse en kyllä peruisi juhlia nuhan takia, muutenhan niitä ei tule koskaan pidettyä.
Kyllä minäkin ennemmin harmistuisin siitä, että olisi sitten itsellä riski saada flunssatartunta kuin se että juhlia siirretään.
tarvita. Jos koet, että et jaksa, älä vedä itseäsi piippuun sen takia ja pidä juhlia väkisin. Ja joskus kun joku on perunut juhlat, joihin minä olisin ollut menossa, olen ollutkin jopa helpottunut. Olen saanut ikäänkuin yhtäkkiä jostain lisäaikaa tehdä jotain itselle kivaa, eikä mennä vain johonkin tylsiin juhliin, jotka eivät itselle merkitse mitään, mutta kohteliaisuudesta on pakko mennä.
siskoni perheineen ja 4 muuta tuttavaperhettä, grillausta ja yhdessäoloa.
Tää viikonloppu oli vähän pakkorako, kun seuraavana ollaan rippijuhlissa. Yritin ensi kutsua viime viikonlopuksi, mutta se ei käynyt 3:lle. Eli jos siirtyy, siirtyy elokuulle.
kurkkukipu + flunssa + n. 37,5 lämpöä, väsymystä.
Ja tuo ihottumakin haittaa oloa. tulee usein flunssan yhteydessä.
Jos ilmoitan keskiviikkona, niin periaatteessahan voidaanb parantua?
Itse en kyllä peruisi juhlia nuhan takia, muutenhan niitä ei tule koskaan pidettyä.
Lepäilet vielä tämän päivän ja suunnittelet kaiken hyvin, sitten loppuviikosta rykäset paikat kuntoon. Ei kai ny grillijuhlia tarvii viikkoa järjestää.
niiden valmistelu alkaa pe-iltana.
Periaatteessa tän varmaan saa rykäistyä johonkin kuntoon parissa täystehoisessa päivässä, kaikki vaatekasat pois, lelut paikoilleen, kaikki tasot pitäisi pyyhkiä pölyistä, kaikki pinnat käydä läpi, ja koko huushollin imurointi + luutuaminen. Periaatteessa ikkunat pitäisi pestä vähintään olkkarista ja keittiöstä, mutta se jää kyllä väliin.
Iso talo, 5 makuuhuonetta (1 on kirjasto/työhuone) + oh + keittiö + kkh, pesutilat, 3 vessaa ym.
ap
Lepäilet vielä tämän päivän ja suunnittelet kaiken hyvin, sitten loppuviikosta rykäset paikat kuntoon. Ei kai ny grillijuhlia tarvii viikkoa järjestää.
mutta se siivous... voin kuvitella että meidänkin huushollissa menisi 2-3 päivää että halua
mutta ei ne teidän kaverit kodin siisteyttä tule mittaamaan, vaan viihtymään, tapaamaan toisiaan ja pitämään hauskaa. Tarkoitan, että voit fuskata siivouksessa ;)
juhlat lauantaina ja peruutat monta pv aikaisemmin.
Jos te grillaatte, olette silloin sisällä.
Nyt lepäät rauhassa ja parantelet. Laitat lapset siivoamaan huoneensa, unohdat kaikki luuttuamiset, mies imuroi ja käy kaupassa lauantaiaamua, siinä kaikki.
Haloo, teillä on 3 lasta. Kukaan ei kuvittelekaan että teillä on mikrobisiistiä.
JOs hima on todellakin niin sotkuinen kuin ohjelmissa, käyt hakemassa 5 jätesäkkipakettia, jokaisessa 10 säkkiä ja täytät ne tavaroilla ja heivaat jonkun huoneen nurkkaan ja ensi viikolla laitat tavarat paikalle.
Noin paljon ihmisiä ovat varanneet vkonlopun teille, ei viitsi flunssan takia peruutta, jonka kerkeet jo sairastamaan ennen juhlia.
Teille tulee kaikkiaan parikymmentä ihmistä, joista noin puolet lapsia. Ei ole mitään järkeä hinkata koko taloa kun sotku on juhlien jälkeen melkoinen. Imuroit ja pyyhkäiset pölyt kaikista kriittisimmistä paikoista ja sillä hyvä.
kun sain tänään jo siivottua kaiken muun paitsi eteisen, vessat (jotka on kyllä pesty joka viikko) ja pesuhuoneen.
Siis pyyhin pölyt jokaiselta tasolta, kirjahyllyistä ym, järjestelin pesuun tai kaappeihin ylimääräiset vaatekasat ja imuroin.
Lapset siivosivat lelunsa ja kirjansa pois lattioilta.
4 h meni. (ja pari videota joilla houkuttelin pienintä ettei pyörisi koko ajan jaloissa).
Vannotin lapsia että pitää nyt olla loppuviikon suht siistinä.
se kaaos vaan näytti niin pahalta, pahemmalta mitä oli oikeasti.
Eteinen on huomisen urakka, teen samalla vähän selvitystä, mikä on jäänyt pieneksi ja joutaa varastoon oottamaan seuraavaa.
ap
siis ei mitään synttäreitä ym. muuten vaan kutsuttu., voi siis siirtää/perua sen takia.
Kuinka monta päivää aiemmin haluaisitte peruutuksen, jos perun?