Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vääri pakottaa lapsi syömään kasvikset?

Vierailija
13.07.2009 |

lapsi 8v ei kuulemma tykkää keitetyistä kasviksista.ei siis minkäänlaisista. meillä pakastimessa niitä aina ku itse monesti syön niitä ruuan kanssa.useasti pilkon lapselle tuoreita kasviksia mutta en aina jaksa tai niin kun tänään tuoreita ei ole(illalla kauppaan meno) laitoin lapselle siis ihan vähän keitettyjä kasviksia. nyt kiukkuaa kun ei voi kuulemma niitä syödä kun ovat pahoja. miten toimisit tilanteessa?

itse en oikein usko että ei kasviksista pidä vaan hän ei niitä vaan halua syödä. sama juttu on ruun kanssa missä esim sipulia. jos ei tiedä että ruuassa sipulia ruoka on hyvää mutta auta armias jos menet kertomaan että sipulia on loppuu syöminen siihen paikkaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten pitää hyväksyä myös se, että jälkiruokaa ei tule, jollei kunnon ruokaa ole syöty. Ja siihen kuuluvat myös kasvikset.

Vierailija
2/3 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pakko maistaa, mutta ei ole pakko syödä.

Tällä periaatteella olen omille lapsilleni saanut opetettua kasvisten ja hedelmien syömistä. Kaikista kasviksista/ hedelmistä ei kuitenkaan mielestäni tarvitse oppia pitämään, kunhan jokainen tykkää edes joistakin.

Lapsilla uuteen makuun tottuminen saattaa ottaa montakymmentä maistamiskertaa, joten sinnikkyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään keitettyjä vihanneksia syö kuin keitossa suikaleina. En vaan saata syödä. Raakana ne menee ongelmitta, myös meidän lapsille, jotka kyllä syö keitettynäkin ainakin joitakin kasviksia.