Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, onko lapseni tulossa hulluksi?

Vierailija
12.07.2009 |

Sanoi nyt illalla nukkumaan mennessä, että "mun aivoissa on ilkeä ääni, enkä saa sitä sieltä pois".

Vähän karmaisevaa... Heti tuli mieleen kaikenmaailman skitsofreniat sun muut, vaikka tietysti lapsilla kuuluu ollakin vilkas mielikuvitus. Ikää pojalla on 5 v. Tilanne tosin oli sellainen, että ei ois halunnu jäädä yksin nukkumaan, joten en sitten tiedä, liittyyö siihen.

Yritin vielä kysellä siitä äänestä, on kuulemma miesääni, eikä puhu mitään tunnettua kieltä vaan örisee vain jotain.

Kohtalotovereita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalia tuon ikäisen hommaa, mielikuvituskaverit ovat myös normaali ilmiö lapsella ja lapset jopa "kuulevat" näiden juttelun. Miksi tuo tuntui sinusta karmaisevalta ?

Vierailija
2/7 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no oishan se karmivaa, jos lapseni ihan oikeasti kuulis ilkeitä ääniä päässään, jotka häiritsisivät häntä kovasti. Lapsi ei siis mitenkään iloisesti rupatellen kertonut asiaa, vaan enemmän sillain huolestuneesti itsekin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös analysoinut, että se kuului hänen päänsä sisältä :(. Aluksi olin kauhuissani, koska isoisoisäni on sairastunut skisofreniaa. Onneksi olen nyt osannut relata, eikä poikakaan puhu enää äänistä :)

AP, lapsellasi on hyvä mielikuvitus.

Vierailija
4/7 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis vilkas mielikuvitus ja sen tuomat mielikuvitus-ystävät ja äänet ovat ihan normaali ilmiö tuossa iässä. Voit auttaa lasta juttelemalla asiasta ja kertoa että ne ovat omia ajatuksia jotka siellä päässä "ääntelevät", kysy mikä niissä poikaa huolestuttaa. Meilä pojalla oli aikoinaan "kaveri", jolle antoi nimenkin ja joka jutteli pojalle ja huolestuin todella paljon, mutta eräs lääkär sanoi ettei todellakaan kannata huolestua, vaan tukea tuota kehitysvaihetta. Kaikillehan ei tule tuollaista, mutta saattaa tulla kuolemanpelkoja ja ahdistuksia kun aivotoiminta kehittyy.

Vierailija
5/7 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielikuvituskaverit. Velipojat Teeti ja Horst. Aina sai varoa, ettei istu päälle tms.

Vierailija
6/7 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla niin huolissanikaan, mutta kun tämä ääni ei siis kuulemma ole ollenkaan ystävällinen.

Mutta kiitos kaikille rauhoittelusta, ehkä huolehdin ihan turhaan. Säikähdin kai vaan, koska meilläkin suvussa rasitteena jonkinasteisia mt-ongelmia, en ihan tarkkaan tiedä mitä.

Vierailija
7/7 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulin etäältä kunkun inhottavan äänen huutelevan minua. muistan kun puhuin tästä äidilleni joskus kouluikäisenä. meni sitten ohi eikä ole palannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän