sektio ei-lääketieteellisistä syistä (eipä pelon takia)
Minulla olisi teille kysymys. En tiedä onko kenelläkään muulla ollut tämmöistä ongelmaa, mutta kysytään.
Viime synnytyksen jälkeen (3v sitten) en revennyt kuin vähän synnytyksessä (kaikki synnytykseni ovat alateitse normaalisti). Reilu vuosi synnytyksen jälkeen aloin tuntemaan kipua välilihassa ja lopulta kipu yltyi niin pahaksi etten pystynyt enää yhdyntään. Lääkärissä tietysti kävin ja sain hoito-ohjeet, joista ei pahemmin ole apua ollut. Seuraava hoitotoimenpide olisi leikkaus, joka ei ole hyvä koska siitä tuleet taas uusi arpi. Minulle on tehty 2 kertaa episiotomia synnytysten yhteyksissä.
Haaveilen vielä yhdestä lapsesta, mutta tuleva synnytys pelottaa jo senkin takia, että miten alapääni käy. En halua kuullostaa pinnalliselta, mutta olen joutunut olemaan yli vuoden selibaatissa jo nykyisen kivun vuoksi ja nyt yhdynnät ovat alkaneet onnistua, mutta vaan jos on TOSI TOSI varovainen.
En haluaisi olla loppuelämääni ilman yhdyntää. Vaivani on gynekologi todennut ja diagnosoinut. Voisikohan tuolla syyllä saada sektion?
En kyllä haluaisi sektiotakaan mutta mitenkäs muuten sen lapsen synnyttää jos ei alakautta?! Ei mitenkään. Tai sitten mun täytyy vaan haudata ajatus vielä yhdestä lapsesta.
Neuvoja kaipaan.
Kommentit (3)
että aiheutui synnytyksestä? Vaginiittihan voi tulla ihan muutenkin, ja sulla väliä synnytykseen oli vuosi?
Sinulla on hyvä, pätevä syy minkä vuoksi kokisit sektion itsellesi parempana vaihtoehtona. Ja mun mielesä tuo on kyllä ihan lääketieteellinenkin syy. Tsemppiä vaivaasi, toivottavasti helpottaa!
Oletko jutellut dignoosin tehneen lääkärin kanssa seuraavista mahdollisista synnytyksistä? Mitä mieltä hän on asiasta? Mutta olen aika varma, että saat sektion, jos haluat.