Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pph:t,mitä ruokia valmistatte hoitolapsillenne?

Vierailija
09.07.2009 |

Käytättekö apuna esim ruokalistaa?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä saat keksittyä ruoat 5 viikoksi!

Hienoa!

Vierailija
2/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntien sivuilta voi tulostaa päiväkotien ruokalistat. Ei tarvi miettiä, mitä ruokaa laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungin sivuilta löytyneiden ruokalistojen perusteella. Valitsin siitä ruuat sen mukaan, vähän soveltaen. Joka viikko on 1 (jauhe)lihapäivä, 1 broileripäivä, 1 kalapäivä (nyt mulla ei oo ketään kala-allergista hoidossa) ja 1 hyvin kasvispainotteinen (ei aina pelkkä kasvisruoka silti). Ja näistä yleensä on 1 pastaruoka, 1 riisiruoka, 1 keitto, 1 pataruoka.

Ja aina perjantaisin on jonkun lapsen lempiruokapäivä, sekin kyllä aina sovitaan hyvissä ajoin, esim. kun lapsen lempiruokapäivä on hän saa silloin sanoa, mitä haluaa seuraavana kertana. Lempiruuat on usein jotain nakkikeittoja ja nakkikastikkeita, joten en oo makkarapäivää ottanut sen takia.

Meillä (Vantaa) niissä on myös aamu- ja välipalat merkattu, niistäkin otan vähän mallia, varsinkin välipaloissa että on vaihtelua. Ja listat on aina 12-13 viikkoa eteenpäin netissä.

Ja annan ne vanhemmille paperilla, niin tietävät mitä lapsi on syönyt päivällä.

Vierailija
4/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojan hoitajalla joka päivä jauhelihakastiketta ja omena!

Vaihdettiin kans päiväkotiin.

Vierailija
5/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole noudattaa, mutta helpottaa vanhempi kun tietävät, että hoidossa ja koulussa samaa ruokaa joten tekevät kotona jotain muuta.

Vierailija
6/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse seuraan kotikuntani paikallislehdestä koulujen/ateriapalvelun viikon ruokalistaa ja teen kotona ruuat sen mukaan (asun siis itse muualla). Sovellan tietty sen mukaan, että jos listalla on jotain mitä meillä kukaan ei syö, niin en toki sellaista valmista =).

Omien lasteni pph oli ihana ihminen ja ruuatkin kuuleman mukaan llapsille maistuivat, mutta 6 koiraa kerrostaloasunnossa oli mun huumorille ja vaatehuollolle liikaa.

Vierailija
7/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtelee sen verran, että joka toinen pv joko nakki- tai makkarakeitto ja joka toinen pv paistettuja broilerisuikaleita ja keitettyjä perunoita. Eli kolmenlaista bravuuria tarjolla. Jostakin syystä 4-vuotias ei syö kotona enää nykyään yhtään makkaraa. Myös liharuoista karsii lihat pois. :( Voi olla toki joku ohimenevä vaihekin.

Vierailija
8/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan se perhepäivähoitaja itse kertoi!

Tänään oli jauhelikastiketta ja iltapäivälla omena.

Ja taas seuraavana ja sitä seuraavana jne.

Ei ollut penaalin terävin kynä.

Sairasti varmaan kymmentä sairautta ja ei käynyt ulkona ikinä lasten kanssa.

Mutta kun yhteiskunta ei päästä eläkkeelle, niin pakkohan sen oli niillä vajavaisilla älynlahjoillaan sitä työtä tehdä!

Vierailija
9/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko alkuunkaan.

Minä olen nyt äitiyslomalla, mutta työaikana tarjoan hoitolapsille sitä samaa mitä omallekin perheelle. Ihan tavallista ruokaa siis, monipuolisilla kasviksilla. Vähintään kerran viikossa lihaa, kalaa ja kanaa sekä kerran riisiä, perunaa ja makaronia. Ruokalistaa en käytä, koska haluan hyödyntää tarjouksia. Jos siis kirjolohi on kauppareissulla edullista, syömme sitä.

Eineksiä en ole tarjonnut oikeastaan ollenkaan, koska en syötä niitä omallekaan perheelle. Myös valmiiksi marinoidut lihat olen aina jättänyt kauppaan. Makkarat pääasiassa nitriititöntä Vatajaa.

Vierailija
10/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kopion seuraavan viikon ruokalistasta,en noudata täysin kunnan listaa,mutta sovellellen.

Mulla myös niin,että on 2 keittopäivää,yks laatikkoruokapäivä,yksi riisiruokapäivä ja yksi patapäivä.

Keittoja on PALJON erilaisia,joten voi sanoa et samaa keittoa syödään max 2 krt/kk. Ja joskus korvaan toisen keittopäivän esim nakkikastikkeella tmv.

Riisiruoka,laatikkoruoka ja pataruoka sisältävät vaihdellen jauhelihaa,broileria ja kalaa,harvoin makkaraa,joskus sitäkin. Joskus on myös pelkkää kasvisruokaa.

Vierailija
11/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan se perhepäivähoitaja itse kertoi! Tänään oli jauhelikastiketta ja iltapäivälla omena. Ja taas seuraavana ja sitä seuraavana jne. Ei ollut penaalin terävin kynä. Sairasti varmaan kymmentä sairautta ja ei käynyt ulkona ikinä lasten kanssa. Mutta kun yhteiskunta ei päästä eläkkeelle, niin pakkohan sen oli niillä vajavaisilla älynlahjoillaan sitä työtä tehdä!

Ja sä pidit lastasi siellä hoidossa?? Et ihan hirmu terävältä vaikuta itsekään.

Vierailija
12/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin jo, että vaihdoin päiväkotiin!

Tein valituksen ja useitakin perhepäivähoidon ohjaajalle.

Ja katsos: niitä hoitopaikkoja ei ole ihan kuin Manulle illallisia!

Olet kirjoittaja/vastaaja niin typerä ja lahjaton!

Vierailija
13/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskoisi lasten sanaa kirjaimellisesti kun ruoasta kysellään. Oma poikani väittää pk:ssa olevan päivittäin lihaa ja perunaa... Ei koskaan mitään muuta. Onneksi ruokalista kertoo totuuden :) Ja pph:lla ollut myös ja ihan tavallista ruokaa siellä oli.

Vierailija
14/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aina jauhelihakastiketta ja perunaa....vaikka totuus aivan muuta.

Pyytäkää hoitajilta ruokalista,niin saatte mielenrauhan :)).

En usko kenenkään hoitajan tekevän kokoajan samaa ruokaa tai vaan edes kahta,kolmea eri sorttia.

Kyllä he yleensä tekevät monipuolista kotiruokaa hoitolapsilleen.

Vierailija
15/39 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saat puolukoita tähän aikaan vuodesta? Onko sulla viimevuotisia pakkasessa vai käytätkö kaupan pakastepuolukoita?

Vierailija
16/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla ihan missä vain!

Pph voi olla mitä vain maan ja taivaan väliltä. Aivan ihania pullantuoksuisia hoitajia on olemassa ja sitten näitä...Jokainen hoitaja taaplaa tyylillään ja olen kuullut, että moni säästää ruuassa, koska palkat ja kulukorvaukset surkeat.

Päiväkoti on aina tasalaatuinen. On aamupuuro/velli leivällä ja maidolla, maittava monipuolinen lounas; vihanneksia, lihaa/kalaa, maitoa, piimää, leipää, leikkelettä, kurkkua, tomaattia..

Välipalalla muroja, kiisseliä, leipää, pannaria, lettuja, jäätelöä, kaakaota, hedelmiä...

Kaikkea sitä, mitä pph ei koskaan pysty noilla liksoilla kustantamaan.

Vierailija
17/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja itse kertoi tämän kaiken! Soitin jonkin aikaa kuunneltuani pph-ohjaajalle. En tiedä, mitä sille mummolle tapahtui, pakko sen oli niitä töitä tehdä sairauksiensa kanssa. Oli usein hakenut eläkettä ja ei saanut.

että aina jauhelihakastiketta ja perunaa....vaikka totuus aivan muuta. Pyytäkää hoitajilta ruokalista,niin saatte mielenrauhan :)). En usko kenenkään hoitajan tekevän kokoajan samaa ruokaa tai vaan edes kahta,kolmea eri sorttia. Kyllä he yleensä tekevät monipuolista kotiruokaa hoitolapsilleen.

Vierailija
18/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on sitten se, että esim. vihannekset, hedelmät ja kiisselit ei kelpaa, harvoille edes leikkeleet. Mutta tarjolla niitä on.

Vierailija
19/39 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai pph pystyy kustantamaan lapsille monipuoliset ja terveelliset ateriat? Kunhan käyttää päätään. Hyödyntää tarjouksia lihan, kalan ym. suhteen ja ostaa esim. hedelmät kauden mukaan.

Vierailija
20/39 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodin listan mukaan. Jonkin verran muokkaan, koska olen itse pahasti allerginen kalalle, samoin yksi hoitolapsi on moniallerginen, lisäksi pari on vielä niin pieniä, että ihan kaikki ei oikein käy. Mutta pk/koulu lista on pohjana, ja siihen pieniä muutoksia, niin siinäpä meidän ruokalista :)

Pph

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme