Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi puoliso teillä hoitaa laskut?

Vierailija
09.07.2009 |

Vai hoidatteko molemmat?

Meillä lainanlyhennykset menevät miehen tililtä suoraan, mutta minä hoidan pääasiassa laskut nettipankissa. Mies ei ole niin turhantarkka eräpäivien suhteen ja minua se tuppaa ärsyttämään. Siis yleensä minä maksan laskuista suurimman osan ja sitten sanon miehelle, mitkä laskut hän voisi maksaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan omat pikkulaskuni, esim. puhelin, lehdet, mutta kaiken muun mies maksaa tililtään. Olen nyt opiskelija, siksi tämä malli. Kun valmistun ja pääsen työhön niin sitten katsotaan uudestaan.

Vierailija
2/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä kaikki muut laskut.

Kaupassa käy se, joka kerkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maksamme tulojen suhteessa kaiken yhdessä. Mies maksaa siis hieman enemmän asumisesta ja muista laskuista, koska tienaa enemmän. Nettotulojen suhteessa ollaan laskettu nuo summat. Laskuja varten meillä on yhteinen tili, josta yhteiset menot menevät. Mutta kyllä käytännössä minä maksan enemmän lasten menoja ja mies autoa, sähköä jne. eli vähän eri paikkoihin tulomme suuntautuvat,mutta olemme pyrkineet siihen, että perheen elättäminen olisi tasapuolista, koska käymme molemmat töissä ja omistamme yhdessä asuntomme, automme jne. Mies on nimenomaan meillä vaatinut tätä tulojen suhteuttamista menoihin, koska teen ihan yhtä paljon duunia samalla koulutuksella kuin hänkin, eikä ole minun vikani, että palkkani on vähän pienempi. No, molempien rahat menee kyllä yhteiseen hyvään aika lailla. Me maksamme kyllä molemmat kaiken aina ajallaan ;-).

Vierailija
4/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, siis meillä kaikki laskut on suoraveloituksessa yhteiseltä tililtämme, jonne molempien palkkatileiltä laitetaan yhdessä sovitut summat. Ei tarvitse niin eräpäiviä edes muistaa ;-D. Kunhan seuraa, että rahat tilillä riittävät. Sen vuoksi nuo palkkatileiltä menevät osuudet ovat "ylisuuret", jottei tili mene ihan pienestä miinukselle, koska yllätysostoja tulee koko ajan kuitenkin.

Vierailija
5/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan asunnon vuokran ja henkilökohtaiset laskuni esim. hammaslääkärit, lehdet, mahdolliset luottokorttilaskut

Mies maksaa kodin, auton ja lapsen vakuutukset, sähkölaskun ja lapsen päivähoitomaksun + mahdolliset henkilökohtaiset laskut

Kumpikin huolehtii laskuista omalla tavallaan.

Vierailija
6/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suurin osa laskuista menee suoraveloituksena, mutta ne jotka eivät mene, minä näpyttelen. Miehen rahanhoidossa ole tosin ole mitään vikaa, meillä on vain tullut luonnostaan tällainen työjärjestys... Meillä on erikseen lainanhoitotili, jolle siirtyy molempien tililtä summa palkkapäivänä, samoin säästötili. Minulla on käytössä myös mieheni nettipankkitunnukset ja molempien tileiltä tasapuolisesti sitten näpyttelen laskuja maksuun, joskin enemmän kyllä mieheni, koska minä taas käyn yleensä kaupassa...

Vierailija
7/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan sitten tältä tililtä lainanlyhennykset ja laskut. Laskut heitetään "hoidettavien" laatikkoon sitä mukaa kun niitä tulee ja sitten tilipäivinä käyn looran läpi ja maksan erääntyneet/erääntyvät. Kummallakin on pankkikortti tilille ja sieltä käytetään rahaa ruokakauppaan ja omiin menoihin ihan tarpeen mukaan. Hyvin on toiminut.

Vierailija
8/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat omansa, outo kysymys

Teillä ei sitten ole mitään yhteistä. Surullista.

Vierailija
9/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, siis meillä kaikki laskut on suoraveloituksessa yhteiseltä tililtämme, jonne molempien palkkatileiltä laitetaan yhdessä sovitut summat. Ei tarvitse niin eräpäiviä edes muistaa ;-D. Kunhan seuraa, että rahat tilillä riittävät. Sen vuoksi nuo palkkatileiltä menevät osuudet ovat "ylisuuret", jottei tili mene ihan pienestä miinukselle, koska yllätysostoja tulee koko ajan kuitenkin.

Että tottakai meilläkin on OMAT tilimme, josta maksamme sitten vielä OMAT menomme eli puhelinlaskut, vaatteet, menot jne. Lapset ja asunto ovat yhteisiä, joten heidät ylläpidetään yhdessä, tietenkin ;-).

Vierailija
10/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytäntö muodostunut sellaiseksi, että minä hoidan laskujen näpyttelyn. Ei täälläkään mitään vikaa ole miehen rahojen hoidossa, mutta on helpompaa kun toinen hoitaa kaikki talouden raha-asiat. Maksan laskut yleensä puoliksi, paitsi jotkut selkeästi toisen omat laskut maksetaan omilta tileiltä.

Vierailija
11/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen pankkitili, jolle tulee kaikki perheen palkkatulot, lapsilisät jne.

Minä hoidan sitten tältä tililtä lainanlyhennykset ja laskut. Laskut heitetään "hoidettavien" laatikkoon sitä mukaa kun niitä tulee ja sitten tilipäivinä käyn looran läpi ja maksan erääntyneet/erääntyvät. Kummallakin on pankkikortti tilille ja sieltä käytetään rahaa ruokakauppaan ja omiin menoihin ihan tarpeen mukaan. Hyvin on toiminut.

Vierailija
12/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokki hoitaa tuon rahaliikenteen.

Minä olen opiskelija ja hän työssäkäyvä - tienaa siis enemmän. Toki maksan omat ostokseni yms ja osuuteni vuokrasta. Ja kyllä avokki aina sanoo jos täytyy siirtää rahaa hänen tililleen. Varsinkin nyt kun olen itsekin ollut helmikuusta asti täysipäiväisesti töissä. Sitten näkee miten hoituu kun valmistun joskus ammattiin.

Vierailija
13/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies maksaa lainat, vastikkeen, auton menot ja tarhamaksut, minä sähköt, koti- ja henkivakuutukset ja töllöluvan. Laskut maksetaan aina 15. pvä, koska olen sopinut useimpien laskuttajien kanssa eräpäivät siihen. Laitan miehen tilille puolet summasta, mies samoin minun tilille.

Ei tule riitaa.

Vierailija
14/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa isomman osan laskuista koska tienaa enemmän. Meillä on siis omat tilit, ei olla koskaan koettu tarpelliseksi yhdistää niitä kun homma on toiminut muutenkin.

Vierailija
15/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään mies hoitaa laskut ja minä taas muuten kaikki raha-asiat. Mies hoitaa sijoittamisen myös, mut mä kerron, et mitä ostetaan ja milloin.

Vierailija
16/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laskut maksan minä, niin ikään yhteiseltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi