Auttakaa tietämätöntä!
Olen ihan pihalla näistä kaiken maailman lasten haalareista. Lapseni on 1-vuotias ja kova konttaamaan. Kävelyä tulee pieniä pätkiä. Ulkona ei ole kova liikkuja. Tyttö aloittaa pian päivähoidon. Millaisia ulkoiluvaatteita suosittelisitte hankkimaan nyt elokuusta talveen saakka? Mitä teillä itsellänne on?
Kommentit (5)
Meillä oli keväälle tällainen setti
1) kostaussuojattu haalari
2) varahaalari kirppikseltä (meillä nukkui 1-vuotias ulkona vaunuissa, joten niillä kuraisilla ei mielellään vaunuihin)
3) kevyempi ja paksumpi lakki
4) kevyemmät ja paksummat rukkaset
5) kurahousut ja kurarukkaset
6) välikausikengät
7) kumisaappaat
Vähän riippuu syksystä. Etelässä voi olla vielä esim. syyskuussa niin lämpöisiä päiviä, että haalari on liioittelua. Silloin pitää olla silti erikseen sisä- ja ulkovaatteet. Ulkovaatteiksi käy vaikka farkut jos ei muuta ole.
Mä hommaisin vaan yhdet kengät. Olen tälle 1.5 vuotiaalle ostanut nyt 2 kk välein uudet kengät kun jäävät pieniksi.
Kiitos paljon. Itse en viitsisi hankkia montaa pukua, jotka jäävät sitten kohta pieneksi. Kavereilla ei samanikäisiä ole, tai yhdellä on ja hänellä on haalaria haalarin perään. Itsellä ei rahaa ole samalla tapaa kuluttaa, että voisi ostella useita ulkovaatteita.
Etelässä on joo lämpimiä kelejä... Olen tuskastellutkin näiden +15 kelien suhteen, että mitä laittaa päälle ulos...
Eli riittävästi mulla sitten on vaatetta kuitenkin varalle, jos tota sun listaa katsoo :)
Kannattaa ostaa kirppareilta kaikki mitä vaan löytää. Säästyneet rahat voi sitten käyttää johonkin muuhun kivaan!
Kirppiksiltä on ollut pakko ostaakin. Ja sieltä kyllä on löytynyt ihan aarteita ja tosi halvalla :)
ei tarvitse olla edes Reimatec. Vaikkapa Lassie. Siihen lisäksi kurahousut, parit ulkorukkaset sekä kurarukkaset. Kypärämallinen pipo (esim. Kivat)suojaa hyvin päätä, kaulaa ja poskia. Jalkaan mieluiten Goretex-nilkkurit ja täytyy ne kumpparitkin varmaan olla.