Lue keskustelun säännöt.
Olenko huono äiti kun en leiki lasteni kanssa?
07.07.2009 |
En siis millään jaksa mitään barbi- yms. leikkejä. Mua ahdistaa ihan suunnattomasti, jos lapsi yrittää saada mua leikkimään kanssaan. Saatan ihan vähän pöristellä autolla tai leipoa hiekkakakkuja tai pelata pari muistipeliä, mut leikkiminen on musta ihan kamalaa. Mistä tää voi kertoa? Tykkään kyllä esim lukea lapsille kirjoja ja hoidan lapsia muuten ihan normaalin hyvin.
Kommentit (22)
lapsi joskus nurisee asiasta.. Onneksi hänellä on kavereita ja leikkisä isä. Itse harrastan hänen kanssaan muita asioita. Käymme kirjastossa, rantasaunalla saunomassa, juttelemme asioista, hassuttelemme, katselemme tyttöjen kesekn telkkaria yms.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
..varsinaisesta leikistä niin tykkää, ja lukeminen, pelaaminen, rakentelu jne. on enemmän minulle mieleistä. Etenkin jonkun 5-vuotiaan kanssa tuon kaltainen toiminta voi hyvin riittääkin, muttei esim. 2-vuotiaan kanssa.
On lapselle tärkeää, että aikuinen JOSKUS leikkii hänen kanssaan, ei vain toiset lapset. Totta kai kaverit/sisarukset ovat niitä pääasiallisia leikkikavereita ja on hyvä osata leikkiä myös yksin. Silti on tärkeää, että vanhemmatkin jonkun verran lapsen "työhön" osallistuvat. Näin lapsi kokee että hänelle tärkeitä juttuja arvostavat myös aikuiset.