ärsyttää..synnytys lähenee ja hoitaja tekee ohareita
kylläpä ärsyttääkin taas!! nyt on viikkoja 41+3 ja ollaan jo puoli vuotta sitten sovittu isoveljeni ja hänen avopuolisonsa kanssa että kun synnytys käynnistyy niin heille voi viedä 1,5 vuotiaan esikoispoikamme hoitoon kun he sattuvat olemaan ainoat lähellä asuvat (muut tutut /sukulaiset asuvat yli 140km:n päässä)..
äsken sain sitten viestin isoveljeni tyttöystävältä, että onko ollut mitään merkkejä, että käynnistyisi tänään kun huomenna on kuulemma hankala päivä töissä eikä voisi ollaan millään poissa kun työpaikalla on vain kesäsijaisia..
Vastasin siihen sitten että ei ole ollut merkkejä eikä sitä voi ennustaa mistään millon se sattuu käynnistymään..
(Luulisi hänen terveydenhoitajana ymmärtävän!!!!!!!!!!)
sitten tuli paluuviestinä, että :ok, no mä en kyllä millään voi olla huomenna poissa et silleen..
En pysty käsittämään kun kerta puoli vuotta sitten jo asiasta sovittiin ja vielä reilu viikko sitten asiaa varmistelin niin sanoi kertoneensa työpaikallaankin asiasta jotta voimme viedä sitten lapsemme hänen työpaikalleen vaikka keskenpäivän ja nyt sitten näin..
Kommentit (12)
Kai se sinun isoveljesi voi hoitaa sitten, jos avovaimo ei työaikanaan voi? Koita nyt sen oman navan ympärillä ymmärtää, että kaikki ei voi pysähtyä vaikka sinä lähtisitkin synnyttämään.
Ymmärrän kyllä että terkkareissa on kesällä paha tilanne ja jos siellä on paikalla vain kesäsijaisia, tilanne on ikävä kaikille.
.. hyvissä ajoin etukäteen niin kai siitä voi kieltäytyäkin.. ja asiaa kun kysyin niin vastauksena oli samantien että tottakai voit tuoda mihin tahansa kellonaikaan.. minä ainakin itse pystyisin suoraan sanomaan jos moiseen tehtävään en haluaisi tai jos en pystyisi töistä olemaan pois..
en lupautuisi ja tekisi viime hetkellä sitten ohareita..
ap
eli isää ei sitten tarvita mukaan synnytykseen...
Ap oli siis SOPINUT tästä isomman lapsen hoitamisesta, eli mikä siinä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Tästähän olis voinut kieltäytyä silloin jo, ei nyt aivan viime hetkellä!
Toivottavasti isäkin pääsee mukaan, ja jos ei muuten, ottakaa selvää Mannerheiminliiton hoitajasta tms.
töistä sukulaisen synnytyksen takia - siis peruisi sitten vain kaikki asiakkaansa siltä ja ehkä seuraavaltakin päivältä? Vai olisiko pitänyt ottaa kuukaisi palkatonta siitä synnytyksesi ympäriltä, jotta voi varmasti ottaa heti lapsen hoitoon?
Meillä oli itsestäänselvyys, että isä huolehtii esikoisesta kunnes hoitaja pääsee töistä ja voi ottaa lapsen. Harvemmin se synnytys tunnissa niin nopeasti ohi meneee, ettei siihen ehtisi isä vielä mukaan.
Siis eihän nyt kukaan "tavallista" työtä tekevä voi yhtäkkiä olla poissa töistä tollasen syyn takia. Olisikohan tuo tyttöystävä tarkoittanut, että "voi tuoda milloin vain", jos ovat kotona. Eivät kai he nyt muutenkaan istu kotona mihinkään liikkumatta synntyksesi takia.
Itse voisin kuvitella lupautuvani hoitajaksi, mutta pitäisin nyt ihan itsestäänselvyytenä, ettei toinen oleta minun olevan poissa opettajan työstäni kuitenkaan. Eihän se nyt olisi mahdollista.
eli olisi voinut sanoa sitten jo aiemmin puhuttaessa että ei käykään mihin aikaan tahansa, miksi sanoa sellaista jos se ei käykään.
..ajanvarauksessa jossa on myös muita työntekijöitä.. en todellakaan oleta että maailma pyörisi napani ja synnytykseni ympärillä vaan se minua tässä suututtaa kun sopii jotakin niin sitten voisi hyvissä ajoin ilmoittaakin kun suunnitelmat muuttuvat..
ap
tietää, että minä päivänä työpaikalla on se tilanne ettei pääse irti. Koeta ymmärtää, että tilanne voi työelämässä muuttua nopeastikin esim. joku joutuu sairaslomalle.
Olet kyllä aika itsekäs!
kukaan voi työpäiväänsä keskeyttää jonkun sukulaisen synnytyksen takia??? Hommaa maksullinen hoitaja.