Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko alkaa kummiksi - taidan kieltäytyä

Vierailija
07.07.2009 |

Kysyttiin kummiksi ja samalla kerrottiin kuinka lapsi tulee yökylään sitten ekan vuoden jälkeen, kuinka voin hankkia kivoja vaatteita ja mitä kaikkea lapsi tuleekaan tarvitsemaan.

Joo - ei kai kummin kuulu lapsen elämää koko ajan rahoittaa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen on parempi saada kummi, jollaista vanhemmat toivovat. Muuten hän helposti jää "kummittomaksi" kokonaan. Onneksi vanhemmat kertovat etukäteen, mitä kummilta odottavat.

Vierailija
2/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet palveluksen paitsi itsellesi myös lapselle ja hänen vanhemmilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin polkupyörä varmaan sitten tarvitaan kun lapsi täyttää 3 vee.

Vierailija
4/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa vain mieleen, että heittivätkö vanhemmat ihan huumorilla nuo jutut ja ap säikähti? meillä nimittäin on ainakin usein ollut tuon kaltaista läppää, eikä ole tullut mieleenkään, että joku ottaisi ne todesta...

Vierailija
5/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi otettu, että pitkäaikainen ystäväni pyysi minua kummiksi. MUTTA elämäntilanteeni oli silloin sellainen, että koin, ettei minulla ole MITÄÄN annettavaa lapselle. Olin siis eronnut, itsellä kaksoset, ikää 4-v. Tiedän, että ystäväni loukkaantui aluksi, olin tosi surullinen itsekkin. Onneksi ystäväni tajusi pointtini myöhemmin. Nyt kun omat lapseni ovat 7-v, niin koen, että nyt minusta saisi hyvän kummin :D

Vierailija
6/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noitakin vanhempia, joiden mielestä kummilla on tonneja vuodessa ihan lapseen laitettavaksi. Että Lintsille ja korkeasaareen viedään ilman muuta, elokuviin viedään. Lisäksi tulee kalliit synttärilahjat ja etc...

Vierailija
7/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tulkitsisin kyllä vitsiksi! Höystäisin vaan lisää, että tottakai tulee meille ja ostan sitä ja tätä...

Vierailija
8/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollutkaa kokoajan kuskaamassa ja kustantamassa. Ikävä kyllä on niitäkin , jotka vaativat kummeilta melkoisesti.

Vierailija
9/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverisi tunnet, joten jos ovat tosissaan, niin kieltäydy ihmeessä ja kerro syykin suoraan.

Vierailija
10/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät vaadi vitsinä vaan tosissaan. Ja lapsi ei osaa erottaa tuollaista vitsinä heitettyä saat polkupyörän ja pianon 7v synttärilahjaksi

Vierailija
11/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kolmen lapsen kummitäti ja yhden perheen äidin kanssa meni sukset ristiin hetkeksi lapsen ollessa 2-3 vuotias. Talven alettua äidiltä tuli viesti: lapsemme tarvitsisi talveksi goretex kengät niin ei pienet varpaat kastuisi. Vastasin, niitä saa melkein kaikista kaupoista joissa kenkiä myydään ja äiti minulle takaisin, ajattelin että sinä ostaisit kun olet kummi ! Olen kummi mutta en maksumies mihinkään mitä en itse halua maksaa tai ostaa. Haluan kummina itse päättää mitä ostan ja milloin, kuuntelen juhlien lähentyessä vanhempia ja jos ei minusta viisaita ideoita niin keksin itse :)

Kertaakaan en ole kuullut että olisin ostanut krääsää, vaan olen nähnyt että asiat joita ostan on käytössä oikeasti, ihanaa.

Samainen äiti myös toivo juuri 3 vuotis lahjaksi polkupyörää, minusta sekään ei ollut kummin velvollisuus vaan vanhempien tai isovanhemien. Asiaa keskustelimme yhtenä iltana ja pitkää riidellen ja lopulta sovinnolla ja vihdoin äiti ymmärsi kummien tehtävän ;)

Vierailija
12/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä yleistäkin nykyvanhempien keskuudessa. Järkyltä vaikuttaa. itse toivoin aikoinani, että lapseni saisi kummeiltaan AIKAA. Se on paras kummilahja.

Vierailija
13/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahja ja raha automaattja valitettavasti.

Toiset sentään tajuavat että kummin tehtävä on olla turvallinen aikuinen.

Vierailija
14/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa jouluna ja synttärinä rattikelkkaa yms. mun mielestä turhan kallista. Mut toiveena ois, että kävis kylässä enemmän kuin kolme kertaa vuodessa ja heittäis kortilla nimpparina. Mut ikinä ei ole niitä muistanut! Itsellä vieläkin tallessa omia nimpparikortteja lapsuudesta. En ole vielä keksinyt, kuinka valaisis asiaa. Toki vähän vihjailin, että ei nää meidän lapset muista sua, sori vaan, kun käyt niin harvoin. Siis silloin kun kakkonen oli n. vuoden ikäinen ja tää kummipoika 3v. Noh, aina ei voi voittaa ja kummien valinta on hemmetin vaikeaa...

Vierailija
15/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kolmen lapsen kummitäti ja yhden perheen äidin kanssa meni sukset ristiin hetkeksi lapsen ollessa 2-3 vuotias. Talven alettua äidiltä tuli viesti: lapsemme tarvitsisi talveksi goretex kengät niin ei pienet varpaat kastuisi. Vastasin, niitä saa melkein kaikista kaupoista joissa kenkiä myydään ja äiti minulle takaisin, ajattelin että sinä ostaisit kun olet kummi ! Olen kummi mutta en maksumies mihinkään mitä en itse halua maksaa tai ostaa. Haluan kummina itse päättää mitä ostan ja milloin, kuuntelen juhlien lähentyessä vanhempia ja jos ei minusta viisaita ideoita niin keksin itse :)

Kertaakaan en ole kuullut että olisin ostanut krääsää, vaan olen nähnyt että asiat joita ostan on käytössä oikeasti, ihanaa.

Samainen äiti myös toivo juuri 3 vuotis lahjaksi polkupyörää, minusta sekään ei ollut kummin velvollisuus vaan vanhempien tai isovanhemien. Asiaa keskustelimme yhtenä iltana ja pitkää riidellen ja lopulta sovinnolla ja vihdoin äiti ymmärsi kummien tehtävän ;)

Vierailija
16/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et kummiksi halua tai se sovi elämäntilanteeseesi juuri nyt. Ainahan voit luoda lapseen läheisen suhteen ilman kummiutta, jos vaikka myöhemmin haluat niin tehdä. Itse välillä mietin, että halusivatkohan nämä meidän kummit kummiksi ja toivon todella, että jos eivät halunneet, olisivat sen sanoneet. Ehkä he halusivat mutta näistä toiveista ja niiden toteutuksista on vaan niin vaikea puhua, ettei kukaan loukkaantuis.

T. 17

Vierailija
17/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tilaavat vaan tavaraa kummeilta.

Ap on päättänyt, että en suostu kummiksi. Ei niin, että se kummius ei sopisi, mutta en sovi kummiksi juuri tälle lapselle juuri tämän lapsen vanhempien asenteen vuoksi.

Vierailija
18/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki heti selväksi ettei halua kummiksi vaikkei ehditty edes pyytää.

Vierailija
19/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen korjaa

Vierailija
20/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kummankaan lapsen kummeista kukaan ei pidä kiinteää yhteyttä lapsiin. Aika ei riitä kun jokusiin naisteniltoihin ja puhelinsoittoihin minun kanssani:( Ok, ymmärrän enkä sitä enempää murehdi.

Silti tuo ajatus, että edes joku aikuinen olisi ottanut vaikka tuon pojan sellaiseksi läheiseksi. Kysellyt siltä itseltä kuulumisia ja napannut joskus torille kaveriksi.. tekisi sille niin hyvää kun ei meillä ole oikein mitään aikuiskontakteja noita vanhuksia eli isovanhempia lukuunottamatta. Mikään ei estä ap.täkään luomasta lapseen omaa suhdetta. Vanhemmat kuitenkin pitävät sinusta kun pyysivät kummiksi joten yhteys perheeseen säilyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi