Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teidän vastasyntyneet syövät lisämaitoa?

Vierailija
07.07.2009 |

Siis jos joudutte antamaan? :D.

Viikon vanha poikani syö jokaisella syötöllä n. 100ml lisämaitoa... Näin ollut laitokselta saakka. Tosin siellä söi noin 70-80ml.

Käy joka syötöllä aina molemmilla rinnoilla.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillon kun tuo meidän poika oli vastasyntyny, meillä meni suunnilleen yks 2dl tetra vuorokaudessa. Annettiin lisämaitoa vaan sillon kun se oli "välttämätöntä" eli vaihdoin rinnalta toiselle ja kun itku ei enää laantunu, ensin annettiin maidonkerääjään tulleet maidot (pari desiä päivässä) ja sit vasta korviketta. Syötin kyllä ihan jatkuvasti, hyvä että vessassa/jääkaapilla ehti käydä!

Korvike jäi sitten kokonaan pois kahden viikon iässä ja kerääjämaidon anto taidettiin lopettaa noin kuukauden iässä kun oma maito alko riittämään

Vierailija
2/4 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko vielä lisää tuosta maidonkerääjästä. Mikä se on, miten käytetään, mistä saa? Ekaa kertaa kuulen tuollaisesta :D.

Lisään vielä, että poikani painoi syntyessään 4.7kg ja oli suoraan vauva-teholla sokeritipassa neljä päivää (minulla siis 1tyypin diabetes).

Kotiinlähtöpaino oli 4.4kg

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jo jotain 2 vkon iässä se rintamaito ei ole enää kelvannut ja sen tulo on loppunut. Mulla on tuosta korvikkeesta huonoja kokemuksia. Nyt vauva on 4kk ja ihan kun en olis sitä imettänyt koskaan, niin vähän aikaa se imetys kesti ja sittenkään ei kelvannut.

Rintapumppukin haettin, mutta aika toivotonta se oli, kun jotain 20 min pumppasin molempia tissejä ja toisesta tuli yksi tippa maitoa, yksi tippa...

Kyllä mun käsityksen mukaan saa olla aika taitava imettäjä jos meinaa päästä korvikkeesta irti, kerran sen on aloittanut, Mulla on ekassa ja tokassa imetyksessä korvikkeen määrä vaan kasvanut ja kasvanut, kunnes lopulta oma maito on loppunut.

Vierailija
4/4 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen ja tokan kohdalla. Molemmat myös söivät tosi suuria annoksia lisämaitoa jo laitokselta alkaen... aika samaa luokkaa kuin tämä poikanen.. Tytöt kyllä painoivat kilon vähemmän, mutta silti...

Ekalla kerralla stressasin imetystä niin älyttömästi, että 2kk sitä jaksoin yrittää, kunnes mies tako mun päähän järkeä.. vauva-parka huusi nälkäänsä, kun mä vaan imetin ja imetin ja imetin ja annoin ihan liian vähän lisämaitoa :(..

tokalla kerralla imetys ei edes kunnolla ehtinyt lähteä käyntiin, kun sektiohaava aukesi ja tulehtui ja sain tosi kovat antibiootit.

tällä kertaa sitten näyttää siltä, että vauva jotain rinnasta saa, mutta selvästikään ei tarpeeksi.. sanoivat jo laitoksella, että lisämaitoa pitää antaa jo pojan koon vuoksi reilusti.

Mä en pysty pumppaamaan, koska se sattuu niin sairaasti. Laitoksella kun pumppailin sillä sähkövehkeellä, maitoa tuli puolen tunnin aikana n 10ml.

ap