Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies saa maksaa kaikki kulut jos haluaa 2. lapsen kastettavan

Vierailija
05.07.2009 |

Minä en kuulu enää kirkkoon, enkä kyseisiä vauvan päänpesujuhlia eurollakaan rahoita. Kastemekon voin kaverilta pyytää lainaksi jos ukko ei saa sitä seurakunnaltaan puhuttua. Muuten ukko maksakoon koko lystin. Esikoinen kastettiin ja kallista oli, kun lahjatkin olivat niin surkeita etteivät edes ristiäisten kuluja kattaneet kun kirpparilla möin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhde ihan kukoistaa... Mielettömän lapselliselta kuulostat!!! Jos siis lsta ei kasteta, niin mies saa osallistua nimen valintaan ja muuten ei?!?!?!

Vierailija
2/8 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottanut. Olen kysynyt mieheltä, että onko parempia ehdotuksia, ei kuulemma ole. Ja nimi on tismalleen sama, liitettiinpä lapsi väestörekisteriin tai seurakuntaan. Mutta vahdin haukkana, että ukko kertoo papille pilkulleen sen nimen, joka on päätetty. Luultavasti lapsi merkitään väestörekisteriin heti isyydenvahvistuksen jälkeen ja pappi vain liittää valmiiksi nimetyn lapsen seurakuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kansankirkkojemme rituaalit ovat ilmaiset

Vierailija
4/8 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vaan, että kun normaaleilla ihmisillä on yhteinen perhe, yhteiset lapset ja yhteiset kulut...

Ei taida olla tollasella parisuhteella paljon tulevaisuutta kun noinkin yksinkertaisesta viestistä käy ilmi, että on sun lapsi, miehen rahat ja todella huono parisuhde missä ei kunnioiteta puolisoa lainakaan.

Vierailija
5/8 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasteen saa kirkolta ilmaiseksi, seurakuntaan kuulumattomia ei edes kasteta.

ja kulutkin riippuu ihan kuinka monta vierasta kutsuu, jos olette vain te ja lapsen sylikummi paikalla niin 3 hlö.. ööh.. 15e ehkä kaikkien kaffit jossain lähi kuppilassa.

Vierailija
6/8 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pidettiin nimiäiset. Tässä vähän hintoja:

-lapsen juhlavaatteet 75 €

-tarjoilut 350 €

-kukat 80 € (oli kyllä näyttävät!)

-kutsut ja kiitokset 100 €

Ja siivooja piti tietusti pyytää ylimääräiselle käynnille ennen jhlia, joten maksoihan sekin.

Kyllä suomalaisessa kulttuurissa vaan on tapana juhlia uutta ihmistä tavalla tai toisella. Pikaisella arvioinnilla lapsen lahjojen arvo oli ehkä 200 euroa, mutta eihän lahjat ole se juhlan pointti, vaan se, että ystäviä ja sukulaisia tulee juhlimaan meidän uutta perheenjäsentä, josta olemme kovin ylpeitä.

Lahjathan tulivat lapselle, enkä minä voi niitä myydä, kun eivät ole minun.

Toivottavasti vain provoilet.

Vierailija
7/8 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos kyse on vain pelkästä kastamisesta, ei niinkään juhlista niin kyllä halvallakin pääsee, ai niin unohdin sanoa että kastepuvunkin voi lainata useasta seurakunnasta.

niinkuin ymärssin ap:n viestistä, että hän ei nimenomaan tahdo juhlia.

Itse kyllä ollaan juhlittu kaikkien 6 lapsen kastetta.

Vierailija
8/8 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 2. lapsikin on kastettava kun ensimmäinenkin on. Ensimmäisen kohdalla en ajatellut loppuun asti, vaan suostuin ensisynnyttäneen hormonihuuruissa. Jos mies haluaa toiselle ristiäiset, minä päätän nimen ja allekirjoitan suostumuspaperin, mies saa hoitaa kaiken muun alusta loppuun. Ja helvetti pääsee irti jos mies on ehdottanut papille jotakin toista nimeä, mitä minä olen suunnitellut. Oman sukunimensä ukko voi lapselleen antaa jos haluaa.