Lue keskustelun säännöt.
Arvosteleeko miehenne ulkonäköäsi?
05.07.2009 |
Parin vuoden seurustelun jälkeen huomaan että saan vihjailua "parempaan" pukeutumiseen...
Hän kyllä kehuu minua ja on kiltti, mutta jotenkin nämä vihjailut ehkä naisellisimmista vaatteista loukkaa minua. En sinällään ole mikään verkkari tyyppi, vaan farkku/mekko tyylillä mennään ja hoikalla varrella. Huolehdin itsestäni.
Ehkä eniten olen pettynyt siihen että mieheni onkin niin pinnallinen etten riitä hänelle omana itsenäni vaan minua täytyy yrittää muuttaa.
Onko suhteissa paljon tällaista?? Kuitenkin ollaan nelikymppisiä eikä vaatteilla kai enää ole niin suurta arvoa kuin nuorempana.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Joo, omassa suhteessa mies alkoi suht pian esittää toiveita ulkonäköni ja pukeutumiseni suhteen. Alkuun loukkaannuin äärettömän paljon, ja edelleen saatamme riidellä aiheesta mojovasti. Minullekin tuli olo, että hän ei hyväksy minua sellaisena kuin olen. Ollaan kuitenkin molemmat yritetty löytää kompromissia. Mieheni on tosi visuaalinen ja siksi haluaisi "parantaa jo valmiiksi kaunista ulkonäköäni". Edustavuus ja itsestä huolehtiminen ovat hänelle tärkeitä asioita, mutta ongelmana tässä on ehkä se, että makumme eivät aina kohtaa, ja minusta edustava asu ei hänestä ole kiva ja toisinpäin. Olen kuitenkin huomannut, että hänelle se, että näytän erityisen kauniilta tai käytän hänen lempipaitaansa, saavat hänet paremmalle tuulelle ja huomioimaan minua enemmän. Tämän eteen olen välillä valmis näkemään vähän enemmän vaivaa, tai käyttämään vaatetta, josta en itse niin pidä.
Tämä ulkonäköasia on meillä soutamista ja huopaamista, mutta tämä on yksi niistä kompromisseistä, joita yritän opetella hänen vuokseen. Itse asiassa olen huomannut itsekin tykkääväni, kun hän minun takiani pukeutuu tiettyyn paitaan, tai laittaa kirpputorille vaatteen, josta en pidä, vaikka itse tätä vaatetta mielellään käyttäisi.