Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Supistuksista

Vierailija
04.07.2009 |

Missä menee "vaarattomien" supistusten(ns.harjotus supistusten) raja? Kuinka usein teillä on tullut ja millä viikoilla. En haluis turhaan hössöttää. Nää on ihan kivuttomia, huomaan vaan vatsan kovuudesta. Kestää n. minuutin ja tulee päivässä 5-10 kertaa säännäöllisen epäsäännöllisesti....

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistustuntemus voi olla myös painon tunnetta, painetta, ponnistamisen tunnetta. mulla näitä alkoi olla rv 21 paikkeilla, ja kun eivät menneet ohi, kävin lääkärillä, joka totesi kohdunsuun pehmenneen ja kanavan lyhentyneen. olin vuodelevossa 8vkoa, jonka jälkeen oli lupa hieman liikkua, vauva syntyi rv 35, kun estelyt lopetettiin. minäkin odottelin vain kiputuntemusta, jota ei ikinä tullut.

Vierailija
2/7 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkanut nyt tuntumaan pientä tunnetta alapäässä(ei kipu, vaan ehkä tunne että joku työntää sisältä päin...)aina supistuksen aikana. En osaa sitä täysin kuvailla. Pitäis varmaan mennä lääkäriin. MIllähän viikoilla on neuvolalääkäri? Tietääkö joku? Mulla viikkoja vasta 18+6.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin soitapa äitipolille tai vähintään varaa aika yksityiselle gynelle; tilanne pitäisi tarkistaa. Supistuksista ei koskaan tiedä tekeekö ne kohdunsuulla jotain vai ei.

Parempi turha käynti kuin keskossynnytys ( joskaan vielä vauvallasi ei edes ole selviämismahdollisuuksia; vasta rv23:n jälkeen on toivoa)

Vierailija
4/7 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jo vauvan liikkeet voi saada aikaan tuon supistustunteen, tai kun esim laitat housut joiden vyötärö on vatsan päällä. harkkarisupistus on harmiton, mutta tuohon alaspäin tuntuvaan paineeseen hakisin kyllä lääkärin mielipiteen. älä odota nlalääkäriä, vaan pyydä aiempi käytnti omasta neuvolasta. lepoa kuitenkin tarviit, se on ainut hoitokeino! mulla supistuksen sai aikaan jo se, että laitoin maatessani kirjan vatsan päälle. älä kuitenkaan turhia murehdi =).

Vierailija
5/7 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ekassa en edes tiennyt miltä supistus tuntuu kuin vasta synnyttäessä ne mahti supistukset :) eli en tiedä tuliko ekassa ollenkaan näitä ns. harjoitus supistuksia... Täytyy ma soittaa lääkäriin.

Vierailija
6/7 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat yleensä vaarattomia eikä niiden takia tarvitse lakata elämästä. Jos kuitenkin haluat tarkistaa kohdunsuun tilanteen, tee se ihmeessä mielenrauhasi takia. Mulla supistelee koko ajan eikä mitään vaaraa, lenkillä käyn päivittäin jne. :)

Vierailija
7/7 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudessa harjoitussupistuksia noin rv 28 alkaen, satoja supistuksia päivässä, välillä kohtu melkein koko ajan supistuneena. Supistellut on myös levossa parin minuutin välein. Rv 36 kohdunsuu on aina ollut kova ja 4 cm kiinni eli minulla harjoitussupistukset eivät ole aukoneet kohdunsuuta, mutta toki kannattaa tutkituttaa tilanne.

Kaikki raskaudet ovat päättyneet suunniteltuun sektioon rv 39, joten en tiedä, minne asti raskaus olisi jatkunut supisteluista huolimatta. Kohtuni on sanottu olevan erittäin supistelualtis, supistelut ovat näkyneet jo rakenneultrassa rv 18-21, samoin ekassa lääkärineuvolassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä