Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttarit joissa kaikki olis tyytyväisiä tuskin on?

Vierailija
03.07.2009 |

Järkätään kaverille polttareita. Kaikki ketkä on järkänny joskus polttarit tietää että niissä on hommaa. Kaikkien mielipiteet pitää ottaa huomioon. Paljon ollaan valmiita panostamaan rahallisesti, entä oma panos, mitä tehdään jne.

Olen järkänyt elämäni aikana viidet polttarit ja ollut mukana vielä muutamissa muissa. Raha on iso juttu. Nyt ajattelin että aloitetaan sillä paljon kenelläkin on varaa laittaa. Ja sitten vasta mietitään ohjelmaa. Sovittiin 50,- per lärvi ja viinat tuodaan itse. Se kävi osallistujille ja alettiin suunnittelemaan. Tuo summa kattaa nyt kosmetologi lahjakortin, aamiainen, päivällinen ja illallinen (tehdään itse), saunan, veneajelun, itsepuolustus tunnin ja tanssi tunnin.

Viikko ennen polttareita kaksi ilmoitti etteivät osallistu. Toista ei huvita ja toisella on perhejuhla seuraavana päivänä. Nyt sitten mietitään mistä supistetaan kun lähti budjetista tuon verran pois. Olisi sitä kai aikasemminkin tiennyt ettei tule. Tai tämän ihmisen polttarit kiinnosta.

Kaksi ihmistä taas alkoi itkemään rahasta ja ihmettelee että mihin sitä menee. Kun ei heillä ole laittaa rahaa tuollaista summaa juuri nyt. Polttareiden kuluista saivat listan. Ja toinen heistä alunperin tämän summan keksi. Ei ymmärrä.

Näiltä ihmisiltä ei ole kyllä apua järjestelyissä ollut. Eivät ehdota tekemistä, eikä tarjoa apua. Surkeita kokkejakin kuulemma ovat, ettei kehtaa oma tekemää tarjota. Valmiiseen pöytään vaan. Muut tekee ja he voivat sitten loistaa mukana.

Nyt kiinnostaa että paljon teillä on maksanut polttarit? Mitä olette tehneet? Oletko mennyt "valmiiseen" pöytään vai oletko auttanut järjestelyissä? Mistä teillä on kinasteltu?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan vietetty lapsuus naapurissa viiden kanssa(sukua) ja heti ala-asteella tutustuttiin pariin tyttöön. Kymmenen vuotta sitten tutustuttiin morsiamen veljen vaimoon. Hän on siis uusin tuttavuus.

Ap

Vierailija
22/31 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä myöskään kuvitellut, että he saisivat jostain toistensä yhteystietoja, sillä kukaan ei tiennyt edes toistensa nimiä.

Ettei edes koulu-/opiskeluajoilta ole edes parin kolmen hengen kaveriporukkaa?

Mulla on kouluajoilta yksi ystävä, opiskeluajoilta yksi, ulkomaanvaihdosta yksi, harrastuksista kaksi (mutta ne on eri ajalta, joten eivät tunne toisiaan), parikin ystävää on muuttanut ulkomaille, eivätkä olleet edes häävieraslistalla. Lisäksi polttareissa oli sisko, käly ja serkku, jotka tuntevat kouluaikaisen ystäväni, ja tässä lienee se ydinjoukko, joka koko homman järjesti ja liitti joukkoon mukaan myös nuo heille tuntemattomat ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi naisten sitten pitää yrittää järjestää tuollaiset mies-polttarit, kun homman voisi tehdä naisille sopivammalla pikku budjetillakin.

Vierailija
24/31 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman polttareita. Vain yksi oli niin suuruudenhullu, että halusi leikkiä koko vuoden prinsessaa ja halusi polttarit.

Oli aivan karmea ja pakkohauska juhla.

Muut onneksi olivat järkeviä ja hyväitsetuntoisia ihmisiä, joille naimisiinmeno oli tärkeämpää kuin saada vuosi liehua prinsessana.

Ihmisiä ei ihan oikeasti kiinnosta se morsian niin paljoa, että haluaisivat sitoa itsensä ja rahansa vuodeksi, että joku tyyppi saisi kerran elämässään olla keskipisteenä.

Naurettava tapa muutenkin.

Vierailija
25/31 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kpl miehiä kitisi rahasta!

Vierailija
26/31 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kivat polttarit tyyliin, morsmaikun pukeminen, romanttiseksi kukkaseppele mikä oli itsetehty ja kukkamekkoon, sitten vietiin ennustajalle jossa oli tunnin, sitten mentiin picnikille ja pelattiin krokettia juotiin samppista ja syötiin hyvin, näin meni mukavasti koko päivä ja hyvin syötiin ja juotiin, paljon itsetehtyä ruokaa kaikki osallistuivat kulut per lärvi tuli n. 35,00 euroa.

Kaikki tapahtui Helsingin alueella, ei kulunut taksimatkoihin tai muuhunkaan kävellen hoidettiin koko homma, ja illalla käytiin vielä terassilla oma kustanne hintaan ketkä halus.

Vierailija
27/31 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että olimme kaikki neljä hyvin tyytyväisiä polttareihin. Käytiin risteilyllä Päivä Tukholmassa -risteilyllä ja varsinaista polttarimeininkiä oli vähän paluuiltana... tai no oikeastaan suunniteltiin vain pientä meininkiä, mutta ihan reipasta siitä loppujen lopuksi tuli :)

Vierailija
28/31 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naiset kitisee rahasta, mutta samanperheen miehet ei.

Itsellä ainakin tällaisia kokemuksia: morsiammen polttareissa 50euroa on ehdoton maksimi, jollei liikaakin (kun on niitä hoitovapaalla olijoita, opiskelijoita yms.) ja sitten kuulen mieheltäni, joka osallistuu sulhasen polttareihin, että kaikki olivat olleet sitä mieltä, että 150 euroa on ihan OK. Myös ne keiden kauniimpi puoliso oli kertonut, että 50 euroakin on liikaa.

Varmaan on myös miehiä, jotka valittaa rahasta, mutta itse olen törmännyt vain näin päin menevään vinkunaan.

Vierailija
29/31 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten nainen voi kitistä ihan syystä vaikka mies ei. Noloa ehkä, mutta monen todellisuutta.

Vierailija
30/31 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ketkä haluavat osallistua polttareihin, tuovat heti ekaan suunnittelupalaveriin käteistä. Rahat siis kerätään heti ja niitä ei pois saa, vaikka ei sitten ei huvittaiskaan tulla tai muuten ei pääsisi.

Kun on se rahakasa fyysisesti kasassa, niin siitä on helppo maksaa kulut, eikä kenekään tarvi marista nousevista kustannuksista, kun tehdään se mitä sillä rahamäärällä saa. helppoa!

Vierailija
31/31 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne ovat vain pakollinen riesa.

Itse toivoin, ettei mulle pidettäisi polttareita, mutta tietenkinhän ne mulle kuitenkin järjestettiin. Enkä ollut lainkaan kiitollinen, kun olin todella tarkoittanut, etten haluaisi. Mulla oli kaameet työkiireet ja olin ihan umpiväsynyt. Joten todellakin olisina halunnut viettää sen häitä edeltävän viikonlopun leväten enkä jossain kylillä riekkuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän