Mua sanoi yks poika rannalla tänään mummoksi. :(
En edes tajunnut että se vieras poika puhui mulle kun huuteli "mummuu, hei mummu kato".
Ja oli sitten mulle vihainen kun en kattonut jotain sen temppua.
Pitäisköhän mennä nuorennusleikkaukseen? Vai onko nämä ekat oireet 40 kriisistä.
Kommentit (8)
mummoiässä. Ei 40-vuotias varmaankaan näytä samalta kuin parikymppinen. Ehkä pojalla on nelikymppinen mummo?
Lakkiaispäivänä, olin just täyttänyt 19 ja juhlatamineissa. Nyt naurattaa, mutta silloin oikeesti järkytti.
vaikka ikää onkin "jo" 25. Mä en vaan oo enkä halua olla mikään helkutin (kukkahattu)täti, ja tein omalle siskollenikin selväksi, että mua ei sitten täditellä, kun hän viime vuonna sai lapsen. En yleensä kehtaa puuttua, jos joku vieras lapsukainen (tai tämän äiti) jossain tädittelee, mut joskus oon oikaissut hymyillen ja kohteliaasti, että mä oon tyttö enkä täti. Lasten suusta tulleet määritelmät nyt ymmärtää enkä niistä ota hernettä nenään, mutta ihmetyttää monien pienten lasten äitien hanakkuus puhua lapsilleen "tädeistä" suunnilleen jokaisen vaippaiän ohittaneen naispuolisen ihmisen kohdalla.
niin ihan hyvin lapsi voi sanoa noin.. voihan sillä olla saman ikäinen mummo.. eikä mitenkään ihmeellistä olisi edes..molemmat saanu 20vuotiaana nii siinä se.
jotenkin tosi alentava. Ihan sama kun mä rupeisin sanomaan asiakkaalleni "HEI NAINEN" "HEI VANHUS" enkä nyt tunne 25v olevani niin tyttö:D
myös lapsen äiti vois opettaa lapselleen käytöstapoja: että on olemassa "mummoja" ja mummoja ja ettei jokaista oman mummon ikäistä naista ole soveliasta nimittää mummoksi. Ainakin mä tekisin näin oman lapseni kohdalla, jos jostain syystä rupeaisi mummottelemaan kaikkia keski-ikäsiä naisia.
niin ihan hyvin lapsi voi sanoa noin.. voihan sillä olla saman ikäinen mummo.. eikä mitenkään ihmeellistä olisi edes..molemmat saanu 20vuotiaana nii siinä se.
vaikka ikää on jo 39. Se, vaikuttaako tytöttely alentavalta, riippuu ihan tilanteesta. En tajua, miten sellainen voisi olla alentavaa tytöttelyä minkä tahansa ikäisestä naisesta, jos pieni lapsi sanoo äidilleen esim. "tyttö menee."
jotenkin tosi alentava. Ihan sama kun mä rupeisin sanomaan asiakkaalleni "HEI NAINEN" "HEI VANHUS" enkä nyt tunne 25v olevani niin tyttö:D
mun pojalla on ollut ikävä tapa nimitellä kaikkia naisihmisiä mummoiksi. Hänellä oli vähän viivästymää puheen kehityksessä ja siinä vajaa 3-vuotiaana hän ei osannut puhua paljonkaan mutta "mummo" oli helppo sanoa. Hävetti kyllä usein kun esim. ravintolassa hän osoitteli tarjoilijaa ja sanoi mummo.