Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup raskaana matkustaneille.. Sis. kysymyksiä.

Vierailija
01.07.2009 |

Millä viikoilla olit lomareissussa?

Missä?

Koitko lennot/ loman rankaksi?

Oliko mitään ongelmia?

Pystyitkö nauttimaan matkasta?

Ulkopuolisten, sukulaisten ja muiden reaktio reissuusi?

Kiitos jos jaksat vastata.

Ja taustaa,

eli itsellä oli tarkoitus lähteä ensi talvena perheen kera reissuun, no nyt on yllätysvauva tuloillaan :)Kiinnostaisi kuulla miten Sinulla on loma sujunut raskaanaollessasi. Kovasti innostaisi johonkin lähteä, kaukomatka jäänee nyt pois laskuista.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla teidän reissuistanne.

Oli tosiaan tarkoitus lähteä luultavasti Aasian suuntaan ensi joulu/tammikuussa, Intiaan/ Malesiaan tai Vietnamiin, omatoimisesti tai äkkilähdöllä.

Luulen että nyt alamme suunnitella reissua jonnekin lähialueille, harmi että Euroopassa ei vaan ole kovin lämmintä. Mutta viikkoja on tuollon toivottavasti koossa jo jotakuinkin 28-32, riippuen ajankohdasta.

Euroopassa kuitenkin on tasavertainen jos joutuu sairaalaan, ja hoitoa saa. Olen kyllä ollut aiemmissa raskauksissa aivan loistavassa kunnossa alusta loppuun asti, olen jaksanut lenkkeillä, tanssia jne. Sen puoleen en ole huolissani, mutta nuo pitkät lennot ja eu:n ulkopuolelle matkustaminen ei ole ehkä niin tarpeellista. Mukana kun on kuitenkin kaksi alle viisi vuotiasta lastakin.

Kiitos paljon vastanneille.

Ap.

Vierailija
2/13 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muistaakseni viikoilla 6 tai jotain, Tallinnassa muutaman päivän matkalla. En kokenut rankaksi, tiedettiin miehen kanssa että olen raskaana ja otettiin rauhallisesti, mä nukuin muuten aikas paljon :) Ei mitään ongelmia tullu, siinä vaiheessa en muuten vielä tienny niistä ruokarajoituksistakaan, muutenhan olisi vaan vahdannu kauheasti mitä suuhunsa laittaa. Pystyin matkasta nauttimaan, toki oli jossain mielen syövereissä pieni pelko, että jos meneekin kesken, mihin mä siellä meen ja miten selitän mitä tapahtu, kun ei tuo viron kieli oikei luista... :) Noh, kukaan muu kuin mieheni silloin ei raskaudesta tienny, joten eipä paljo sukulaisten aivoituksia tarvinnut pelätä asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hienosti meni, ainoa oli tarve käydä vessassa usein, se tuotti josku hiukna ongelmia. Ajettiin autolla Irlannin poikki ja tunnin välein piti päästä pissille. Sen verran katsoin, että mulla oli lähisairalaan puheklinnumero tuttava tosin sillä reissulla joutui sinne tapaturman takia, tosin lähetettiin yliopistolliseen sairaalaan kauemmaksi. Otin sit kännyyn sen yliopistollisen sairaalan numeron, aluesairaala ei vakuuttanut:-)

Vierailija
4/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meni hienosti, niin lennot, loma, syömiset ja juomiset. Kuumuuskaan ei haitannut vaikka maha oli jo melko iso. Kävin mm. patikoimassa metsäreiteillä, muutenkin kävelin ja uin paljon. Kukaan ei ainakaan suoraan kauhistellut lähtöäni, vaan kannustivat matkustamaan. Voi olla että selän takana tai av:lla sitten purnasivat ;)

Vierailija
5/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vkojen 19-22 välisenä aikana, ja ainoa "riesa" on ollut vessassa ramppaaminen öisin (ja sitähän se olisi ollut kotonakin). Mitään ongelmia ei ollut, mutta silti otin varalta neuvolakortin matkaan. Ensimmäinen reissu oli vaellus vuoristossa (osa lomaa), enkä kokenut sitä vaikeaksi. Muista juoda riittävästi, ja käytä maalaisjärkeä. Sulla on aikaa miettiä tuota reissuun lähtöä, jos jotain poikkeavaa ilmenee, älä lähde! Ulkopuolisten mielipiteitä älä kuuntele, ainoa joiden sanalle annoin arvoa olivat lääkäri ja neuvolan terveydenhoitaja. Lääkärinkin mukaan, kyllä näissä maissa ovat naiset ennenkin synnyttäneet=). Lennot eivät ole rankkoja, mutta tukisukat olivat kaiken varalta, ja pariin otteeseen kävin kävelemässä (vessaan ja takaisin).

Vierailija
6/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv oli jossain 20-25 välillä. Kerran Kanarialla, kerran Tunisiassa.

Minulla ei ole ollut ongelmia, jaksaa hyvin. Syömisten kanssa noudatan samaa lievää varovaisuutta kuin muutenkin, siis ei kuorittuja hedelmiä, salaatteja ja juomaksi pullovettä jne.

Lennot menivät mukavasti.

Tuttujen reaktio oli lähinnä, että nythän se kannattaa käydä, kun vauvan kanssa on kuitenkin sitten hankalampi lähteä ja olla lomapaikassa. Äitini varmaan vähän kauhisteli Tunisiaa, mutta on jo oppinut, että kannattaa olla kommentoimatta noita minulle.

Vierailija
7/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa Turkissa rv18, nyt pari viikkoa sitten Bulgariassa rv15.

Eipä vielä vaikuta olemiseen tai jaksamiseen.

Ei ole sukulaiset kommentoineet mitenkään, miksi kommentoisivatkaan? Ei raskaus ole sairaus, matkustellaan normaalisti kerran vuodessa ainakin.

Vierailija
8/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeinen lento oli lontoosta hong kongiin rv 30. ei mitaan ongelmia. ei kukaan muu kommentoinut reissailujani, miksi olisivat.

Vierailija
9/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut sekä lomalla että työmatkoilla kummassakin raskaudessa. Ekassa lensin varmaan kymmeniä kertoja. Ei mulle kukaan mitään kommentoinut. Jos on kovin näkyvä maha, niin sivistysmaissa pääsee jonon ohi turvatarkastuksissa.

Kannattaa juoda koneessa.

Vierailija
10/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Italiassa. Menolento oli rankka, oksensin koko matkan, tulomatka ok. Raskaus ei aiheuttanut muuten ongelmia matkalla, vain kuumuus oli rankkaa mutta olisi se ollut ilman raskauttakin. Loma oli ihan nautittava, harmi ettei voinut kaikkia tarjolla olevia herkkuja syödä. Välttelin lähinnä tuorejuustoja ja raakaa kananmunaa, toisaalta söin carpacciota jossa on tavallaan raakaa lihaa ja myös hedelmiä söin paljon.

Vierailija
11/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin raskaana. Turkissa sairastin vatsatausin rv 25, kesti päivän. Muuten ei eronnut nuo "normi" lomailusta

Vierailija
12/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikoilla 17-25 eikä raskaudesta ole ollut kerrassaaan mitään haittaa. Toki kuuntelisin lääkärin mielipidettä (jos raskaus on jossain suhteessa riskiraskaus, jäisin Suomeen), en ottaisi mannerten välisiä lentoja ja valitsisin suht' turvallisen kohteen. Eli ilmastoitu hotelli jossain "ei-vatsatauti maassa". Italiassa olen käynyt jokaisessa raskaudessa, lisäksi myös Englannissa ja Ranskassa.

Vierailija
13/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista odottaessa kauko-idässä rv 12-13. Ja en suosittele, jos on taipuvainen olemaan väsynyt/pahoinvoiva tms vielä noilla viikoilla. Sain mahataudinkin, vasta kotona ja lievänä onneksi. Kunnon lääkkeitä ei olisi mihinkään vatsatautiin voinut paikan päällä ottaa.

En nauttinut: olin väsynyt, lievästi pahoinvoiva, ja kuumuus kävi voimille, vaikka olin vasta noin alkuvaiheessa raskautta. Lisäksi pelkäsin kovasti mahatautia...joten en oikein ollut rento, enkä jaksanut olla rannalla saati missään bussiretkillä. Siinä mielessä reissu meni vähän hukkaan, vaikka ihan ok olikin.

Kuopusta odottaessani päätin pysyä koti-Suomessa tai matkustaa korkeintaan Euroopan alueella. Tai en ainakaan mihinkään, missä vatsatautia saa tosiaan pelätä, kuten Egyptiin...