Missä faktatietoa raskaudesta? (kirja)
Haluaisin lukea raskauteen liittyvistä asioista (mm. ravinto, liikunta ja lapsen kehitykseen vaikuttavat asiat), onko ideoita mikä olisi hyvä kirja? Ensisijaisesti kiinnostaa suomalaiset tai pohjoismaiset kirjat. Kirjastosta ei löytynyt oikein mitään mieluisaa.
Enkelinäiti
Kommentit (3)
itse sain suuresti apua ensimmäisessä raskaudessa varsinkin synnytykseen valmistautumisessa Isabelle Brabantin Une naissance heureuse (onnellinen syntymä) -kirjasta. En tiedä onko ranskasta käännetty suomeksi, mutta suosittelen lämpimästi!
Viimeksi en ennättänyt lukea, mutta nyt tokalla kierroksella aion, Pam Sundayn (muistaakseni) Birthing from Within -kirjan, jota mulle on myös kehuttu paljon. Tämä saattaa olla jopa suomeksi saatavilla, on vähän kuuluisampi tapaus.
Nämä on lähtökohdiltaan todella virkistävästi poikkeavia normaalista p-amerikkalaistarjonnasta, joissa yleensä asioista ei puhuta yksityiskohtaisesti vaan oletetaan, ettei nainen voi ymmärtää eikä sen tarvitse ymmärtää mitä kehossa oikeasti tapahtuu raskaudessa ja synnytyksessä.
Mutta toivottavasti löydät vastaavia suomalaisia teoksia!
Kiitos vinkeistä, pitääpä katsastaa noi kirjat.
Tästä linkistä oli mulle tosi paljon apua!
Faktatietoa moneen asiaan, jota raskaana oleva miettii:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437
Toi linkki ei aukea suoraan, se kannattaa kopioida kokonaan (mustaa linkki paina Ctrl ja C) ja laittaa osoiteriville (Ctrl ja V)
Heippa!
Itselläni on käytössä täysin kotimainen WSOY:n (yhteistyössä KaksPlussan kanssa) Suuri Vauvakirja, jossa on hyvää perustietoa odotuksesta, synnytyksestä, vauvan hoidosta ja kehityksestä. Tämä mun kpl on kuudes painos ja painettu vuonna 2004, eli ei ihan tuore, mutta en edes usko, että nuo tiedot ois vanhentuneet viidessä vuodessa.
Toivottavasti löydät tämän kirjan jostain, itse olen muistaakseni jostain kirjakerhosta ostanut, luulisi silti kirjastostakin löytyvän.
Onnellista odotusta sinulle!
t.satu ja pikkunen rv 38+4