Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummit! Synttäriasiaa...

Vierailija
30.06.2009 |

Miten suhtaudutte kummilapsen synttäreihin; odotatteko kutsua vai muistatteko oma-aloitteisesti? Käyttekö aina pienten synttäreillä, oli välimatkaa tai ei?

Myös vanhemmat saavat kertoa omasta menettelystään :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilasten kohdalla kysymme milloin on sopivaa tulla. Toivoisin, että kutsu tulisi vanhemmilta.

Vierailija
2/9 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on ainakin yleensä kutsuttu kummilasten synttäreille. Joskus on sitten muuten vaan soiteltu etukäteen, että koska sopisi käydä onnittelemassa, varsinkin kun työajat ovat hyvin vaihtelevat ja viikonloppuja voi olla vaikea saada vapaaksi. Itse odotan nyt esikoistani ja eiköhän nuo kummit sitten aina itse kutsuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan todellakin kummilasten syntymäpäivät muistuttamatta. Muistan myös heidän nimipäivänsä. Minut on aina kutsuttu kummilasten syntymäpäiville, mutta jos en saisi kutsua, välimatkasta riippuen menisin piipahtamaan tai soittaisin ja kysyisin, milloin voin tulla tapaamaan kummilasta, kun täyttää xx vuotta.

Yhden kerran olen jättänt menemättä kummilapsen syntymäpäiville, koska hän asuu noin 800 km päässä ja minulla oli pahasti kiireitä siihen aikaan eikä mitään lomaa sattunut lähelle. Silloin lähetin lahjan postissa. Muutoin olen osallistunut kummilasten juhliin.

Äitinä:

Minulla on kolme lasta ja jokaisella kaksi paria kummeja. Kutsun aina kummit syntymäpäiville, mutta en vedä hernettä nenään, jos eivät tule. Lähetän kummeille myös säännöllisesti lasten kuvia sekä joskus piirustuksia. Meillä on kummisuhteet toimineet ihan mukavasti. Olisi toki kiva, jos kummit viettäisivät kummilapsensa kanssa enemmän AIKAA, mutta ymmärrän, että välimatkojen ja elämäntilanteiden vuoksi se ei aina ole mahdollista. Itsekin haluaisin viettää kummilasteni kanssa aikaa enemmän kuin nyt vietän, mutta oma perhe ja etäisyydet vähän hankaloittavat asiaa.

Vierailija
4/9 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olisin muistanut aina oma-aloitteisesti, mutta silti on aina kutsukin tullut kemuihin. Vaikka välimatkaa on reilu 130km, olen pyrkinyt aina käymään. Eipä sitä muutenkaan turhan useasti kummityttöä näe, etteikö sitten voisi mennä viimeistään synttäreillä käymään.

Omista kummeista ei ole kuulunut mitään moniin vuosiin.. ja nyt minulla ikää 19v.

Jotenkin jäivät poissa elämästä. Itse ainakin aion olla kummityttären elämässä mukana, tulevaisuudessa todennäköisesti vähempi kun kasvaa, mutta kuitenkaan unohtamatta häntä.

Vierailija
5/9 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluikään asti pyysin kummit kylään, mutta kouluikäisenä en enää ole pitänyt sukukekkereitä. Samoin harvemmin on pyydetty enää silloin omien kummilastenkaan synttäreille. Olen kyllä muistanut vähintään kortilla tai soittanut. Mutta en tietenkään menisi kutsumatta!

Vierailija
6/9 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy:

Koskaan ei kiitetä,lahjoista tms...vähän käytöstapoja kummilastenkin puolelta.

Itse laitan joka joulu lapseni kummeille jonkun pienen lahjan minusta se myös kuuluu asiaan....

Vierailija
7/9 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minustakin kuuluu tottakai asiaan!

Kummina muistan aina, edes pienesti, isompaakin lasta. Jos synttärit lähestyy, pienemmällä kummilapsella, kysyn, milloin voin käydä. Eikös kummilla ole "oikeus" tarjoutua tapaamaan?

Mutta äitinä ihmettelen välillä: tuleeko synttärikutsusta kummille tunne, että on mentävä vaikkei juuri sopisikaan syystä tai toisesta?

Vierailija
8/9 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta äitinä ihmettelen välillä: tuleeko synttärikutsusta kummille tunne, että on mentävä vaikkei juuri sopisikaan syystä tai toisesta?

Ehkä sitten ne kummilasten vanhemmat, jotka ei synttäreille kutsu ajattelee noin. Itse ilmoitan päivän milloin synttäreitä vietämme ja kysyn sopiiko se kummeille vai haluavatko tulla mieluimmin joskus toiste. Ja jos ei sopivaa päivää löydy. Niin kutsun sitten viimeistään seuraavana vuonna uudelleen. Kaikkien lasten kummit ei pääse meidän lasten synttäreille ja se on ihan ymmärrettävää. Mekään emme pääse välimatkan takia kaikkien synttäreille, vaikka haluaisimme.

Juu ja kyllä kummina on luvallista kysellä itse milloin voisi tulla käymään? Se ei ole tuppautumista, toivottavasti.

Vierailija
9/9 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilasta, joista kahden kanssa ollaan enemmän tekemisissä, kolmanteen on aina ollut etäiset välit (en oikein tiedä miksi kummmiksi edes pyysivät, ja myös fyysistä etäisyyttä on aika tavalla).

Kahden ensin mainitun synttäreille tulee aina kutsu ja muistaisin kyllä kutsumattakin kaikki päivät. Ja aina muistaakseni on myös juhliin päästy lähtemään. Kortteja ja kirjeitä lähetellään muutoinkin kuin merkkipäivinä puolin ja toisin.

Tämän kolmannen päivä suoraan sanoen saattaa joskus unohtua, kun yhteydenpitoa ei liiemmälti ole, Jos kutsu tulee, toki silloin mennään. Jos ei, lahja saatetaan lähettää postissa tai antaa sitten myöhemmin tavatessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi