Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun ei voi puhua asioistaan vapaasti!

Vierailija
29.06.2009 |

Opiskelen yliopistossa ja suurin osa kavereistani ei ole akateemisia, vaan ovat joko valmistuneet tai opiskelevat amk:ssa. Aina kun puhumme opiskeluasioista, niin joutuu todella kieli keskellä suuta puhumaan ja miettimään sanavalintojaan. Missään nimessä ei saa sanoa, että yliopistossa joku asia olisi paremmin kuin amk:ssa, muutanhan olen leuhka ja hienosteleva :D

Muuten nämä ihmiset ovat tosi ihania, mutta tämä ärsyttää... He saavat kyllä sitten haukkua yliopistoa ja yliopistolaisia mielin määrin, eihän heidän leikistään voi suuttua!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvitse lainkaan tavata noita alempiarvoisia vanhoja kavereita.

Vierailija
2/6 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyä katkeruutta voi olla jo amis/lukio-iässä sillä lukiot saavat yleensä lattiasta kattoon kaiken uusiksi remontin yhteydessä, amiksissa saa pistää sormet ristiin että uusisivat edes keittiöt ym. käytännön opiskelun luokat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyä katkeruutta voi olla jo amis/lukio-iässä sillä lukiot saavat yleensä lattiasta kattoon kaiken uusiksi remontin yhteydessä, amiksissa saa pistää sormet ristiin että uusisivat edes keittiöt ym. käytännön opiskelun luokat...

Opetus on laadukkaampaa, ainakin jos vertaa Helsingin yliopistoa ja amk:ta, jossa kaverini ovat. Muutenkin jotkut käytännön asiat on järjestetty yliopistossa paremmin. Mutta on amk:ssakin jotkut asiat paremmin hoidettu! Ja osaan verrata näitä kahta, koska olen opiskellut myös kyseisessä amk:ssa.

ap

Vierailija
4/6 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tilanne on se, että moni kaverini on matalapalkkaisissa hommissa ja minulla hyvä palkka. Jos puhun työstäni, se on aina leuhkimista :)

Vierailija
5/6 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään tuollainen vertailu on hankalaa, koska se käsitetään todellakin leuhkimisena. Täällä oli vähän aikaa ketju, jossa joku valitti että ei voi kertoa miehensä työstä. Taas sukujuhlia kiertäneenä tunnistan tunteen. Meidän suvussa riittää jo leuhkimiseksi se, että asuu Helsingissä.

Vierailija
6/6 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa haukkua mielin määrin, mutta ns. altavastaajaa ei.

Esim. Maalaiset saavat haukkua Helsinkiä mielin määrin, mutta helsinkiläiset ei maaseutua. uskovaiset saa haukkua ateisteja, mutta ateistit ei uskovaisia, lihansyöjät saa haukkua kasvissyöjiä, mutta kasvissyöjät ei lihansyöjiä ym. ym. ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi