Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonkohan varaisin pakkaseen maitoa ?

Vierailija
29.06.2009 |

Parin viikon päästä olis kaverin häät. Lapset tulevat kyllä mukaan, mutta mummi hakee jossain vaiheessa sitten lapset kotiin nukkumaan ja meidän olis miehen kanssa tarkoitus jatkaa vielä iltaa kahdestaan.

Nuorimmainen on 3kk vanha ja täysimetyksellä. Ikinä ei oo korviketta saanut ja nyt pitäs sit jemmailla pakkaseen maitoa illan varalle. Sen verran olen käynyt kaupoilla ja esikoista kuskannut mm. uimakouluun, joiden aikana on pari kertaa saanut maitoa pullosta, eli tiedän huolivan. Nyt ei vaan oo pitkään aikaan saanut muuta kun tissiä, eikä oikein mitään käsitystä paljonko sen ikäinen yleensä juo. Esikoisen vauva-ajoista ei muistikuvia, kakkonen taas oli tuossa vaiheessa jo korvikkeen varassa ja söi ihan kammottavia määriä... (3kk iässä meni vuorokaudessa jo semmonen 1,5l ellei enemmänkin...) ja tää pikkutirriäinen on sit ihan eri maata, kun on kauheen pikkanen ja syö ainakin edellisiin verrattuna aika vähänlaisesti (ainakin kovin harvoin.... ellen väkisin tuputa)

Vihkiminen on vasta klo 17, joten aika myöhälle varmaan menee lasten kotiinmeno joka tapauksessa, vaikka heti virallisen osuuden jälkeen lähtisivätkin. Jos nyt ajatellaan, että syötän tytön ennenkun lähtevät, leikitään vaikka, että klo 20 illalla. Kuopus menee yleensä nukkumaan yöunille noin klo 22 ja nukkuu tavallisesti aamuun asti (klo 5-6 herää syömään) Kotiin ollaan yöksi menossa itekin, enkä meinannut ottaa paria viinilasillista enempää alkoholia, joten varmaan ihan ok, jos aamulla imetän?

Paljonkohan mä nyt sitten varaisin tuohon väliin sit sitä maitoa pakkaseen? ja minkäkokoisina annoksina? Mä oon vähän laiska pumppailemaan ja toisaalta jos ollaan paljon ulkona, niin en sit kerkiäkään... Lisäks pumpulle nykyään kun en oo aktiivisesti harrastanut, heruu vähän huonosti (joku ehkä 50ml kerralla ja jonkun aikaa saa tehdä töitä ennenku maito nousee) Mut jos nyt sen verran saisi kasaan, ettei mummille tuu hankaluuksia nälkäisen ipanan kanssa...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sillä merkitystä minkälaisella säällä maito on lypsetty? Siis onko tälleen helteellä maito "laimeampaa" kuin kylmemmällä ilmalla?

Vierailija
2/2 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pulloa vielä ennen häitä että varmasti vielä huolii... Meillä molemmat pullokieltäytyjät kyllä kelpuuttaneet pullon alle 2kk mutta sitten tullut tauko eikä enää ole kelvannut ollenkaan.

ja olethan myös kokeillut että pakastettu maito kelpaa, se maku kun muuttuu pakkasessa...

Varsinaiseen kysymykseen eli tuohon määrään en kyllä sitten osaakaan vastata mutta äkkisiltään voisi kuvitella että sehän selviäisi kun koitat vieläkö pullo kelpaa ja katsot paljonko kerralla menee.

Toikin kyllä ihan totta että helteellä maito "vetisempää" mutta toisaalta niinhän on illallakin laimeampaa kuin aamulla. Tuskin sillä kauheesti on merkitystä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla