Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UV-suojavaatteet?

28.06.2009 |

Osaisiko joku kertoa, miksi kannattaisi hankkia vauvalle esim. UV-suojattu uimapuku? Kaupoissa kun olen nähnyt myytävän myös muita uikkareita, joissa on pitkät lahkeet ja hihat. Eivätkö ne muka suojaa? Tai lierihattu, jossa on UV-suojaus...? Eikö tavallinen kesähattu lierillä riitä? :O

Sivistäkää pöljempää... :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi UV-uikkariin. Ei kai se jalkoja ja kasvoja kuitenkaan peitä, lisäksi rasvaa ja kunnon lierihattu. Enkä veisi lapsia rannalle ainakaan etelässä klo 11-17 välisenä aikana ollenkaan.

Vierailija
2/4 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki taaplaa tyylillään. ;) Itse en kyllä vauvalle lähtisi moisia hankkimaan, vanhemmalle tyttärelleni 2v3kk ostin kyllä UV-suojatun uikkarin kun lähdemme 2 viikoksi pian etelään ja veikkaan että neiti on aika paljon auringossa. Eipähän tarvitse läträtä niillä aurinkorasvoilla. Nuorempi tyttäreni on n.6kk reissun aikana ja hän ei varmasti tule olemaan auringossa juuri lainkaan, joten ongelma sinänsä ratkaistu. Tuosta suojasta verrattuna "tavallisiin" en kyllä osaa tarkemmin kertoa..

Mammis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka paikassa nähnyt juuri tuon argumentin, että ei tarvitse läträtä aurinkorasvoilla. Mutta se on juuri se, mitä en ymmärrä, sillä jos on muutenkin vaikka pitkähihainen + lahkeinen uimapuku lapsella, niin enhän mä senkään alle laita aurinkorasvaa. Meilläkin sekä minä että lapset ovat tosi herkkiä palamaan, mutta ei meistäkään sentään kukaan koskaan ole kevyidenkään vaatteiden läpi palanut. :) Joten edelleen tuo UV-suojattujen vaatteiden "paremmuus" on mulle vähän hämärän peitossa. :O

Vierailija
4/4 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suojakerroin on 50 eli suojaa auringolta tosi hyvin. Ja myös märkänä. Tavallinen t-paita suojaa 80 prosenttisesti UV säteilyltä kuivana, märkänä ei läheskään yhtä hyvin. Alle 3 vuotiaille ei pitäisi käyttää aurinkorasvaa, joten UV suojapuku on ollut mun mielestä huippujuttu. Esikoisella 3v on sellainen ja pikkuveikka 7kk käyttää isosiskon vanhaa.