ero, vuokralle vai oma asunto
Olen eroamassa. Olen löytänyt sopivan vuokra-asunnon, mutta asunto pitäis vuokrata ainakain vuodeksi.
Lähistöllä olis myös pari asuntoa myynnissä, mutta tällä hetkellä minulla ei ole rahaa ostaa asunto. Meillä on omistusasunto, joten osituksen jälkeen minulla olisi mahdollisuus omaankin asuntoon.
Vuoden vuokralla maksaisin jo lainaa melkoisesti. Toisaalta mietin, että onko kuitenkin parempi olla hetki vuokralla ja rauhoittaa tilanne ja katsella vasta sitten omaa asuntoa. Mutta entä jos löydän sopivan nopeammin ja joudun turhaan maksamaan vuokraa. SOpivaa vuokra-asuntoa tältä alueelta toisaalta ei kovin usein löydy, joten pitäiskö ottaa se.
Tässä mielentilassa päätöksien teko on vaikeaa. Olen yrittänyt jutella ystävän kanssa asiasta, mutta hän sanoo vain, että jos sulla on varaa vuokraan, niin vuokraa vaan.
Kommentit (7)
Sinuna menisin vuokralle, ja odottaisin, että saisin rahat käteen entisestä asunnosta. Vuokrassa voi säästää, jos ottaa hieman ahtaan asunnon, kysehän on väliaikaisesta ratkaisusta. Yritä hankkia vuokra-asunto, johon ei tarvitse sitoutua.
Kun saat rahat edellisestä asunnosta, on sinun helpompi miettiä, millaisen asunnon haluat ja mihin sinulla on varaa.
tämä on eka vajaan puolen vuoden aikana. Mutta tässä vois sitten asuakin pidempään.
Tarvitsisin oikean kodin, jossa voisin saada itseni kuntoon. Minulla on masennus ja olen tosi väsynyt. Toivon, että saisin asiat sille mallille että voisin hetken hengähtää. Mutta nyt tuntuu, että en tiedä voinko sitoutua johonkin vuodeksi.
Sinuna menisin vuokralle, ja odottaisin, että saisin rahat käteen entisestä asunnosta. Vuokrassa voi säästää, jos ottaa hieman ahtaan asunnon, kysehän on väliaikaisesta ratkaisusta. Yritä hankkia vuokra-asunto, johon ei tarvitse sitoutua. Kun saat rahat edellisestä asunnosta, on sinun helpompi miettiä, millaisen asunnon haluat ja mihin sinulla on varaa.
pelkään, että näin masentuneena teen vääriä päätöksiä. Mietin sitäkin, onko ero oikea ratkaisu. Ehkä puolen vuoden päästä todetaan, ettei erota tarvitsekaan ja muutan takas miehen luo (tuskinpa)ja sitten on asunto kiusana.
Mutta nyt on pakko saada etäisyyttä mieheen. Mihinkään pieneen loukkoon en tahdo muuttaa. Tarvitsen nyt oman kodin, jossa minä saan tehdä päätöksiä ja joka tuntuu omalta kodilta.
Mutta tässä vois sitten asuakin pidempään.
Tarvitsisin oikean kodin, jossa voisin saada itseni kuntoon. Minulla on masennus ja olen tosi väsynyt. Toivon, että saisin asiat sille mallille että voisin hetken hengähtää. Mutta nyt tuntuu, että en tiedä voinko sitoutua johonkin vuodeksi.
niin ottaisin sen, sitten sinulla olisi aikaa saada itsesi kuntoon, vanha asunto myytyä (eivät välttämättä mene heti kaupaksi) ja etsiä uutta mieleistä. Voimia muutokseen!
Vanha asunto jää miehelle, en jaksa siitä taistella. Mutta varmaan kestää ennen kuin saan oman osuuteni mieheltä.
Niin, ei kai vuosi kovin pitkä aika ole. Nyt vaan kun vuokra-asunto on löytynyt, niin en oikein olekaan valmis tekemään päätöstä. MUtta ehkä helpolttaa, kun olen päätöksen tehnyt.
Saahan sen purettua aiemminkin, jos löytyy vuokralaiset.