Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, lapsillani on lähiönimet.

Vierailija
28.06.2009 |

Kunpa olisin lukenut tätä palstaa ennen kuin annettiin nimet. Asumme maalla, mitähän kaikki täällä ajattelevat lastemme nimistä. Eivätkä nimet ole mitää c-nimiä. Tulipa paha mieli.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole jumalia, joiden sana on laki. Olet antanut mielestäsi kauneimmat nimet mitä tiedät ja hyvä näin. Ei todellakaan saa antaa av:n idioottien tuottaa itselleen pahaa mieltä tällaisessa asiassa. Muista että he ovat vain pieni vähemmistö, suurin osa ihmisistä on täysin normaaleja näissä asioissa eikä tuomitse ketään nimen perusteella.

Kunpa olisin lukenut tätä palstaa ennen kuin annettiin nimet. Asumme maalla, mitähän kaikki täällä ajattelevat lastemme nimistä. Eivätkä nimet ole mitää c-nimiä. Tulipa paha mieli.

Vierailija
2/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla itku herkässä tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös. Naureskellen luen näitä... avlaiset on sopulilauma, joiden mielipiteet vaihtelee suhdanteiden mukaan.

Olen itse tyytyväinen nimeen, se riittää. =)

Vierailija
4/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisella on j-nimi, tosin ei näitä paljon parjattuja. Viis siitä. Me tykätään ja se riittää :)

Vierailija
5/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehellä myös :). Ja tiesin, ennen kuin lapselle nimi annettiin, että se on "niitä" nimiä. Ja lapsi sai silti sen nimen. Mekin asumme maalla, emmekä millään tavalla sovi tuohon lähiöperhe-kuvaukseen. Muuten kuin nimien perusteella! Itse en välitä p*skan vertaa siitä, että lapsemme kaunis nimi on joidenkin mielestä kauhea ja rupunimi. Se vain hieman surettaa ja ärsytttää, että nimen perusteella vedetään johtopäätöksiä siitä, minkälaisesta perheestä lapsi tulee, ja minkälainen hänen tulevaisuutensa on. Nimellähän ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa. Tähän kyllä sopii loppuun vanha, kulunut lause: " Ei nimi miestä pahenna, jollei mies nimeä´."

Vierailija
6/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mammat vaan yrittävät päteä. Kun eivät muuta keksi niin haukkuvat sitten muiden nimiä. Koulukiusaajat pääsevät täällä jatkamaan uraansa.

Vierailija
7/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avatkaa, en tajua?

Minun mielestäni tällä hetkellä muotinimet, joita en itse kyllä antaisi, ovat Veeti ja Siiri. Ja Jimi! Kyllä tulevaisuudessa koulussa on kymmeniä Siirejä ja Veetejä ja Jimejä.

Varmaan kannattaisi nimetä lapsi siten, mitkä nimet olivat kovassa huudossa 70-luvun puolivälissä syntyneillä lapsilla. Kuinka monta Jaana-vauvaa, Kirsiä, Markoa, Jounia tai Minnaa tänä vuonna on nimetty? Ei varmaan montaa.

Vierailija
8/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tytöllä lähiönimi?

Vierailija
9/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

av:laisten mielipiteen tiedän :D

meidän tyttö on RONJA onko tytöllä lähiönimi?

Vierailija
10/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on c!

Mielestäni istuu silti hyvin ruotsalaisen sukunimen eteen ;-)

Voiko okt-alue olla lähiötä?

Vierailija
11/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteella missä he asuvat. Itse asun lähiössä, enkä kyllä koe olevani sivistymätön. Millaiseksi minä tästä muuttuisin vaikka muuttaisin jonnekin omakotitaloon. Nousisiko sivistystasoni? On pienisieluisuutta luokitella ihmiset asuinpaikan ja -tavan mukaan tai nimen mukaan.

Vierailija
12/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Vantaalla kerrostalossa. Olen päästänyt itseni turpoamaan ja teen satunnaisesti kirjoitusvirheitä. Lapseni ovat hoidossa ja kotini on sisustettu Ikean junttihuonekaluilla. En sylje lasiin ja minulle on aivan sama millä räppänäautolla kuljen.

Käytän paljon puolivalmisteita. En jaksa lukea kasvatusoppaita.

Olen myös akateemisesti koulutettu ja ansaitsen (ihan itse, ei mieheni) hyvin. Tätä nykyä olen oikein onnellinen. Elän rennosti ystävieni kanssa herjaa heitellen ja lasten ehdoilla elellen. Se onni löytyy itsestä.

WT

Vierailija
13/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä huonommin. Lapsellani on mustalaisnimi, Marilla. En toki tiennyt että se on mustalaisnimi sitä antaessani, mutta näin olen av:lla saanut tietää. Lapsiparka.

Vierailija
14/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miä olen romani ja lapseni samoin, heillä on perinteikkäät ja kauniit nimet, joihin olen tyytyväinen. Yhtään Marillaa ei muuten meidän suvussa tai tutuissa ole, mutta tosi nätti nimi :)

Vierailija
15/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ihana. =)

Vierailija
16/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta av kun tuomitsee niin minkäs teet.

Sama homma se on tuossa lähiökategoriassakin. Tuomio kun tulee niin ei voi mitään. Ihan yhtä typerää luokitella joku nimi romaninimeksi kuin lähiönimeksikin.

16

Vierailija
17/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin mainita että asumme tietysti lähiössä mekin. Eikö kaupunkikeskustan jälkeen ala lähiö? Vai saako täältä tarkemman määritelmän :) t.17

Vierailija
18/25 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä saattaa olla lähiönimi (ainakin joku on varmaan sitä mieltä, vaikkei kyseessä ole kovin yleinen nimi), mutta ei ole ainakaan lähiösukunimi!

Mistä johtuu, että nykyisin jostakin nimestä tulee lähiönimi? Ennen olisi ollut varmaan vain suosittu nimi.

Itse en pidä mitään nimeä ns. lähiönimenä ja jokainen antaa varmaan lapselleen sellaisen nimen, josta tykkää. Eikö se ole kaikkein tärkeintä? Viis muiden mielipiteistä.

Tänä vuonna lähiönimet ovat varmaan eri kuin viime vuonna. Ensi vuonna ne ns. harvinaiset nimet v.2009 saattavatkin olla lähiönimiä, että sillee....

Vierailija
19/25 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan ole lähiönimi!

Vierailija
20/25 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on rahvaalle vaikea, sillä he eivät tiedä pitäisikö se ääntää "s" vai "k".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi