Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko iltatähtiä olla kaksi?

Vierailija
27.06.2009 |

Mitä teidän mielestä tarkoittaa iltatähti? Jos perheessä on lapsia ja pitkän tauon jälkeen syntyy vielä kaksi lisää ovatko he molemmat iltatähtiä? Vai onko iltatähti aina "yksittäinen" lapsi, jolla on iso ikäero kaikkiin sisaruksiinsa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saahan niitä kutsua miksi itse haluaa. jos on omasta mielestään tehnyt ne 2 iltatähtinä, niin miksi ei kutsuis niitä siksi jos haluaa. voihan ne olla vaan lapsia jotka tuli vanhempiin sisaruksiinsa nähden pitkällä ikäerolla.

Vierailija
2/7 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kaksikin iltatähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on useampi niin sanoisin että lapsia on "useammassa sarjassa". Toisaalta taas kyllä kaksosia voi sanoa ehkä "iltatähdistöksi".

Vierailija
4/7 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse aina ajatellut, että iltatähti on ehdottomasti yksittäinen pitkällä ikäerolla syntynyt lapsi, mutta aloin miettiä, olenko väärässä.

Olen samaa mieltä sen vastaajan kanssa, joka sanoi, että pitkän tauon jälkeen uudet lapset on "toisessa sarjassa" ei iltatähtiä.

Haluaako joku vielä sanoa mielipiteensä?

Vierailija
5/7 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lapsi, jonka jälkeen 15v tauko, ja kaksi lasta lisää (podettiin sekundaarista lapsettomuutta, ja seuraava lapsi syntyi vasta kun keinohedelmöitys oli tullut suomessa mahdollisemmaksi, kolmas tuli luonnollisesti) ja minä puhun aina aamutähdestä:) kun yksi on syntynyt paljon ennen muita, se on musta aamutähti.

Vierailija
6/7 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos syntyy kaksoset...

:)

Vierailija
7/7 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltatähti

leik. myöhäisellä iällä hankitusta, muita lapsia paljon nuoremmasta lapsesta

Tuossa käytetään aika selkeästi yksikköä eli tulkitsisin, että iltatähti on yksittäinen lapsi (tai tietenkin kaksoset), mutta ei muut sisarukset, jotka ovat syntyneet pitkällä ikäerolla perheen ensimmäisiin lapsiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän