Voiko vauvaa katsomaan tulevilta pyytää että toisivat vaippoja vaatteiden sijasta?
Jos vauvaa pitää jotenkin lahjoa, niin enemmän meillä on käyttöä kertakäyttövaipoille kuin niille vääränvärisille ja vääränkokoisille vauvanvaatteille. Varsinkin kun esikoisen jäljiltä vaatteita on valmiiksi vaikka kaksosille. Ja mulla on melko ranttu vaatemaku.
Kommentit (15)
siitä että HE tuovat vääränvärisiä, vääränkokoisia, vääränmallisia vaatteita.
Itse toisin vauvalle mieluiten jotain pysyvämpää kuin kerran paskat ja sitten roskiin. Mieluummin veisin vaikka kortin kuin vaipan.
Vaippoja voisin sponsoroida muuten vain, mutta en lahjana..
vielä jotain tiettyä merkkiä tai kokoa haluat, niin muista ilmoittaa kyselijälle sekin. Me saatiin joskus lahjaksi kaksi pakettia, joka tuli kyllä käytettyä (vaikka ei ollutkaan sitä meidän käyttämää), mutta tyyliin 1 per päivä, kun eivät meidän vauvalle ollenkaan istuneet/sopineet. Toisesta valui aina jostain reunasta yli, vaikka kuinka olisi hyvin laittanut. Ja toisesta tuli pylly näppylöille, mutta oli onneksi pienet paketit.
huutiksessa, jotta saa rahaa vaippoihin. Tai toisivat vaikka kestovaippoja mieluummin kuin rumia ja vääränvärisiä ja kokoisia vaatteita, jotka jäävät muutenkin vähäisiä varastotiloja täyttämään.
Niitä oli eteisen kaapillinen erikokoisia ja rahaa säästyi hirveästi. Ja kun vaatetta oli isommilta sisaruksilta perintönä jo niin paljon, niin vaippatuomiset olivat enemmän kuin tervetulleita.
Varsinkin kun esikoisen jäljiltä vaatteita on valmiiksi vaikka kaksosille. Ja mulla on melko ranttu vaatemaku.
jos kelpuutat vauvalle esikoisen vanhoja vaatteita. Tosi kranttu kyllä investoi myös uusiin vaatteisiin ja ottaa mieluummin lahjaksi vaatteita kuin vaippoja.
ostellut aina ihanuuksia kirpparilta koko raskausajan. Vauvanvaatteita löytyy 5 isoa Libero-pahvilaatikollista ja monta muovipussillista päälle, eli mitään ei tarvita.
Uusiakin olen ostanut varmaan 200€:llä kun vauvan sukupuoli on tiedosssa.
itse pyysin ihan suoraan (meillä kyllä sukulaiset helposti kysyvät mitä tarvitaan). Ristiäisiinkin kun tiesin että tulee kukkia niin sanoimme että tuokaa vaippapaketi kukkien sijaan (eihän sitä pakettia tarvii esille laittaa muiden lahjojen joukkoon). Olimme kyllä tosi tyytyväisiä kun vaippoja sitten riitti ja riitti....
Ja veinkin sitten mega-annoksen vaippoja. Oli mies tyytyväinen.
Meille on tulossa viides lapsi ja naapuruston tädit ovat tuoneet meille niin paljon vaatteita, leivonnaisia, sukkia, tumppuja, leluja yms. Jotenkin tuntuu nololta vastaanottaa.
Itse en myöskään kehtaisi pyytää ketään tuomaan erikseen mitään... Ellei kyseessä olisi hyvin tuttu ihminen, joka kysyisi mille on tarvetta.
Tuntuu paremmalta, että he ilmoittaisivat asiaa eteenpäin niin, ettei itsen tarvii pyytää ketään tuomaan mitään. Jos äitini sanoisi sukulaisille, että "heillä sitä vaatetta on, ilahtuisivat varmaan enemmän vaipoista", luulen että asia olisi selvä.
Toki kaikki tietää että vauvaa yleensä muistetaan pienellä paketilla, mutta minusta tuon paketin pyytäminen (missään muodossa) tuntuisi nololta.
Itsekin kyllä laittaisin sanan kiertämään jonkun toisen kautta, ettei kukaan oleta että meidän vauvaa ei saa tulla katsomaan jos ei ole tuomisia. :)
Itse vein sekä ne kaameat vaatteet, että vaipat.
Meidän kuopus sai yllätyslahjana sekä itsetehdyt ihanat villakuoret että itse kauniista kuosista ommellut taskuvaipat. Ilahduttivat minua tosi paljon, ja joka kerta käyttäessä antaja tuli mieleen. Joku muukin antoi kestovaippoja pyynnöstä lahjaksi. Toki kaikki lahjan antajat tiesivät, että meillä kestoillaan.
voi pyytää. Minustakin on "hyvä" pyyntö.
Olisinpa itsekin tajunnut...
Mut ei tainnu kukaan kysyä, mitä tuodaan. Olis jääny ne turhat soittorasiat tuomatta..