voi ei! 1-vuotias paloi auringossa...:( mitä tehdä? entä jatkossa?
käsi varret on punaiset. ku eihän aurinkovoiteita saa noin pienelle laittaa niin ei olla laitettu, yritetty pitää varjossa mutta ei olla näköjään onnistuttu ja hankalaa se on ollutkin...
Kommentit (32)
Se on kuitenkin paljon pienempi paha kuin ihon polttaminen. Tottakai lapsen voisi pitää myös pitkähihaisissa ja -lahkeisissa vaatteissa, mutta se olisi mielestäni lapsen kiusaamista.
ei todellakaan ole lapsen kiusaamista pitää pitkähihaisissa! paljon viileempi lapsellekin niin kuin iholle suoraa porotusta!
jatkossa vähemmän oleskelua pihalla päivän kuumina tunteita eli klo 12.16 välisenä aikana. Tai sitten se aurinkovoide jossa kertoimia 40...
Se voi lapsen iholla jopa pahentaa tilannetta. Ja nythän se on jo myöhäistä, kun lapsi on jo kärvähtänyt.
Hoito-ohjeet:
-runsaasti perusvoidetta
-paljon juotavaa, sillä palanut iho haihduttaa paljon nestettä.
Jatkossa lapselle päälle peittävä vaatetus, käytännössä ohuet ja vaaleat trikoovaatteet sekä lierillinen hattu silmiä/korvia/niskaa suojelemaan.
voi käyttää maustamatonta jugurttia.
Kuinka pahasti paloi; onko rakkoja?
itsestä ainakin tuntuu, että ei sitä nyt pitkähihaista kesällä pidetä, kun koko ajan ollaan menossa, niin kuuma kait siinä tulee! Onkos muuten vinkkejä siihen, miten saada lapsi paremmin juomaan, kun ei tahdo saada alas juuri ollenkaan... ollaan kokeiltu pillimehujakin.
-ap
Se voi lapsen iholla jopa pahentaa tilannetta. Ja nythän se on jo myöhäistä, kun lapsi on jo kärvähtänyt. Hoito-ohjeet: -runsaasti perusvoidetta -paljon juotavaa, sillä palanut iho haihduttaa paljon nestettä. Jatkossa lapselle päälle peittävä vaatetus, käytännössä ohuet ja vaaleat trikoovaatteet sekä lierillinen hattu silmiä/korvia/niskaa suojelemaan.
Suomalaiset sitten kulkevat pitkissä housuissa ja pitkissä paidoissa ja vielä pipo päässä kesät talvet. No, kukin tyylillään.
käsi varret on punaiset. ku eihän aurinkovoiteita saa noin pienelle laittaa niin ei olla laitettu, yritetty pitää varjossa mutta ei olla näköjään onnistuttu ja hankalaa se on ollutkin...
sitähän laitetaan muutenkin ihon polttamiin (siis poikani kaatoi kuumaa vettä päällensä, hae side tarpeita että voit peittää yöksi käsi varret, kuinka pahoin paloi? rakkuloille?
ja juottakaa paljon, mä itse paloin alkukesästä ja olo oli monta päivää helkatin huono. Kyllä minäkin sen jälkeen pitkähihaisessa kuljin (onneks säätkin huononi) ja join monta päivää huonoon oloon.
Lapselle voi tulla kuumettakin ja oksennella, mut tosiaan juotavaa ja juotavaa. Ja pidä jatkossa huoli ettei lapsi pala.
itsestä ainakin tuntuu, että ei sitä nyt pitkähihaista kesällä pidetä, kun koko ajan ollaan menossa, niin kuuma kait siinä tulee! Onkos muuten vinkkejä siihen, miten saada lapsi paremmin juomaan, kun ei tahdo saada alas juuri ollenkaan... ollaan kokeiltu pillimehujakin. -ap
Maitoa? velliä? mitään? vettä mehua.. mehujäätä?
ihanan aurikovarjon jo viime syksysä, se on kätevä!
että lapsilla ei saisi käyttää aurinkorasvaa! Mä olen puoliksi irlantilainen ja mun tytöt 2v ja 4v on perineet mun helposti - TODELLA helposti - palavan ihon, ja olen aina suojannut 50kertoimisella aurinkorasvalla heidän ihonsa.
pitävät auringossa ohuita, pitkähihaisia vaatteita... ja sitten suositusten mukaan sopivia aurinkovoiteita kaksivuotiaasta eteenpäin. Lierihattu, joka suojaa päätä, kasvoja ja korvat palamiselta.
kyllä siis maitoa varmaan menee just ja just se 500ml, mikä pitää päivässä saada min menemään. Vettä sitten yrittänyt ja sitä pillimehuakin kun on näin kuumaa, mutta niukasti menee. Ja iho ei ole rakkuloilla, punaisena on, mutta ei aivan älyttömästi punaisena helota.
ap
Ihan arkijärjelläkin ymmärtää sen, että totta kai on viileämpää jos aurinko ei porota suoraan iholle vaan jollekin kankaalle. Sama idea on esimerkiksi aurinkovarjossa.
Peittävä vaatetus kannattaa olla sitten hyvin ilmavaa kangasta.
Hesarissa oli reilu viikko sitten juttu lasten aurinkorasvoista ja ainakin siinä asiantuntijan neuvo oli se, että aurinkorasva on huomattavasti pienempi paha kuin palaminen.
Ja huomatkaa: sekä varjossa että vaatteiden läpi voi palaa.
maustamaton jugurtti ohuelti levitettynä palaneeseen kohtaan viilentää ja nopeuttaa paranemista.
Jatkossa: pidä lapsi varjossa ja suojaa vaatteilla. En tiedä aurinkovoiteista noin pienelle.
Tottakai pieni lapsi pyritään pitämään poissa polttavimmasta auringosta ja suojaamaan vaatteilla, mutta kunnon helteellä on ihan kiva päästää pienikin lapsi hetkeksi esim. uimarannalle vettä lämpsyttelemään eikä häntä voi täysin vaattei sinne laittaa (vaikka olisikin esim hihallinen uimapuku jne.)
Eli mars kauppaan/apteekkiin ja ostamaan lasten aurinkorasvaa. Ne on muuten kamala levittää...
ja sotkee tietenkin vähemmän kuin jugurtti.
Lapsen aurinkoon tottumaton iho alkaa helposti punoittamaan vaikka ei kovin pahasti olisi palanut.
Suomessa niitä tarttee niin harvoin että parempi kai laittaa rasvaa kuin palaa?