Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukujuuria Venäjällä: Alexanderpalace.com Search Roost in Russia tms.

Vierailija
23.06.2009 |

Upea keskustelufoorumi historiasta ja juuristaan kiinnostuneille. Siellä on sellainen kohta, jossa keskustellaan / haetaan juuria Venäjältä.

Helppo rekisteröityä ja toimii upeasti. Kannattaa vierailla. On kuin matkustaisi ulkomailla.

Ja sukupuuta voi ilmaiseksi yrittää rakentaa osoitteessa ancestor.com kaksi viikkoa ainakin. Olen roikkunut siellä kyllä paljon kauemmin...????

Ei varsinaisesti ole vielä levinnyt Suomeen, mutta Ruotsiin nyt kylläkin jokin aika sitten.

Ehkä vaikeat ajat saavat ihmiset tuntemaan itsensä turvattomiksi ja alkavat etsiä jotain turvan tunnetta sukujuuristaan. Tai sitten tämä on vain amerikkalainen ilmiö. Ehkä ihmiset miettiin minne lähteä paremman elämän toivossa, mutta mitään paikkaa ei enää juuri ole...Jospa tämä ilmiö enteilee kolmatta maailmansotaa kun ihmisten tila alkaa käydä liian vähäiseksi ja joka paikassa on niin kamalasti porukkaa ja toimeentulomahdollisuudet pienenevät...Who knows...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hei vaan taas vanha tuttu, taasko olet mua vainoamassa...

Ei...ei ole jääneet tabletit ottamatta. Sain sukututkimusmateriaalia ulkomailta joskun 1985 enkä ole oikein tiennyt mitä sillä tehdä. Aina välillä olen googlettanut yhtä sun toista mitä siinä on ja nyt yhtäkkiä koko juttu on vain paisunut...ihan yllätyin...10 vuotta on mun eräs keskustelufoorumiviesti (ulkomaille kirjoitettu) roikkunut netissä ja jokin aika sitten vaivoin yritin saada sitä poistettua...en ole kuitenkaan varma, että se on netistä ihan putsattu...

Amerikassa on mieletön sukututkimusboomi. Ihmiset teettävät itsestään dna-analyysejä liukuhihnalta ja näyttää siltä, että ovat valmiita maksamaan suuria summia jopa pienistä omaa sukunimeään koskevista tiedoista.

Tutkin tässä juuri sellasia matkustajalistoja (ihmiset saapuneet USA satamiin) ja oli paljon ihmisiä jotka siinä yhteydessä olivat ottaneet itselleen jonkun nimensä muunnoksen, mutta vanha nimi on merkitty saapumispapereihin...

On se mielenkiintoista. Kun googletan nimeni niin saan valtavan vanhanaikaisten isojen lennokkien harrastajien ryöpyn esille, sitten tulee limut ja timattikaupat...ja täällä minä syrjäytynyt mahdollinen sukulainen istun jossakin Suomen räkälässä ja kirjoitan kivoja juttuja ihan ilmaiseksi seniorinettiin ja vauvalehteen kun samalla nimellä joku toinen kirjoittaa New York Timesiin...ja tulipa vielä kaupan päälle juustobusiness...mikäköhän business huomena löytyy...Vai sillä lailla, että täällä uhkaillaan jo tabuilla ja mielisairaaloilla...toivottavasti ei poliisi ja piipaa ole huomena ovella...Odottelen tässä, että kilpa-autoilijat saataisiin kehiin, kun joku leskimies on sellaiset naimakaupat aikoinaan tehnyt kun vaimo kuoli Viipurissa...kaatoi lentokone bensat kadulla kulkevan englanninkielisen naisen päälle, joten on aika uskomaton juttu...Päästäisiin sinne rahoituspuolelle aika lähelle...kunhan eivät alkaisi jo Schummerit soida...tarkoitan sukulaisten korvat...Siis tätä hupijuttua riittää vaikka kuinka, mutta ei tästä tarvitse analyysia tehdä...kunhan luet ja tulet hyvälle tuulelle...ajattele olet saanut keskustella näin kahdestaan vähän aikaa MIMUN kanssani...mikä kunnia sinulle...

Kysy vaan lisää...kirjoitan ihan mielelläni juttuja, jotka toivottavasti ovat hauskoja...pääsinhän aikoinani Tukholman Journalistikorkeakouluun, mutta kun olin raskaana niin luovutun pois paikkani...olen sitä kyllä vähän katunut...vaikka ei koulutuksesta ole minulle koskaan ollut mitään hyötyä...

Vierailija
2/8 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kivaa ja mielekästä yhdessä oloa.

Terveisin (googleta) SENIORINETTI

Rakenna myös perhealbumi MyFamily.com samalla periaatteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti USA:an 2 kertaa 1900-luvun alussa ja miehen tavat tietäen rapakon toisella puolen lienee liuta sukulaisia.

Sukututkimuskin on tehty. Hassua, tätini joka sen kääri kasaan on vähän pipi päästään.

Vierailija
4/8 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteistasi päätellen sulle pitäisi tehdä diagnoosi ja määrätä pillerit...

Jos joku on todella fiksu, niin typerät/tyhmät ympärillä voivat aiheuttaa todellisia ja vakavia ongelmia...

Vierailija
5/8 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irmeli on taas herännyt.

Kivoja juttuja ilmaiseksi... Niin kenen mielestä?

Vierailija
6/8 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteistasi päätellen sulle pitäisi tehdä diagnoosi ja määrätä pillerit...

Jos joku on todella fiksu, niin typerät/tyhmät ympärillä voivat aiheuttaa todellisia ja vakavia ongelmia...

eihän sitä tiedä vaikka olisin kuinka hullu, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että tätini on vähän 'omalaatuinen'.

Vierailija
7/8 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä vitsiä on tänne laittaa kenenkään (etu)nimiä...

Ja niin tylsiä on suurin osa jutuista täällä, että ei täällä kannata alkaa arvostelemaan onko jonkun jutut kivoja tai vähemmän kivoja - mitään EI TODELLAAKAAN TÄÄLLÄ OLE PAKKO LUKEA...

Kummallisia nuo ihmiset, jotka kurkkaavat ketjuja vain haukkuakseen ja paskantaakseen kaikkea...sellaisiako ne suomalaiset tavikset ovatkin...???? Todella ikävää...sukuvikako?

Vierailija
8/8 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljastuit jo :)

Mut kiva et oot takasin, täällä on ollu aika hiljasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi