kirjoitin aiemmin "haamuviivasta"...
Eilen tuli pari tippaa verta ja siihen loppui.. Eli kuukautiset jäivät virallisesti todellakin kokonaan pois... Huomenna uusi testaus.. Mietin vaan, että voivatko jälkiehkäisypillerit tehdä sen, että kuukautiset jäävät pois?
Kommentit (9)
olenko mä raskaana? Olen kärsinyt pari viikkoa haamupahoinvoinnista. Eli lievää kuvotusta, mutta niin lievää, että on vain oikean oksennustaudin varjokuva tahi haamu.
yhdynnästä kun otit jälkiehkäisyn? Jos väli oli pitkä, voisit ehkä olla raskaana. Mutta jos otit esim samana päivänä niin pitäisin kyllä aika epätodennäköisenä raskautta. Jälkiehkäisypilleri vaikuttaa hormoneihin, vaikka et raskaana olisikaan.
Lääkäri sanoi, että se on ihan normaalia, sillä jälkiehkäisypilleri tuo todella kovan hormoonallisen muutoksen elimistöön.
Tämähän on mahdollista jos olet maannut haamumiehen kanssa ja tehnyt haamutestein. Kaannattaa varautua sitten siihen, että ihmiset etääntyvät sitten kun teillä on haamuvauva...
Jos pelkäät tuota raskaudenmahdollisuutta, ihmisen mieli saa vaikka mitä aikaiseksi: haamupahoinvoinnin ja muut. Itse olen ollut lähes samassa tilanteessa, testi näytti kyllä negaa, mutta kaikki oireet olivat. Minun oli pakko käydä yksityisellä ultrassa ja vasta sitten uskoin, etten ole raskaana. Ja oireet hävisivät ja menkat alkoivat parin viikon päästä. Lääkäri sanoi, että kun tuota ikää alkaa olla niin hormonivaihteluita on - ikää on mielestäni vasta 34! - mutta kai se lastentekoa ajatellen on JO ;-)
viikon päästä oikeasta ajasta tulikin sitten normaalit menkat
Jos pelkäät tuota raskaudenmahdollisuutta, ihmisen mieli saa vaikka mitä aikaiseksi: haamupahoinvoinnin ja muut. Itse olen ollut lähes samassa tilanteessa, testi näytti kyllä negaa, mutta kaikki oireet olivat. Minun oli pakko käydä yksityisellä ultrassa ja vasta sitten uskoin, etten ole raskaana. Ja oireet hävisivät ja menkat alkoivat parin viikon päästä. Lääkäri sanoi, että kun tuota ikää alkaa olla niin hormonivaihteluita on - ikää on mielestäni vasta 34! - mutta kai se lastentekoa ajatellen on JO ;-)
itse olen 32 ja minulla gyne alkoi puhumaan siitä, että olenko ajatellut lapsia tehdä? Että nyt olisi niiden aika. Yli 35-vuotiaalle ei tehdä lapsettomuushoitoja jne
..-> oksensin. Ja jos oli roskishaamu tämä sinun haamusi, niin ainakin jotkut herkät testit, kuten RFSU näyttävät haamua reilusti testausajan jälkeen vaikket olisikaan raskaana ja joku herkkä kesttitesti myös (en muista nimeä). Minulle on käynyt pari kertaa noin, että on näyttänyt haamua vaikka en ole ollut raskaana, siis ns. "roskishaamua".
Sinun kannattaa vielä testata jos olet epävarma.
päinvastoin, vuodon pitäisi alkaa aikaisemmin...