Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko mammografia ja ultra luotettavia?

Vierailija
22.06.2009 |

Jäi mietityttämään..

Huomasin n kk sitten toisessa rinnassani nännipihassa pienen matalan kuopan, joka syveni kun nostin käden ylös. Tutkin rintani joka kk ja mitään patteja tms ei ole ollut eikä löytynyt nytkään. Mutta varasin ajat ultraäänitutkimukseen ja mammografiaan

No; ei löytynyt mitään syöpään viittavaa, muutama pieni kysta ja nekin toisessa oireettomassa rinnassa. Vaan eipä lääkäreillä (lähetteen tehnyt lääkäri ja radiologi) ollut myöskään selitystä ihokuoppaan. Sanoivat vaan, että josku rasvakudokseen tulee tämmöisiä.

Minulla on 2 lasta, ikää 43 v koskaan ei ole ollut rintatulehduksia. Suvussa ei ole rintasyöpää.

En päässyt huolestani, vaikka mammo ja uä olivat puhtaat :( Tiedän, että rinnan ihon sisäänvetäytyminen on merkki rintasyövästä. Tiedän, että kaikki syövät eivät näy mammografiassa mutta näkyvät sitten ultralla. Tai toisin päin. Mutta kun kumpikin oli puhdas.

Julkisella puolella asiani on kuulemma tutkittu ja vaarattomaksi todettu.

Eli voinko luottaa että syöpää ei ole?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus oireet vielä vaivaa,joku patti tuntuu jne. menet udestaan

Vierailija
2/8 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintasyöpä, jota mitkään laitteet ei havaitse, niin mitä voit tehdä asialle? Vaatia sädehoitoa siitä huolimatta (tuskin onnistuu)? Leikkauttaa rintasi pois (tämä on varmaan mahdollista jos maksat itse)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostampa tätä. Eli itselläni myös molemmat puhtaat. Lääkärin mielestä kipuiluni johtuvat lihaksista. Kuinka luotettavia nämä tulokset ivat jos kummassakaan ei näy mitään?

Vierailija
4/8 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äidilläni mammossa ja sitä seuranneessa ultrassa löydettiin alle kolmen millin syöpäkasvain, joten aika luotettavaa diagnostiikka ovat. Päällepäin ei tuntunut mitään, edes gyne ei ollut kolme viikkoa aikaisemmin palpoimalla löytänyt mitään poikkeavaa. Jos siis käsin tunnet tai silmillä näet jotain outoa, niin kyllä se olisi mammossakin tullut esiin!

Vierailija
5/8 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei ole sataprosenttisen luotettava niin kuin ei juuri mikään lääketieteen menetelmä. Riippuvat tekijän ja tulkitsijan taidoista (radiologi) aika paljon. Jos sinua huolettaa kovast kannattaa ehkä käydä yksityisellä puolella gynekologisiin syöpiin erikoistuneella lääkärillä (yleensä naistentautien erikoislääkäreitä tai onkologeja). Perusvastaanotto maksaa luultavasti noin 90€. T. Lääkäritäti

Vierailija
6/8 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oikeasta rinnasta tulee tumman ruskeaa eritettä. Mammografiassa ja ultrassa ei mitään pahanlaatuiseen viittaavaa löytynyt. Nyt olen menossa rinnan varjoainetutkimukseen,jokuhan tuon aiheuttaa. :-/

Vierailija
7/8 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oikeasta rinnasta tulee tumman ruskeaa eritettä. Mammografiassa ja ultrassa ei mitään pahanlaatuiseen viittaavaa löytynyt. Nyt olen menossa rinnan varjoainetutkimukseen,jokuhan tuon aiheuttaa. :-/

Vierailija
8/8 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy yksityisellä tsekkaamassa vielä asia jos et muuten saa mielenrauhaa. Lopeta pelossa eläminen, vedät puoleesi mitä jatkuvasti pelkäät. Iloitse, ettei syöpää löytynyt! Hyvää joulua.