Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen jälkeinen masennus, mistään ei saa apua:(

Vierailija
22.06.2009 |

Alan olla jo ihan loppu. En vaan jaksa enää. Neuvolasta annettiin yhteystiedot hoitajalle joka sanoi että pitää mennä Yths:lle jos on opiskelija. Sieltä ei apua herunut, sanottiin että pitää hommata apua jostain psykiatrian polilta. SOitin sinne ja sanottiin ettei tietenkään tipu mitään apua ellei ole akuutti hätä. Neuvoivat soittamaan taas sille hoitajalle joka sanoi että mene Yths:lle... En enää jaksa tätä pyöritystä, olen ihan finaalissa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan jokainen on oikeutettu perheneuvolaan. Sinne saa mennä keksustelemaan yksin tai yhdessä perheenjäsenten kanssa.

Onko tämä osoite tuttu? http://www.aima.fi/

Vierailija
2/9 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen törmännyt samaan ongelmaan, hoitoa ei saa mistään, kaikki ohjaavat seuraavaan paikkaan :(. Niin kuin masentunut jaksaisi taistella hoitoa saadakseen.

Neuvolasta ohjasivat neuvolapsykologille, kävin muutaman kerran, aivan turhaa. Psyk. suositteli lääkäriä jos saisi lähetteen psyk.polille. No polilta tuli nega, eli en pääse sinne, vaan suosittelevat masennushoitajaa, eli tk:n psyk.sairaanhoitajalle menisin juttelemaan. Onpa vittu hoitoa.

Nyt pitäisi varmaan tk-lääkärille varata aika (jonka saa jonnekin viikkojen päähän), että saisi sille masennushoitajalle lähetteen. Ties kuinka monen viikon jono sinnekin sitten on ja kaikki taas kesälomilla.

Pitäisi varmaan tehdä itselleen jotain, että otettaisiin vakavasti ja saisi edes jotain hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene päivystykseen, kyllä sitä apua löytyy, mutta vaatia täytyy ja kovalla äänellä.

Vierailija
4/9 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene päivystykseen, kyllä sitä apua löytyy, mutta vaatia täytyy ja kovalla äänellä.

omia oikeuksiaan.

Jumalauta jos syöpäsairaita juoksutettaisiin paikasta toiseen ja palloteltaisiin erinäisten hoitavien tahojen välillä, mikä haloo siitä nousisi?!

Vierailija
5/9 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä tukee mutta tarvitsisin apua. Lähes joka päivä mietin miten tämän kurjuuden lopettaisin. Parvekkeelle en enää uskalla mennä.

ap

Eikö miehesi tue ja hoivaa?

Vierailija
6/9 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä tukee mutta tarvitsisin apua. Lähes joka päivä mietin miten tämän kurjuuden lopettaisin. Parvekkeelle en enää uskalla mennä.

Tai menkää yhdessä päivystykseen.

Vierailija
7/9 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene päivystykseen, sieltä saat kyllä apua. Omalääkäriin jos on hyvät välit, niin sitäkin kautta kannattaa jatkoapua pyytää. Voimia sinulle, tiedän kulta tunteesi!

Vierailija
8/9 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeinen masennus, mistään ei saa apua:(

tein neuvolassa EPDS-seulan ja tulos oli "jonkinasteinen synt. jälkeinenmasennus". terkkari laittoi lähteen omalle lääkärille joka taas pisti lähetteen psykiatrian polille. siellä sitten oltiin jonossa marraskuusta maaliskuuhun jolloin olin jo saanut tarvitsemani tuen perhepiiristä ja ystäviltä. kyllä siinä oli kavereilla ja perheelläkin kestäminen. ja olisinhan se ollut helpompi perheen ulkopuoliselle puhua kun ei olisi kuuntelialla ollut mitään ennakkoluuloja ja jne... mutta näin se vaan meni kun ei apua saanut sieltä mistä olisi pitänyt...

Vierailija
9/9 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli synnytyksen jälkeinen masennus, kadotin itseni kun vauva vaati kaiken.

Psykologille en halunnut, sain perhetyöntekijän. Oli mukava täti, kävi useamman kerran viikossa, juttelimme ja sain omaa aikaa.

helpotti aikanaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi