Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opettaa kuivaksi?

21.06.2009 |

Miten lapsi opetetaan kuivaksi? Meillä on vuoden ja 4kk:n ikäinen tyttö, joten mikään varsinainen kiire asialla ei sinänsä ole. Tyttö ei juuri puhu, joten hän ei osaa kertoa kun on pissa- tai kakkahätä. Olemme käyneet aina aamuisin, ruokailujen jälkeen sekä iltaisin potalla istumassa. Pissa on useita kertoja jo tullutkin pottaan, kakka ei kertaakaan. Valitettavasti pissaakaan ei taas pitkään aikaan ole pottaan päässyt. Mikä siis avuksi? Minkälaisia kokemuksia teillä on lapsen kuivaksi opettamisesta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin seota onnesta tänään, kun tyttö iltapesun yhteydessä potalla käydessään pisutteli nätisti! Halasin ja pussasin ja taputin ja kehuin reippaaksi ja mitä vielä! Tytön isä sitten tuli hölmistyneen näköisenä vessan ovelle tyttäreltään kyselemään, että mitä täällä tapahtuu kun äiti hullaantui. Oli miehen ilme näkemisen arvoinen kun kerroin, että neiti pissasi pottaan. Mahdoinkohan ylireagoida? :)

Vierailija
2/5 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toiminut hyvin tuo suurieleinen iloitseminen. Emme ole jaksaneet kovin säännöllisesti ja rutiinilla käyttää potalla, mutta nyt, kun tyttö on vajaan 2 v niin juoksee itse potalle, kun pissattaa tai kakattaa. Ja kun ollaan iloittu ja taputettu niin sitten tyttö on halunnut istua aina uudelleen potalle. Eli ei sen kanssa kannata kiirehtiä. Kyllä lapsi sitten itse ilmoittaa, kun on valmis siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 1v5kk poika oppi juuri sanomaan "kakka" joka tarkoittaa kakkahätää. Tuntuu tosi upealta! Tässä on auttanut se, kun poika on viime aikoina aina kakannut ruoan jälkeen tai ruoan aikana, olen sitten ilmettä seurannut ja huomannut koska täytyy kiidättää potalle. Pidemmän aikaa on näin onnistunut kakka osumaan pottaan ja poika on ilmeisesti tottunut pottaan kakkaamiseen.

Pissille vien useamman kerran päivässä. Jo vauvana pissitin pojua lavuaarille silloin tällöin.

Esikoisen kanssa toimin samoin, mutta hän ei aina tykännyt istua potalla. Eli 7kk aloitettii pottaharjoittelut, mutta 2,5v oli lopulta kuiva. Lapset ovat erilaisia, kukin ajallaan :-)

Vierailija
4/5 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Sinulla ei ole kiirettä. Hyvä tietty olla ajoissa liikkeellä. Pidä lasta ilman vaippaa niin alkaa huomata, että pissahädän tunne ja märkyys liittyvät toisiinsa. Vaippahan imee kaiken tehokkaasti. Potalla on hyvä käyttää aamuisin, ennen uloslähtöä, ruokailujen jälkeen yms. Lapsi ei välttämättä jaksa istua kauaa, ei pidä pakottaa, ettei tule kammoa. Liikkeellelähtö vaiheessa voi olla, että pottatreeneissä tulee tauko. Meillä lapset on oppinut kuivaksi noin 2,5v iässä. Tosi helposti käynyt, ei ole ollut stressiä, kun noudattalee lapsen viestejä. Kuivaksi oppii, kun siihen on lapsi valmis.

Vierailija
5/5 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa vuoden ja 4kuukauden ikäinen poika ja potalla ollaan käyty aina vaipan vaihdon yhteydessä...kerran on tullut kakka ja jonkun verran pissa myös pottaan, nyt on ollut potta lähiaikoina tyhjillään.. meillä poika ei viihdy kovinkaan kauaa potalla ja koitan viihdyttää kirjojen avulla...

jos lapsella tulee vaihe että ei millään suostu potalle niin pidä ihan rauhassa pottataukoa ja kokeile jonkun ajan päästä uudestaan potalle.. meillä ainakin toimi taas tauon jälkeen...

minä sain taas tuosta vaipattomuudesta hyvää vinkkiä ja aion sitä kyllä kokeilla miten toimii ja eihän haittaa vaikka pissat tulisikin lattialle.. mutta kyllä lapsi sen pottailun aikanaan oppii,..

mutta hyviä pottaharjotuksia teille kovasti! =)