Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jännitysniska

Vierailija
20.06.2009 |

millaisia oireita teille tullut jännitysniskasta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta magneettikuvista löytyi kasvain otsalohkon takaosasta. Se yritetään poistaa, ennusteesta ei vielä tietoa. Kivaa kivaa...

Vierailija
2/8 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin toivon, että oireeni johtuvat jännitysniskasta eikä ole mitään vakavampaa. Kärsin samanlaisista oireista reilu 10 v. sitten, kun oli opiskelustressiä ja tilanne laukesi, kun kävin säännöllisesti hierojalla. Jännityspäänsärystä olen kärsinyt aina, mutta nyt tilanne on paha. Kun olen oikein jumissa, päähän ei satukaan, on vain sellainen tunne, että panta kiristää päätä ja päässä on sellainen tukkoinen olo. Ajatus ei kulje ja olo on tosiaan sellainen poissaoleva. Vaikea selittää... Sitten tulee paniikki, että pyörryn tms. Luulen, että tämä niskajumitus on saanut paniikkioireet lisääntymään ja niistä en ole moneen moneen vuoteen kärsinyt.

Aloin keväällä käydä hierojalla, joka vahvisti, että olen jumissa. Se auttoikin ja oloni oli normaali melkein kuukauden. Hieronnassa tuli tauko ja oireet palasivat. Sain lähetteen työterveyslääkärin kautta fysioterapeutin luo ja siellä olen käynyt nyt kaksi kertaa. Siellä olen saanut vahvistuksen siihen, että niska ja hartiat ovat todella jumissa. Ensimmäisen käynnin jälkeen sain pariksi päiväksi tosi kovan päänsäryn. On kuulemma normaalia käsittelyn jälkeen. Tänään oli töissä taas sellainen olo, että töiden teosta ei tule mitään, kun ajatukset ei kulje. Tänään oli taas fysioterapeutti ja orastava päänsärky taas alkamassa.

Kerrothan alkuperäinen sitten tutkimustuloksista! Itsekin olen miettinyt, että pitäisikö käydä neurologilla vai voiko nämä kaikki ikävät oireet johtua vain todella pahasta jumituksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittellä on päänsärkyä kahdesta syystä, migreenistä ja niskajännityksestä. Niskajännityssäryt on harteissa tuntuvia, ja pään sisällä särkee molemminpuolisesti ja yleensä samaa kohtaa eli otsalohkoa ja ohimoita. särky ei liiku pään sisällä. Kädet joskus puutuu. Lisäksi erityisesti kun yrittää jotain miettiä (viimeksi tentissä) tuntuu, että ei ole ihan paikalla eikä ihan ymmärrä vaikka tuijottaa tenttikysymyksiä. näkee niinkuin pelkkiä sanoja, eikä ymmärrä kokonaisuuksia. Lisäksi on semmoista tylppää kuvotusta.

Migreenissä taas särky on toispuoleista, lähtee takaraivosta ja liikkuu kohtauksen aikana eteen, joskus siirtyy siitä vielä korvan viereen. Silmät on valolle arat, pahoinvointi kovempaa ja joskus oksennan. Silloinkin voi tuntua ulkopuoliselta, mutta särky on niin kovaa että yleensä on vaan ihan vajonneena sänkyyn ettei tosiaan voi mitään tehdäkään.

Mutta ei olisi huono ajatus käydä tarkistamassa asia lääkärillä.

Vierailija
4/8 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea selittää, mutta sellainen tunne, ettei ajatus ja kroppa ole tässä hetkessä kirkkaasti. Tajuaa kyllä olevansa hetkessä kiinni, muttei ole kuitenkaan. Ahdistavaa.

Vierailija
5/8 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin ja säikähdin oireita.,,

Vierailija
6/8 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

särky niskassa, hartioissa, päässä, käsivarsissa, korvissa, kasvoissa ja kaulalla, käsien, kasvojen ja pään puutumista, käsien voimattomuutta, huimausta, huonovointisuutta ja kuvotusta - nyt just ei tule muuta mieleen

Vierailija
7/8 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on poissaolon tunnetta. Voiko sekin liittyä tension neckiin? Muuten mulla on juuri samat oireet kuin sullakin, olen jo pelännyt aivokasvainta. EEG ja pään magneettikuvaus ensi viikolla... Lähetteessä kyllä lukee, että todennäköisesti vahva tension neck-oireilu.

Vierailija
8/8 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että se liittyy verenkiertohäiriöihin, joita jännitysniska aiheuttaa. Unohdin vielä verenpaineen heittelyt, ihan liian matalasta hyvinkin korkeaan. - 2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi