mahtava kahdenkeskinen loma takana miehen kanssa...olipa ihanaa!!!
Kirjoittelin tänne ennen matkaani, kun lähdimme mieheni kanssa ulkomaille ilman lapsia (1,5v ja 3v) ennen matkaa olin todella jännityynyt, että mitenhän minä itse kestän eron ja tietysti myös lapset. Täältä sainkin jonkin verran haukkuja siitä, että vien noin pienet laset hoitoon pitkäksi ajaksi ja että pinimmäisemme kuulemma unohtaa minut tuossa ajassa.
Nyt haluan kuitenkin kertoa kivan tarinan siitä, että kahdenkeskeinen matka oli aivan loistava. Lapsien hoitoon vienti oli rankaan...itkin monta tuntia kun olimme lapset hoitoon jättänyt. Varsinkin kun pienimmäinen itki peräämme. (lopetti kylläkin itkun kun nousimme autoon) Mutta tuon alku purkauksen jälkeen en kertaakaan matkalla ollut surkealla mielellä. Meillä oli miehen kanssa aivan loistavaa aikaa yhdessä ja löysimme toisemme uudelleen...tämä todella teki parisuhteelle hyvää. Lapsia en ikävöinyt yhtään niin paljon kuin ajattelin. Jotenkin siellä kaukana vaan ei olisi voinut asialle kuitenkaan mitään tehdö, niin ikäväiminen olisi ollut turhaa.
Lapsillakin aika oli mennyt mallikkaasti. Isompi nautti ajasta kyllä, mutta ei suostunut puhumaan meidän kanssa esim puhelimessa kun soitimme, eli hieman kuitenkin osoitti mieltään. Pienempi ei ollut itkenyt yhtään, nukkui ja söi hyvin. Ja muisti äidinkin kun kuvaa näytettiin :) viimeisenä päivänä oli ollut hieman alakuloinsempi.
Kun haimme lapset hoidosta he tulivat heti halaamaan ja olivat kuin olisime olleet vain muutaman tunnin poissa. Aivan uskomattoman hyvin meni. Pienempi on nyt ollut ehkä hieman tarkempi muutaman päivän, että emme lähde mihinkään mutta muuten ihan perus arkea.
Voin todella suositella lomaa kaikille!!!
Kommentit (8)
koska me olemme myös lähdössä vuoden lopussa viikoksi etelään ja lapsemme(silloin 1,5v) jää mummun hoiviin. ja minua jännittää jo nyt että miten sekä minä, että lapsi pärjää...
mutta kiva tosiaan kuulla että kaikki voi mennä hyvin. :)
minä itkin varastoon ikävää kotona etukäteen niin paljon, että ei ollut enää mitään itkettävää perillä :)
toivottavasti teillä menee yhtä hienosti kuin meillä.
Olen ehkä vähän höpö, mutta tein lapsille mukaan pienen valokuvaalbumin missä oli kuvi meistä vanhemista lapsten kanssa ja ilman. Sitä olivat sitten välillä katselleet. Sitten annoin pinemmälle mukaan oman tyynyliinani jossa oli minun tuoksut :) heh kaikkea sitä keksii...
-ap-
minä itkin varastoon ikävää kotona etukäteen niin paljon, että ei ollut enää mitään itkettävää perillä :)
toivottavasti teillä menee yhtä hienosti kuin meillä.
Olen ehkä vähän höpö, mutta tein lapsille mukaan pienen valokuvaalbumin missä oli kuvi meistä vanhemista lapsten kanssa ja ilman. Sitä olivat sitten välillä katselleet. Sitten annoin pinemmälle mukaan oman tyynyliinani jossa oli minun tuoksut :) heh kaikkea sitä keksii...
-ap-
Kuulostaa tosi ihanalta lomalta ja varmasti tuli piristystä koko perheelle! :) Ilahduin tästä.
Kaipaan myös miehen kanssa kahden aikaa viettämään. Tulee liikaa mietittyä, miten ne lapset sitten pärjää. Mutta kyllähän ne lapset aina pärjää paremmin kuin vanhemmat. Lapsilla on kivaa isovanhempien hoiteissa.
Meillä 5- ja 3-v. Ja kun mummo tai pappa hakee joskus lapsia leikkimään, niin ei ne paljoa äitiin vilkuile kun lähtee. Lenkkarinpohjat näkyy vain. ;)
Utelen vielä, että missä olitte ja kuinka kauan? Me ollaan oltu miehen kanssa vain pitkiä viikonloppuja (nekin on olleet ihania), mutta haaveillaan pitemmästä kaupunkilomasta ihan kahdestaan.
kuukausi sitten pitkän vl-loman miehen kanssa Pariisissa ja syyskuussa ollaan taas menossa toisaalle euroopassa. Meille nuo lomat on ihan henkireikä ja avioliiton suola:) Meillä on 4 lasta (uusperhe) ja näitä on tehty jo siitä asti kun kuopus oli alle 1v. Ei hänkään halunnut pienempänä puhua puhelimessa meidän kanssamme mutta nautti suunnattomasti (kuten edelleenkin) isovanhempien jakamattomasta huomiosta.
Parempi lapsille on iloiset ja onnelliset vanhemmat kuin väsyneet ja rasittuneet ilman minkäänlaista taukoa arjesta!!
Kiva että nautitte matkasta. Toivottavasti se kantaa pitkälle syksyyn!