Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko kierukan laitto hirveesti?

Vierailija
16.06.2009 |

Huomenna olisi "asennus" ja jännittää kaameesti...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono olo. Mutta minä olenkin kipuherkkä ja huono olo tulee helposti jo verenluovutuksessa.

Sisko sanoi, ettei huomannut koko juttua, eikä sattunut yhtään. Eli erilaisia ollaan. Mutta kestää vain hetken ja sitten jälkeenpäinhän ei satu eikä tunnu yhtään. Suosittelen.

Vierailija
2/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhusta kankeana makasin siinä pöydällä ja odotin sitä kovaa vihlaisua josta kaverini oli puhunut.... Sitten lääkäri sanoi, että valmista tuli ja voin nousta :) Jäi siis huomaamatta koko asennus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaanko hormoni vai kupari?

Vierailija
4/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaanko hormoni vai kupari?

Hormoonikierukka, Mirena.

Vierailija
5/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nipisti ja muutaman päivän oli menkkakipumainen olo.

Vierailija
6/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee yksityiselle, niin pitääkö kierukan saamiseksi tehdä kaksi reissua? Vai miten sen reseptin saa? Vai onko yksityisissä kierukoita valmiina?

Paljonko hormonikierukka maksaa?

Vierailija
7/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei saanut kierukkaa sisälle, vaikka yritti työntää 3-4 kertaa. Lopulta hän luovutti.

Tämä kävi siis perhesuunnitteluneuvolassa. Myöhemmin gyne sanoi, että kohdunkaulani on mutkalla, ja kierukka pitäisi laittaa ultran ja reilun kipulääkityksen avulla.

Vierailija
8/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle aivan kamalia kokemuksia olivat loppuraskaudessa ne, kun lääkäri kokeili paljonko kohdunsuu oli auki...

Siis jos tähän vertaatte, niin sattuuko? Minusta siis tuo kohdunsuun tilanteen kokeileminen sattui AIVAN KAMALASTI!

Se oli jotain aivan järkyttävää. Vielä kotiin ajaessa tuntui kipua ainakin reilun puolen tunnin verran.

Pakkohan sen kierukan laiton on ainakin tuon saman verran tuntua? Ja minusta tuo kondunsuun tilanteen tarkistaminen oli aivan kamalaa, aivan kauhean kamalaa.

Vierailija
9/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ollaan yksilöitä. Minulla ei sattunut kohdunsuun tilanteen tarkastaminen eikä sattunut Mirenan asennus. Vähän nipisti. Jos oikein kovasti jännittää ja kipu mietityttää niin nappaa burana jo ½ tuntia etukäteen.

Vierailija
10/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle aivan kamalia kokemuksia olivat loppuraskaudessa ne, kun lääkäri kokeili paljonko kohdunsuu oli auki...

Minulla ei tunnu papakaan missään, jos papa-kokeen ottaminen nipistää niin sitten nipistää varmaan kierukankin laittaminen. Itse aion ottaa etukäteen kipulääkkeen kuitenkin.

Vierailija
11/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan nipistää ihan pikkuisen. Kierukan laitto oli ihan eri maata. Lääkäri sanoi kivun johtuvan siitä, että kohtuni supistui voimakkaasti aina kun hän yritti työntää kierukkaa.

8

Vierailija
12/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla se tuntui ikävältä, muistin silloin aavistuksen verran miltä supistukset tuntuvat. Kipa oli samnlaista mutta 100 kertaa miedompaa. Kotiin tultua alkoi kouristella ja sitä kesti muutaman tunnin. Seuraavalla kerralla otan tulehduskipulääkkeen ennen asennusta, jolloin jälkinipistykset jäänee vähiin.

Vierailija
13/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin taas sattuu tajuttomasti. Ei auta edes puuduttaminen. Säälin itseäni.

Vierailija
14/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtu kramppasi pari kertaa ja siinä kaikki.

Vierailija
16/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis laiton sattuminen riippuu ihan kuukautiskierron vaiheesta. sitä suositellaan laitettavaksi kuukautisten aikana. mulla laitettiin jälkeen ja sattui enemmän kuin raju synnytys.

eli kuukautisten aikana ei pitäisi sattua!

Vierailija
17/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttänyt kaveri sanoi että vähän nippaisi.

Vierailija
18/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla kerralla kuparikierukka, 1 synnytys takana..

Ei sattunut yhtään!

Toisen synnytyksen jälkeen kävin laitattamassa hormonikierukan.

SATTUI NIIN HIRVEÄSTI!! mutta lääkäri sanoi, ettei olisi sattunut niin paljoa, mutta kun lantionpohjalihakseni olivat niin huonot niin joutui jotenkin ns venyttämämään jotain että sai kierukan paikalleen.

Itse olen töissä yksityisellä puolella ja varailen näitä aikoja.

Yksityisellä ( useimmilla) saa kierukan paikan päältä, eli ei tarvitse tehdä kahta lääkäri käyntiä reseptin takia.

Kannattaa ottaa pari buranaa n 30-60min ennen toimenpidettä. Se auttaa.

Itseäni harmittaa kun en tällä tokalla kerralla ottanut.

Onneksi se ei kestä kauaa! ja huomattavasti helpompi ja kivempi kuin pillerit tai laastarit :D

Vierailija
19/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin taas meni aikaa yli tunti. Kohdukaulan puudutus, joka ei auttanut yhtään ja karseat kivut. Mutta se on sitä meikäläisen tuuria.

Vierailija
20/20 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei papakaan tunnu miltään.

Olen kai sitten onnekas sillä saralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän