Tässä teille uusavuttomat ja läävässä elävät! 5 ohjetta
jolla vältätte tauteja
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=1696304
Kommentit (4)
vaihdetaan tyyliin joka kolmas kuukausi, enkä usko, et noin 30 vuotta vanhat täkit on mitään allergiamerkkiä nähneetkään. MUTTA me ei olla koskaan kipeitä. Tiskirätin kyllä vaihdan usein. Imurissakin taitaa nykyään olla HEPA, mutta hyvin pärjättiin ennen sitäkin.
Mä olen ymmärtänyt, että olisi tärkeää kuivata tiskirätti mahd. ilmavasti ja nopeasti eli Chifonetit (miten lie kirjoitetaan) olisi hyviä kun kuivuvat nopeaan. Ja ei kai niitä lihanesteitä tahallaan jollain tiskirätillä pyyhitä.
[i Esim. tämä keittiörättijuttu. En ole desifioinut keittiörättiä ikinä, pessyt toki olen, eikä olla vielä sairastuttu mihinkään vaaralliseen. Tuuria? .
[/quote]
tiskirätillä pese lihanesteitä tai mitään ruokia. kaikki näkyvä talouspaperiin ja lähes puhtaat pinnat vasta rätillä. jos on halpa rätti heitän pois aina parin päivän käytön jälkeen, muutoin pesen usein. johan se alkaa haistakin parissa päivässä.
ja meillä on aina sen näköistä kuin sillä siisti ohjelman kodeissa, ei likaisuuden puoleen mut sekaisuuden. eli meillä näyttää järkyttävältä mut oikeesti on puhdasta.
pölypunkkeja ei muuten ole enää nykyajan vuoteissa. jos siis on vaihtanut peitteitä, tyynyjä ja patjoja lähivuosina.
- allergiat lisääntyy ja vastustuskyky heikkenee, kun elinympäristö on nykyisin liian steriili
- silti joka tuutissa kerrotaan kuinka tärkeää on välttää/tappaa kaikki mahdolliset bakteerit ympäriltä.
Esim. tämä keittiörättijuttu. En ole desifioinut keittiörättiä ikinä, pessyt toki olen, eikä olla vielä sairastuttu mihinkään vaaralliseen. Tuuria?
Ja sitten tuo älytön vouhottaminen, että kädet pitäis pestä jollain desifiointiaineella vähän väliä, että bakteerit ei pääsisi leviämään. Olen pessyt ikäni pelkällä saippualla (paitsi sairaalassa tietysti desifiointiaineella) ja edelleen hengissä.
Kiinnostaisi tietää olenko ainut joka miettii näitä ristiriitaisuuksia vai olenko ymmärtänyt nämä asiat jotenkin väärin.