Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen matka synnytyssairaalaan?

Vierailija
13.06.2009 |

Minkäpituisia matkoja teillä on/on ollut synnärille? Missä vaiheessa olette lähteneet ja oletteko hyvin ehtineet?

Meillä vähintään tunnin ajomatka sairaalaan ja jännittää, miten ehditään. Edellinen synnytys oli käynnistetty eikä silloin ollut tarvetta miettiä ehtimisiä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta. Supistusten mukaan menty, ekasta supistuksia 3h 10min välein kotona, synnytys kesti kuitenkin 14h. Toinen 2h supistuksia kotona 10min välein, synnytys kesti 7h. Kolmas käynnistettiin. Mutta tämähän on ihan tapauskohtaista, jollain voi tulla todella kiire jos tunnin matka...

Vierailija
2/11 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri ja juuri ehdittiin kuopusta synnyttämään, vaikka lähdettiin muka tosi ajoissa varmuuden vuoksi. Esikoisen synnytyksen alkaessa olin jo valmiiksi sairaalassa ja taas juuri ja juuri kerittiin osastolta synnytyssaliin. Tunnin matka olisi minulle aivan liian pitkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10min yöllä, ja päiväll enempi :)

Vierailija
4/11 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ruuhkassa 20 min.

Parin tunnin matkan olisin kestänyt. Mutta pidemmässä matkassa olisi vauva syntynyt autoon. Molempien lasten ollessa kyseessä.

Vierailija
5/11 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä seuraavasta lapsesta on ennustettu, että syntyy ns. rytinällä. Sairaalassa vannottavat lähtemään riittävän aikaisin ja puhuvat siitä, että seuraava synnytys on luultavasti äärimmäisen nopea.

Älkää hitsi vie kysykö, miksi tai miten ne sellaista ennustavat. Olisiko syy sitten jo osittain kypsynyt kohdunkaula vai mikä, mutta näin kuitenkin on sanottu. Rv 32.

Kun kysyin, milloin pitää sitten lähteä niin vastaus oli vain, että kun supistukset muuttuvat säännöllisiksi.

Toivottavasti ehditään. Ei huvita synnyttää taksin takapenkille...

ap

Vierailija
6/11 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nolona tunnustan olin sairaalalla 8 minuuttia, kun vauva oli ulkona (neljä supistusta)

Vierailija
7/11 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 3km. Onneksi ei ole ollut pitempää matkaa, koska kerran kerkesin juuri ja juuri sairaalaan. Seuraavassa synnytyksessä lähdinkin heti lapsivesien mentyä sairaalaan, mutta jos matka olisi ollut pitempi, kiire olisi tullut.

Vierailija
8/11 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli kolmannesta supistuksia rv 25 lähtien, rv 32 kaulan pituus 2cm (ultralla), kohdun sisäsuu auki 2cm. Ja lapsi syntyi vasta kun käynnistettiin.

Vierailija
9/11 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan lähdin viimeksi silloin, kun lapsivedet tulivat. Supistukset alkoivat heti, kun päästiin perille ja vauva syntyi n. 6t kuluttua siitä.

Nyt on rv 40+5 menossa ja kyllähän tuo matka hieman jännittää, etenkin jos alkaa supistuksilla. Tuo vesien meno kun oli niin hyvä merkki.

T. Pohjois-Suomalainen

Vierailija
10/11 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tehotarkkailussa ja ultrattiin viikon välein.

Ensin haluttiin katsoa alapääntilanne. Ja kätilöllä oli näkemisen arvoinen ilme. Ensimmäinen kysymys oli, että eikö sinua todellakaan supistele? En ollut tuntenut supistuksia yhtään. Olin 6 senttiä auki.

Seuraava kohde olikin synnytyssali ja kalvojen puhkasu. Tunti ja vauva oli maailmassa

Vierailija
11/11 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli kolmannesta supistuksia rv 25 lähtien, rv 32 kaulan pituus 2cm (ultralla), kohdun sisäsuu auki 2cm. Ja lapsi syntyi vasta kun käynnistettiin.

En siis tosiaan osaa sanoa, miten ennustavat tuleeko synnytyksestä nopea vai hidas. Olisikin niin hauska tietää! :)

En sitten tiedä, onko tässä yhdistetty edellinen synnytys: Käynnistettiin lääketieteellisistä syistä rv 38+5, lapsi syntyi ensimmäisestä annoksesta 1,5h kuluttua. Ja tuo siis yhdistettynä siihen, mitä aiemmin mainitsin.

Minulla ollut nyt tässä raskaudessa supistuksia rv 18 alkaen ja koko ajan tarkataan alkaako kondunsuu aueta. Jos alkaa, menen heti sairaalaan. Minä en siis saisi odotella kotona, jos huomattaisiin kohdunsuun olevan 2cm auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi