Tulevatko isovanhemmat teille kylään lastenne takia?
Minusta tuntuu aina pahalta, kun isovanhemmat eivät koskaan tule meille vain meidän vuoksemme. Esim. lasten synttäreille eivät tule vain synttäreitä varten, jos ei satu olemaan muuta menoa tänne pääkaupunkiseudulle. Olivat juuri tulossa meille kylään, mutta peruivat sen, kun varsinainen meno peruuntui, eivät viitsi lähteä tännepäin, kun "ei ole mitään erityistä".
Kommentit (10)
eli sinun tai kumppanisi vanhempia. ap
ei tule meidän eikä lasten, eivät tule ollenkaan
Ei mieheni vanhemmat koskaan tule meille ellei siihen voi "yhdistää" muita juttuja kuten työmatkaa tai muiden sukulaisten tapaamista. Jos tulevat niin se on todella "luonnotonta" olemista eli ovat vain läsnä mutteivat juurikaan lasten kanssa puuhaile. Istuvat siis sohvalla ja ihailevat sieltä käsin lapsenlapsiaan, koska "polvet eivät kestä lattialle asettumista"´tai "selkä kipeä niin ei pysty yhtään kumartelemaan" sekä "lapsilla on niin kova ääni, ei pää kestä."
ihan synttäreitä varten. Onneksi, vanhempani eivät muuten ole mitään superlämpimiä ihmisiä, mutta kiva, että yrittävät nähdä vaivaa.
Sääli jos sinä koet noin.
tulee aina 3 viikon välein kylään jos muuten ei ole lapsia nähnyt. Pappa, miehen isä, asuu naapurissa, joten hän käy meillä joka päivä lapsia katsomassa.
Omat vanhempani tulevat erittäin harvoin lapsia katsomaan, ehkä kerran 2 kuukaudessa.
Suomen mummi lentää tänne Irlantiin vähintään 3 kertaa vuodessa. Pappa yleensä kerran.
Myös Irlannin granny ja grandad vierailevat noin kerran kuussa. Kaikille lapsenlapset tosi rakkaita ja hoitavat heitä mielellään.
mutta silloin kun asuttiin 300km päässä tulivat.
Me käymme ehkä kerran, pari vuodessa, muutoin kyllä piipahdamme vanhempieni luona, jos on seudulle muutakin asiaa.
Minusta tuntuu aina pahalta, kun isovanhemmat eivät koskaan tule meille vain meidän vuoksemme. Esim. lasten synttäreille eivät tule vain synttäreitä varten, jos ei satu olemaan muuta menoa tänne pääkaupunkiseudulle. Olivat juuri tulossa meille kylään, mutta peruivat sen, kun varsinainen meno peruuntui, eivät viitsi lähteä tännepäin, kun "ei ole mitään erityistä".
Omat vanhempani tulevat kyllä minunkin vuokseni vaan esim. synttäri- tai nimpparipäivänä, ja muutenkin (olen heidän vauvelinsa eli kuopus ;-)), mutta anoppi ja appi kävivät meillä ennen lapsia todella harvoin ja nyt enemmän. Lapset heille selkeä syy, mutta mieheni ei pistä pahakseen, enkä minäkään, koska pääsemme usein samassa yhteydessä kahdestaan ulos syömään, leffaan, teatteriin, konserttiin tai vaikka ihan kahville jonnekin. Me kyllä itse järjestämme itsellemme paljon "erityistä" juuri siksi, että saisimme lastenvahdin ja isovanhemmat saisivat tavata lastenlapsiaan, koska tiedän, että hoito on heille mieluisaa puuhaa! Keksikää ihmeessä jotain "erityssyitä" kutsua vanhempianne teille. Siis jos kyse on lasten isovanhemmista eikä teidän isovanhemmistanne. Mun omat mummot ovat ainakin jo niin iäkkäitä, että vierailut hoidetaan aina niin, että me menemme heitä tervehtimään. Käyttekö itse kotonanne koskaan? Menkää te vaihteeksi heille kylään!
isoisovanhemmat käyvät n. kerran kahdessa viikossa.