Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestoilijat kysymys teille..

Vierailija
11.06.2009 |

Osallistuuko miehenne vaipparumbaan vai ovatko ulkoistaneet sen teille? Tuntemissani kestoperheissä on käynyt jostain syystä näin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kanssa vaihtoi joskus. Siitä viisastuneena toista lasta odottaessamme minulla oli iso nukke ja hän joutui harjoittelemaan sillä harsojen ja villisten laittoa. Jo sairaalassa hän oli tosi haka tässä. Sitten tenttasin pitkään millaisista muista vaipoista hän pitää ja miksi. Sitten hankin sopiviksi havaitsemiamme vaippoja erittäin suuren määrän lisää ja mies tykkää edelleen, mutta kaikki vaipat pitää olla samanlaisia, muuten menee mies sekaisin:) Pesee myös vaippoja ja täyttää tarvittaessa taskuvaipat. Kannusteeksi kestojen käyttöön esitin (ympäristöhyötyjen lisäksi)säästyneet kustannukset ja kerroin että hän voisi hankkia onnistuneen käytön jälkeen lisää osia kotiteatteriina. Minä taas itselleni jotain muuta:)

Vierailija
2/16 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa pestä ja vaihtaa ne lapselle ;) ja kertiksiä ei ole kannettu kaupasta kai vuoteen.. kehuu myös kavereilleen että meillä on niitä kestovaippoja, vaikka suurin osa on lapsettomia miehiä :D

tää valaistuminen tuli vasta toisen lapsen myötä, ekan kanssa ei kestoilut miestä kiinnostanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoi kestot siinä missä minäkin. Joskin ne kakkavaipat taidettiin kyllä mieluiten jättää minulle...

Riippuu kestojen mallista ja miehestä miten se kestojen vaihtaminen sujuu.

€=OP

Vierailija
4/16 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä vaihtanut vaippoja esikoisellekaan, vaikka silloin osakestoiltiin. Päätettiin sellainen työnjako, että vaippailu kuuluu mulle, koska oikeastaan nautin siitä.

Vierailija
5/16 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... joka innostui jopa ompelemaan lisäimuja!

Meillä insinööri saatiin vakuutettua kestovaippojen eduista näyttämällä sitä listää, jossa on laskettu, kuinka monta kuorma-autollista vaipparoskaa syntyy yhdeltä kertiksiä käyttävältä lapselta.

Mutta miestä auttaa, jos "vaippaprosessi" on mahdollisimman hyvin organisoitu, niin kuin joku edellä ketjussa hyvin kuvasi.

Vierailija
6/16 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttää taskun siinä missä minäkin

Minä olen hankkinut vaipat, nyt olen myymässä niitä pois. Minä pesen vaipat (kuten kaiken muunkin pyykin), mutta kuivumaan laittaa se, joka ehtii.

Päätimme vauvakestoilun yhdessä, siksi olemme yhdessä sitoutuneekin hommaan. Aloitimme v. 2004 ja vielä vähän aikaa jatkuu. Olen alkanut samalla itsekin kestoilla ja käytämme myös esim. kestopesulappuja (tosi käteviä).

En myöskään näe tässä mitään rumbaa, ihan tavallista elämää vain :)

Vierailija
7/16 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on osallistunut vaippojen, siteiden ja bodyn jatkopalojen nepittämiseenkin :)

Vierailija
8/16 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollessaan vaihtaa vaippoja yhtä lailla kuin minäkin. Myös laittaa vaippoja koneeseen ja kuivumaan. Minä toki pyykkään useammin kun olen kotona päivät, mutta mieskin tekee, erityisesti jos pyydän.

Vierailija
9/16 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaa vaippoja siinä missä vaihtoi noilta aiemmilta kertispepuiltakin, ja kun huomaa likavaippa-astian olevan täynnä, laittaa vaipat koneeseen. (Pyykkää muutenkin tarpeen mukaan.)

Minä huolehdin vaipat meille, nykyään tarkoittaa että ostan kankaat ja tarvikkeet ja ompelen ne. Ekat vaipat tuli ostettua uutena nettikaupoista ja joitain huutiksesta. (Yhteinen talous, joten ne maksettiin ihan yhdessä.)

Eikä tässä nyt mikään rumba mielestäni pyöri, ihan tavallista vauvaperheaikaa eletään. Vaippoja vaihdetaan, roska-astian tyhjäämisen ja kaupasta vaippojen kantamisen sijaan laitetaan vaipat koneeseen ja sieltä kuivausrumpuun/narulle.

Vierailija
10/16 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki siten osallistuu että vaihtaa vaippoja siinä missä minäkin, kippaa kakat pönttöön ja laittaa likaisen (tasku)vaipan tasku tyhjennettynä ja tarrat suljettuna niille tarkoitettuun koriin.

Mutta pesuhommat kuuluu mulle, ihan omasta tahdostani. Kuten meidän perheen kaikki muukin pyykki, mies ei "saa" koskea mihinkään pyykkeihin! Mä vaan tykkään pyykinpesusta ja ripustelusta, tykkään että se on tehty omalla tavallani. Minä myös täytän taskuvaipat, koska senkin haluan tehdä oman mieleni mukaan.. Miehellä ei mitään sitä vastaan että tämä ei kuulu jaettaviin kotitöihin, joten molemmat tyytyväisiä näin. Minä taas en osallistu puutarhanhoitoon.

Vierailija
11/16 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippojen hankinnan on mies kyllä ulkoistanut minulle. :) Kyllä mä joskus kysyn siltä mielipidettä ja se yrittää jotain asiantuntevaa kommentoida, mutta kyllä minä olen vaipat ostanut tai lähinnä ommellut/neulonut. Se on tavallaan mun harrastusta.

t. 2

Vierailija
12/16 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siinä missä minäkin. Myös mummo ja esikoinen selviytyivät vaihtohommasta. Myös pyykkihuolto toimi mihenkin tekemänä, mutta toki minä enemmän pesin kun olin kotonakin enemmän.

Mutta minä se hurahtanein olin

Vierailija
13/16 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen muutenkin meidän perheessä kaikki pyykit. Mies vaihtaa toki vaippoja.

Vierailija
14/16 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva on vasta kohta syntymässä, mutta oikeastaan mies sai idean kokeilla kestovaippoja ja samaan aikaan aikaan toisaalla käsitöitä harrastava äitini sai idean valmistaa niitä. Niinpä meillä on tuossa kestovaippoja reilu kasa odottamassa. Luulen, että vaipanvaihtoon osallistuvat molemmat, mutta minä pesen vaipat, sillä hoidan ihan omasta tahdostani pyykkäämisen noin muutenkin eikä se ole minusta rasittavaa.

Vierailija
15/16 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee oman osuutensa tietenkin. Osaa taitella harsot ja pestä pyykkiä. Toki teen määrällisesti hieman enemmän koska olen kotona ja teen siksi suurimman osan kotitöistä.

Vierailija
16/16 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mä vaihdan vaipat, laitan kestoa, jos hän vaihtaa, laittaa kertistä. Jos on kertis, ei suostu vaihtamaan, pitää koko hommaa huuhaana.

Saan silti käyttää ja ostaakin, mutta nipitystä siitä tulee lähes päivittäin.