Keskenmeno rv 20 - ristiriitaisia ohjeita uudesta yrityksestä
Jouduimme kokemaan keskiraskauden keskenmenon rv 20+0. Saimme kaikilta asian tiimoilta kohtaamiltamme lääkäreiltä erilaista tietoa siitä, milloin uutta raskautta voi yrittää. Ohjeet ovat vaihdelleet yksistä kuukautisista puoleen vuoteen. Kaikki aika tuntuu pitkältä, kun tuntuu, että tämän tyhjyyden voi poistaa vain vauva.
Kommentit (12)
synnytitkö alateitse? itselläni km rv 19+5, synnytys alateitse. Lääkärit sanoivat että vähintään 1 kuukautiset MUTTA suotavaa olisi hieman pidempi aika jotta sisältö saa toipua rauhassa ja etenkin mieli. Luulen että lääkärit ovat tarkoittaneet tuolla että odottaisitte hieman jotta saisitte parannella sitä henkistä tuskaa. Otan osaa
Itse synnytin 20+3 ja mulle sanottiin jälkitarkastuksessa että vähintään yhdet kuukautiset odotettava.Kun henkisesti valmis uuteen raskauteen, voi alkaa yrittämään sillä kroppa raskautuu vasta kun siihen valmis.
Riippuu ehkä syystä miksi raskaus keskeytyi.Itselläni syynä lapsiveden meno ja kohtutulehdus.Tulehduksen vuoksi odotamme ainakin pari kolme kiertoa, vaikka se onkin hoidettu että olen varmasti parantunut.
Minulla km rv 17+3 (kohtutulehdus syynä). Sanottiin että yhdet kuukautiset odotettava, jonka jälkeen voi alkaa uutta yrittämään.
rviikolla 20+5. Me jouduimme odottamaan kolmen kuukauden ajan kaikenlaisten tutkimusten takia. Kun kaikki verikokeiden tulokset vihdoin saatiin SPR:stä ja mitään syytä tapahtuneelle ei löytynyt, saimme "luvan" uuteen yritykseen.
Minulla on varsin tuore keskenmeno, sillä synnytin juhannusaattona kuolleen poikavauvan. Lapsivedet menivät ensin 17+6, mutta eivät ihan kaikki ja tilannetta seurattiin. Loppujen lopuksi kaikki lapsivesi hävisi ja vauvan tila huononi.
Tämä on suurin mahdollinen suru, jonka kohdata voi. Miten olette selvinneet?
Olen kiitollinen esikoistyttärestä ja siitä, että hän pitää minut elämässä kiinni. Tänään kotona sängystä nouseminen tuntui niin raskaalta.
Lääkärit sanoivat minulle, koska mitään syytä useistä kokeista huolimatta toistaiseksi ei ole vielä löydetty keskenmenolle, että voisimme yrittää uutta raskautta kun 1-2 kuukautiset on ensi olleet.
Surullinen Ohris
Hei!
Itselläni todettiin keskeytyt keskenmeno rv 20+0.
Ilmeisesti sikiö oli ollut kuolleena jo ainakin kolme viikkoa. Ei ollut merkkiäkään siitä, että olisi alkanut syntymään itsestään.
Vielä ei tiedetä minkäänlaista syytä, perjantaina jälkitarkastus, jossa myös saadaan mahdolliset tulokset.
Meille sanottiin, että ainakin yhdet kuukautiset pitäisi odottaa ja ehkä olisi hyvä odottaa myös jälkitarkastusta, joka siis seitsemän viikkoa tyhjennyksen jälkeen. Pitkältä tuntuu aika! Eipä kyllä ole vielä kuulunut kuukautisiakaan...
Kovin ristiriitaiset ovat tunnelmat, kun raskautta yritettiin puolitoista vuotta ja nyt pitäisikin käyttää uudestaan ehkäisyä. Toisaalta taas on pelko siitä, että jos raskaus alkaisikin heti, niin aiheuttaisiko sitä omalla hätäilyllä vaan jonkun kohdunulkoisen tai muuten ei menisikään raskaus hyvin.
Pola
Chris: Surusta ja tuskasta pääsee vain ajan kanssa. Itseäni auttoi asiasta puhuminen kaikille jotka halusivat kuunnella. Itse sain vielä menetykseni jälkeen kaksi alkuraskauden keskenmenoa, mutta kun vihdoin saimme pienen vauvan puolitoista vuotta sitten, hyväksyin jotenkin tapahtuneet menetykset. Uusi vauva ei TIETENKÄÄN korvannut enkeleitä, eikä tullut niiden tilalle, mutta jotenkin silloin sisin suostui hyväksymään kovan kohtalon.
Pahoittelut kaikille, en sitä ensimmäisessä kirjoituksessani muistanut sanoa! Voimia ja uskoa elämään.
nro 5
Myötätuntoinen lohdutus kaikille enkelivauvojen äideille.
OHRIS Joku viisas on kerran sanunut ettei surusta koskaan kai tarkoitus ole selvitä vaan sen kanssa oppii elämään.Oman enkelini kuolemasta on nyt 2kk ja edelleen se tekee kovin kipeää.Ei päivääkään mene etten häntä ajattelisi ja kun laskettu aika alkaa lähestymään, veikkaan että suru taas kumpuaa tuskallisempana.
Voimia sinulle jaksaa, jos kaipaat vertaistukea voit laittaa viestiä: bettyb1(at) luukku.com
Meillä kohtukuolema rv 41+2 ja alatiesynnytys. Joka lääkäri sanoi erilailla. Mielipiteet vaihteli vuodesta siihen, että heti saa yrittää.
Heti alettiin yrittämään, mutta kyllä siihen tärppäämiseen vähän aikaa meni. Meillekin tosiaan sanottiin, että nainen ei tule ennen raskaaksi, kun kohtu on siihen valmis.
oli eilen ja kaikki fyysisesti kunnossa. Lääkäri suositteli uutta raskautta heti kun henkisesti olemme siihen valmiita, koska ikää meillä molemmilla jo on...
Kun keskenmeno tapahtui, olin ihan satavarma, etten enää ikinä halua uutta raskautta, sen verran keskenmeno satutti. Mutta nyt tunteet (6 vkoa myöh) ovat jo muuttuneet ja ehdottomasti haluamme vielä yrittää uuttaa vauvaa ja heti.
Jokainen meistä varmasti käy oman prosessinsa läpi keskenmenon kohdatessaan, jokainen kokee tavallaan. Ei näissä asioissa ole oikeaa tai väärää. On vaan inhimillistä.
Voimia!
Olin rv 17+1 kun sykettä ei enää neuvolassa löydetty. Ultrassa todettiin vauvan kuolleen n. Rv.16. Olin shokissa. Kohta on kulunut noin 2 viikkoa kun sairaalassa cytoteceillä synnytys käynnistettiin. Minun piti synnyttää pikkuinen portatiiville. Kuolinsyy oli 3 kertaa kiertynyt napanuora kaulan ympärille. Järkyttävää. Lääkäri antoi luvan yrittää seuraavaa raskautta heti kun jälkivuoto loppuu.
voimia kovasti kaikille!
muistan omat ajatukseni kun synnytin 20+5 viikkoisen enkelimme. Ajattelin, että poistakoovat vaikko koko kohdun, en IKINÄ enää halua/uskalla olla raskaana. Kummasti ne ajatukset sitten ajan kanssa muuttuivat...
Toivon teille nopeaa positiivistä tulosta ja ennenkaikkea loppuun asti kestävää raskautta. Halukset.