Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KELAN "mokat"ihmetyttää(allaolevakin keskustelu)

Vierailija
09.06.2009 |

lapsilisä pitäisi tulla jo toukokuulta kun lapsi syntynyt toukokuussa, tulee sitten takautuvana jne.

asumistuki maksettu edelliselle vuokranantajalle vaikka vuokrasuhde päättynyt ja tehty ilmoitus ennen muuttoa. Pitäisi odottaa että vuokranantaja maksaa rahat takaisin ja siihen menee n.puoli vuotta!!

Kirjoitelkaa tänne kokemuksia, mitä olette kelasta saaneet.

Alkaa tuntua ettei siellä ole ihan fiksua porukkaa töissä...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin, lapsilisistä piti ottaa yh-lisä pois (olin tehnyt tarkan kirjallisen ilmoituksen), kela lopetti koko lapsilisän (x3) maksamisen! Tajusin sen vasta pari viikkoa sen jälkeen, soitin kelaan ja pahoittelivat pientä virhettä, hah..

Vierailija
2/13 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tule jos lapsi toukokuussa syntyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuuskäsittelijä tietää kapeasti vaan oman sektorinsa ja puhuu puutaheinää tiskissä. Ne arvailee kaikki asiat.

Mulla on vaikka sata tapausta.

Nauttiivat hyvää palkkaa ja etuja.

Vierailija
4/13 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään muulla ei ole oikeutta periä niin älyttömiä korkoja kuin kelalla, esim opintotuen takaisinmaksu. Vastaus kysymykseen riippuu täysin vastaajasta, eri ihmiset antavat keskenään ristiriitaisia vastauksia. Kaksi ihmistä hakee täysin samanlaisella todistuksella tiettyä etuutta. Toinen saa, toinen ei.

Onhan noita.

Vierailija
5/13 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä alkaa tulla syntymää seuraavasta kuukaudesta alkaen.

Kelan virkailijat valitettavasti ovat ihmisiä jotka eivät voi muistaa ulkoa jokaisen etuuden kaikkia yksityiskohtia. Etuuksia Kela maksaa satoja erilaisia vammaistuista leskeneläkkeeseen.

Jos tukiviidakko tympii, syyttävä sormi osoittakoon eduskuntaan. He keksivät nämä etuudet joita Kela jakelee ja myös perusteet niiden myöntämiselle.

Vierailija
6/13 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa itse pitää huolta tulorajoista?

Ihan oikein, että omasta huolimattomuudesta rankaistaan.

Kellään muulla ei ole oikeutta periä niin älyttömiä korkoja kuin kelalla, esim opintotuen takaisinmaksu. Vastaus kysymykseen riippuu täysin vastaajasta, eri ihmiset antavat keskenään ristiriitaisia vastauksia. Kaksi ihmistä hakee täysin samanlaisella todistuksella tiettyä etuutta. Toinen saa, toinen ei.

Onhan noita.

Vierailija
7/13 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kela on kela. Itse sain asmistukea aikoinaan 250e/kk elin tuolloin yksinhuoltajana kahden lapsen kanssa. Kun sitetn kelaan ilmoitin kolmannen syntymän (lisäsin sen asunnossa asuviin) kela ei noteeranut mitenkään. Vasta puolen vuoden jälkeen sieltä tuli ilmoitus, että muutosta ei ole ilmoitettu ja joudun maksamaan takaisin asumistuet puolen vuoden ajalta, ja sen jälkeen sain jopa enemmän koska asunnossa oli yksi lapsi enemmän. Valitin, muttei valitus mennyt läpi. Kelan oma virhe, jsota jouduin pulittamaan yli 1000e, eivätkä edes virhettään myöntäneet, vaikka totesivat kutienkin että paperit oli menneet heti vauvan syntymän jälkeen!

Vierailija
8/13 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

virhettä elämässäsi? Jos sinuakin rangaistaisiin 1000 %:n korolla jostain virheestä?

Mistään muustakaan takaisinperittävästä tuesta ei oteta korkoa!

Ja mielivaltaa on se, että erikoislääkärin lausunto mitätöidään Kelan lääkärin toimesta!

osaa itse pitää huolta tulorajoista? Ihan oikein, että omasta huolimattomuudesta rankaistaan.

Kellään muulla ei ole oikeutta periä niin älyttömiä korkoja kuin kelalla, esim opintotuen takaisinmaksu. Vastaus kysymykseen riippuu täysin vastaajasta, eri ihmiset antavat keskenään ristiriitaisia vastauksia. Kaksi ihmistä hakee täysin samanlaisella todistuksella tiettyä etuutta. Toinen saa, toinen ei. Onhan noita.

Vierailija
9/13 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden lapsesi kanssa, niin miksi piti vääntää kolmaskin yhteiskunnan eli meidän veronmaksajien maksettavaksi+

Vierailija
10/13 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salli mun nauraa. Kelan palkat on surkeat.

Etuuskäsittelijä tietää kapeasti vaan oman sektorinsa ja puhuu puutaheinää tiskissä. Ne arvailee kaikki asiat. Mulla on vaikka sata tapausta. Nauttiivat hyvää palkkaa ja etuja.

Vierailija
11/13 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomani loppui huhtikuun 16.pv. olin aikonut jatkaa kotihoidontuella siitä eteenpäin. Sain kuitenkin aivan mahtavan työpaikan (joka alkoi huhtikuun 20) ja mies jäi kotiin työttömänä hoitamaan lapsia. Soitin kelaan ja kysyin voiko MIES hakea yhtäaikaa työttömyyskassasta työttömyyspäivärahaa ja saada samaan aikaan kotihoidontukea. Nainen sanoi selvittävänsä asiaa ja soittavansa minulle parin päivän päästä.

Samalla kysyin pitääkö minun vielä käydä oman paikkakunnan kelassa ilmoittamassa etteivät maksa minulle kotihoidontukea koska olen aloittanut työn. Naisen mukaan ei tarvitse, tämä ilmoitus puhelimitse riittää.

No parin viikon päästä tuli kelasta lappu minulle, olette hakenut kotihoidontukea ajalta 17.4 - 19.4, teille ei sitä makseta koska kotihoidontukea ei makseta kuukautta lyhyemmältä ajalta.

Siis mitä vittua, enhän mä ollut edes hakenut sitä kotihoidontukea, vaan kysynyt voiko mies saada kotihoidontukea yhtäaikaa kun saa työttömyyspäivärahaa. Ja minä olin ilmoittanut ettei minulle tarvi maksaa sitä kotihoidontukea.

Ja edelleen, nyt kesäkuun alussa ei ole tullut tietoa saako mies kotihoidontukea yhtäaikaa työttömyyspäivänrahan kanssa...

Vierailija
12/13 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidon tuki vähennettään työttömyyspäivärahasta.

Vierailija
13/13 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä?