Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päättääkö miehenne yhtään kotinne sisustuksesta?

Vierailija
07.06.2009 |

Meillä mies on halunnut säilyttää monia huonekaluja, joista en yhtään tykkää. Lisäksi ostelee joskus esim, mattoja tai sängynpeittoja ominpäin. On myös päättänyt tapetien värejä yms. Monesti kyllä yhdessäkin käydään kaupoissa katsomassa, mutta yhteisymmärrykseen ei tahdota päästä. Molemmat kyllä joutuu sitten joustamaan, mutta kodin sisustus ei kummankaan mielestä kokonaan kokonaisuudessaan kivan näköinen.

Miten paljon teillä miehenne päättää kodin sisustuksesta? Ja annatko itse periksi vai miehesi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on meidän yhteinen koti. Meillä onneksi on niin samanlainen maku,että ongelmaa ei ole koskaan tullut. Olemme asuneet jo niin monessa talossa, että myös sisustus on muuttunut monet, monet kerrat.

se vain on miinus puoli, että makumme on niin kallis. :D mutta siihenkin ratkaisu on vain raha =)

Vierailija
2/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tilalle LUNDIAA javalkoista kokopuuta vain ja ainoastaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulos on se että molemmat ollaan tyytyväisiä. Mä olen saanut itse valita verhot, matot ja tälläset pikkujutut, mutta sohvat, hyllyt, kodinkoneet jne. ollaan valkattu yhdessä.

Vierailija
4/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alku vähän vaikeaa, kun oli kaksi kolmioa jotka piti yhdistää yhteiseen kolmioon (mitä hemmettiä sinkkumies teki kolmiolla, eikö nyt yksiö olis riittänyt???). Mutta yllätykseksemme makumme onm ollut aika samanlainen ja ollaan tätä remontoitu yhteisellä maulla ja yksikään tavara ei taloon tule, jota molemmat ei hyväksy. Jos joku hiertää jompaa kumpaa, niin sitten vähin erin etsiskellään sellaista esinettä, joka kelpaa molemmille.

Valitettavasti mun umpipuiset huonekalut ohitti alunperin monet miehen Ikean lastulevyiset ostokset, joten miehen omia ostoksia ei ole kauheasti enää täällä. Ja joku vanha pöytä on restauroitu meille paremmin sopivan väriseksi. Kompromisseja on siis tehty.

Vierailija
5/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta aika sama maku meillä on. Ja luotan monissa tilanteissa hänen päätöksiinsä.

Vierailija
6/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on rehellisesti sanottuna parempia ideoita, varmaan koska tekee suunnittelutöitä muutenkin.

Vierailija
7/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä niitä on kaksi, minulla yksi. Yhteisten tilojen sisustuksesta on päästy helposti yksimielisyyteen. Minä ehdotan mutta miehellä on veto-oikeus jota hän on myös käyttänyt useasti. Tiedän, millaista hän ei halua.

Vierailija
8/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toinen ehdottaa ja toinen myöntyy tai kieltää. Mitään heräteostoksia ei kumpikaan yksikseen tee.

Vierailija
9/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on hyvin samanlainen maku.

Vierailija
10/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei silti ole koskaan kuullut mistään perheestä, että mies yksin olisi asunnon ja huonekalut, tapetit ja matot valinnut.

Ihmettelen miten ystäväni sietää tuollaista miestä. Mies siis upporikas, mutta vaimo maksaa omasta palkastaan kaiken oman, esimerkiksi matkat, jotka mies määrää.

Vierailija
11/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no yhdessä, mutta hänellä myös "ammatillista" näkemystä, kun on arkkitehti. Suunnitteli

meidän talon (toki päällepäsmäröin :)), mutta hänellä myös hyviä ja mielenkiintoisia mielipiteitä sisutusratkaisuihin. Enemmän minä

kyllä kaupoissa käyn ja teen ehdotuksia, toki teen omapäisesti ostoksia, mieheni harvemmin,

joita sitten yhdessä pohditaan. On ollut välillä

kovaakin vääntöä, mutta kyllä me koko perhe

tässä "korsussa" hyvin viihdytään.

Vierailija
12/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen 50/50, sillä yhdessähän täällä asutaan.Mulla saattaa joskus mennä suunnitelmat överiksi-mies on se järjen ääni ,joka perustellen selittää miksi suunnitelma ei toimi. Muuten meillä menee maku aika yksiin.Välillä saan kyllä harmaita hiuksia kun hän tuppaa oleen pilkunpökkijä ja mä taas aika lailla boheemi...

Rahalla on myös iso osa sisustamisessa- sitä kun ei ole niin ei sisustella kummankaan mielen mukaan :)

Pääpiirteittän mies ottaa vastuun elektroniikasta,kajareiden paikasta ja mä hoidan verhopuolen.Muut yksissä tuumin.

-M.-

Vierailija
13/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin voi toki tehdä itsenäisesti heräteostoksia.

Vierailija
14/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä minä meillä ostan verhot ja ompelen ne myös (harvemmin tulee valmiita ostettua). Matto-ostoksissa mies kyllä ehdottelee ja minä sitten joko hyväksyn tai en, sillä olen tarkempi siitä että varmasti sopii huonekalujen ja verhojen kanssa yhteen. Mies päättää elektroniikasta, minä siitä mihin ne sijoitetaan. Meillä kun ei olisi kuin cd/radio-soitin ja tietokone, jos minä päättäisin elekrtoniikasta. Tv:n paikalla olisi joko kukkia tai akvaario...

Vierailija
15/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, johon hän ei halua sekaantua on verhot.

Vierailija
16/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, johon hän ei halua sekaantua on verhot.

Nehän ovat myös yksi iso osa sisustusta.Varsinkin olohuoneen verhot,ne kun on koko ajan siinä "silmien alla" =)

-2

Vierailija
17/17 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä. Nainen on akateeminen ja töissä, mutta mies on todella rikastunut yrityksellään.

Mies ostaa yksin asunnot (muuttavat aika usein) ja sisustaa sen mieleisekseen ja ostaa tarvittavat huonekalut. Nuorena, kun olivat samalla taloudellisella tasolla, päättivät yhdessä enemmän.

En käsitä. Mies myös päättää kaikesta, kuten missä ollaan jouluna ja minne ulkomaille matkustellaan. Jouluna tietty ensisijalla on miehen sukulaiset aina.

Joka viikonloppu saaristossa olevalla huvilalla, jossa ei vaimo viihdy yhtään ja on hankala kävelytie kulkea. Talvella vesistönkin ylitys hankalaa monta kertaa.

En käsitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän