"Näille alueille voi kirjoittaa rekiströitymättä" mihin rekisteröitynä?
Mitä tarkoittaa "rekisteröitymättä?" En tiedä mihin rekisteröityneenä. Voisin rekisteröityä, mutta miksi niin harva rekisteröityy?
Mutta minulle tuli mieleen tuo mihin voi mennä vain rekisteröityneet. Kiitos.
Kommentit (2)
olen aika uusi täällä ja nyt kun valaisit rekisteröityneen mahdollisia huonojakin puolia, niin kannattaako edes rekisteröityä. Toki en ole sellainen että haluaisin koskaan ratkoa ongelmiani täällä, en pidä seksiasioiden puimista tällaisessa vaikka onkin joillekin tärkeää ja luvallista näin "aihe vapaalla", ei ne siitä parane. Kylläkin olen kertonut avoimesti kahdesta avioliitosta, kuinka voi olla huonoa ja tosi, tosi onnellista, kaikkien lasteni ikäerot jne. Nuoruuteni asuinpaikat, työnteko, mielipiteet monista lasten päivähoitoa koskevista asioista sisältäen eri tutkimustuloksia jne. Olen paljon antanut vinkkejä arkeen, vauvan soseruokien valmistuksesta taikataikinaan. Näillä esim. en usko että olisi huono juttu jos joku minut tunnistaisi, ketään en ole solvannut tai käyttänyt voimasanoja, jotka toivoisin jäävän lyhennettynäkin pois täältä silmistäni otsikoita lukiessani.
Jos katsot keskusteluiden etusivuja niin siellä on kymmeniä eri aiheita. Vauvakuume, lapsettomuus, keskenmenot jne jne. Niihin pystyt kirjoittamaan vain jos rekisteröidyt tuolta ylhäältä vauva-palstalle. Annat nimitietosi jne. ja valitset nimimerkin.
Rekisteröitymättä tarkoittaa nimenomaan että tälle aihe vapaa palstalle voit kirjoittaa ilman että rekisteröidyt vauva-palstalle. Sinun ei tarvitse luoda omaa nimimerkkiä, antaa omia yhteystietoja jne.
Miksi sitten niin harva rekisteröityy? Tässäpä muutama syy:
- ei käytä muita palstoja kuin aihe vapaata, ei ole tarvetta sen vuoksi rekisteröityä koska ei kirjoittaisi muutenkaan koskaan palstalle jonne rekisteröityminen vaaditaan
- tällä aihe vapaa palstalla on aika nopeatempoista keskustelua ja käsitellään joskus aika hankaliakin aiheita (avioerot, pettäminen jne), jos joku vastaisi vaikka nimimerkillä "pampula" moniin viesteihin (ja aloittaisi ne) niin kohta jo tietäisimme kun pampula vastaisi "mitä teen kun tuntuu että mieheni pettää minua" että "pampulan ex-mies on joskus pettänyt häntä", kun pampula vastaa kuinka monta lasta sinulla on että "pampulalla on kolme tyttöä ja yksi poika", kun pampula vastaa kysymykseen suosittele minnepäin Helsinkiä sinun mielestäsi kannattaisi lapsiperheen muuttaa että "pampulasta Pakilassa on kiva asua mutta että hän asui aikaisemmin Munkkiniemessä ja sekin oli kiva", kun pampula vastaa kysymykseen kuinka isot ikäerot lapsillasi on ja mikä olisi hyvä ikäero että "pampulan lasten ikäerot ovat seuraavat" ja kun keskustellaan ikävistä anopeista että "pampulalla on anoppi kuollut mutta appi on ihan kiva".
Ymmärrätkö yskän. Ei menisi kauaakaan että tutut tunnistaisivat pampulan palstalta. Ja silloin koko aihe vapaan idea menisi. Täällä uskaltaa kertoa vaikeistakin jutuista. Miten pampula uskaltaisi enää tuossa vaiheessa laittaa viestiä vaikkapa siitä että "meillä ei ole miehen kanssa ollut seksiä kolmeen kuukauteen" mitä pitäisi tehdä.
Ja sitten tietenkin ovat ne kettuilijat jotka haluavat provoilla ja ilkeillä. Se ei onnistu niin hyvin jos pitää nimimerkki paljastaa. Eikä onnistu se että vastaa itselleen ketjuissa. ;)