Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa ei saa apua kurkkukipuun?

Vierailija
05.06.2009 |

Ärsyttää ihan suunnattomasti tämä. 2 yötä valvonut, enkä saa unta. Kurkku niin kipeä. Burana 800 ei auta. Tk-lääkärille ei päivällä päässyt, sairaanhoitajalle vain. Päivystyksessä ei kuulema hoideta aikuisten kurkkukipua, kun sinne soitin. Hengittäminen sattuu, nielemisestä ja syömisestä puhumattakaan. 4 vuotta kurkusta tullut veristä limaa. 20 kertaa oon käynyt lääkärissä siitä. Kukaan ei oo tutkinut. Joka toinen määrää astmalääkettä, joka toinen refluksilääkettä. Kurkku on varmaan jo niin hajalla, ettei se kestä ees flunssaa. Apua ei saa. Mää en voi tajuta tätä. No valvotaan sitten kolmas yö... Varataan kiireetön aika ja toivotaan, että saadaan se ees heti kun tk aukeaa kesäsulkujen jälkeen, eli elokuun puoliväliin!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa olla sun ainut vaihtoehto, jos muuten et apua saa.

Maksaahan se, mutta entä jos apu löytys sieltä vaikka jo tänään?

Vierailija
2/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kun joku tehnyt sulle jonkun lääkemääräyksen tms ja oot sit sitä pilleriä (tai mitä lienee) popsinut niin soittaa pian et -ei tää auta ja pyytää samaa lääkäriä uudelleen !!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku ei lääke/hoito toimi samalle lääkärille uudestaan. Uusi lääkäri aloittaa aina alusta.

Vierailija
4/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

spesialistia! Se maksaa, mutta saatpahan hoitoa!

Tk:t on vaan mummoja ja lapsia varten. Muut ei sieltä kunnon apua saa. En ainakaan minä! Mua on pompoteltu niin törkeästi tk:ssa ja ohjattu päivystykseen, jossa sanotaan ettei päivystyksessä hoideta näitä asioita.

Meni totaalisesti hermot. Yritin soittaa yksityiselle ja vastaanotot (päivystävä lääkäri sunnuntaina) oli täynnä. Kauemmaksi en päässyt lasten kanssa kun yksin olin.

Onneksi olen sairaalassa töissä,painuin sinne maanantaina ja tuttu lekuri kirjoitti antibiootit!

Vierailija
5/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö oli tuskaa. Istuin yön etukumarassa asennossa. Pystyin hengittämään vain pinnallisesti. En voinut yskiä, enkä niellä kunnolla. Aamu tuli. Otin taas Burana 600 (tk:n sairaanhoitajan ohjeen mukaan, ja hengitystä avaavaa lääkettä 2X määrättyä enenmmän, kunten sairaanhoitaja ohjeisti). Yhtä tuskaa. Surffasin netissä ja etsin ratkaisua. Lopulta löytyi. Burana yliherkkyys/allergia. Tyypillistä astmaatikoille ja allergisille. Otin Burana-tabletin käteen, hengitysongelma paheni, kurkkukipu paheni. Lopetin Buranan syömisen, siirryin Panadoliin. Kurkkukipu häviää, henki kulkee, yskiminen ja syöminen onnistuu. Tulee vaan mieleen, että oli aika vakava hoitovirhe lähellä. Mistä lähtien sh on saanut määrätä burana 600 astmankaltaisesta tilasta kärsivälle? Kummankin sh:n ois pitänyt tunnistaa tämä. Oireet vain pahenivat lääkkeistä. En voinut puhua kunnolla Burana 600 jälkeen. Burana 800 jälkeen oli jo tuskaista hengittää, eikä avaava auttanut. Kumpikaan ei silti päästänyt lääkärille. Pelottaa, että sitä vielä kuolee joskus hoitovirheeseen, kun ei vaivauduta kunnolla selvittämään asiaa.

Vierailija
6/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt kuullosta hyvälle. otat siis tabletin _käteen_ ja kurkkuun sattuu? et se lääke vaikuttaisi sun ihon läpi? sitäpaitsi se voi aiheuttaa astmakohtauksen, ei sun kipua. mites risat voi, pitäisikö ne napsaista pois?

Vierailija
7/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihon läpi vaikuta, vaan hengityksen kautta. Mä reagoin samalla tavalla hajusteisiin, esim. saippuaan. Allergeeni on jo liian lähellä hengitysteitä, kun on kädessä. Jos käsi on selän takana, ja lääke kädessä, ei varmaan vaikuttais samalla tavalla. Vähän harmittaa omakin tyhmyys, kun en heti tajunnut. Alusta asti otti henkeen, kun avasin Burana-paketin ja otin lääkkeen. Ei vaan tullut mieleen, et Buranalle voi olla allerginen. Mulla kun lähinnä allergioita saippuoille, pesuaineille, hajusteille ylipäätään, ja joillekin ruoille.

Vierailija
8/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihon läpi vaikuta, vaan hengityksen kautta. Mä reagoin samalla tavalla hajusteisiin, esim. saippuaan. Allergeeni on jo liian lähellä hengitysteitä, kun on kädessä. Jos käsi on selän takana, ja lääke kädessä, ei varmaan vaikuttais samalla tavalla. Vähän harmittaa omakin tyhmyys, kun en heti tajunnut. Alusta asti otti henkeen, kun avasin Burana-paketin ja otin lääkkeen. Ei vaan tullut mieleen, et Buranalle voi olla allerginen. Mulla kun lähinnä allergioita saippuoille, pesuaineille, hajusteille ylipäätään, ja joillekin ruoille.

Voi hyvä luoja, miten ääliö voi joku olla!!!

Vierailija
9/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että Suomessa vain lääkärit kirjoittavat reseptejä.

Vierailija
10/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja just sen takia, etä tavallinen tallaaja voi olla ääliö, pitäis terveydenhuollon henkilökunnalla leikata, ettei ääliöt pääse vahingossa hengestään. Apua haetaan just siksi, ettei itse osata ratkaista ongelmaa. Ei siksi, että oltaisiin ammattilaisia ja tiedettäis kaikki, mutta haluttais vaan käyttää muuten vaan palveluita, joita verorahoilla rahoitettaan.

Vierailija
11/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei antanut reseptiä. Käski ostaa Burana 400 mg ja ottaa siitä Burana 600 mg, eli 1½ tablettia. Tyhmyyttäni uskoin, että tietää mitä tekee, ja noudatin neuvoa.

Vierailija
12/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ibuprofeenivalmisteille? Mites Burana-C? Oletko neljä vuotta pitänyt kädessäsi Burana-tablettia ja kärsinyt oireista? Oletko neljä vuotta syönyt yhtäjaksoisesti Buranaa? Olisitko nytkin terve, ellet olisi syönyt Buranaa? Aiotko jatkossa syödä Buranaa?

Vierailija
13/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sh enkä oikein ymmärtänyt, että missä kohtaa on tapahtunut hoitovirhe?

Noilla kertomillasi seikoilla ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä.

Vierailija
14/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Pitäis kysyä joltain viisaammalta. En olis terve ilman Buranaa :). Flunssa on edelleen. Ja mitä ilmeisemmin myös huonosti hoidettu refluksi ja astman kaltainen tila. Buranaa en oo syöny vuosiin. Otin sitä nyt flunssan oireisiin. Ja siitä seurasi nopeasti oireiden paheneminen. Siitä tässä oli pointti. Nyt tavallinen flunssa jatkuu Panadolin turvin. Joo, en syö Buranaa enää. Pitäis varmaan mennä jonnekin saamaan neuvoa vähän näihin allergia-asioihin, kun oon vaan tavallinen "tollo" tallaaja. Mutta kukakohan kirjottais lähetteen siihen allergianeuvontaan?

Vierailija
15/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet sille allerginen? Miksi olet ylipäätään käyttänyt Buranaa? Onko sulla mielenterveysongelmia kurkkukivun lisäksi?

Vierailija
16/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aplla taitaa olla vähän eri sortin lääkkeet ottamatta.

Vierailija
17/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranasta.

Olet astmaatikko ja sinulla on flunssa -> henkeä ahdistaa. Mistä ihmeestä hoitajan olisi voinut päätellä, että ahdistuksesi ei johdu siitä, että olet astmaatikko ja sinulla on flunssa?

Vierailija
18/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä "hoitovirhe" olis siinä, että Buranaa ei ois pitänyt määrätä. Sh:n ois pitänyt mun mielestä kiinnittää huomiota siihen, kun kerroin, että oireet paheni joka lääkeannoksen jälkeen, eikä lievittyneet. Ois pitänyt osata epäillä, että lääke aiheuttaa lisääntyvää kipua, hengitysvaikeutta, kurkun turvotusta jne. Eikä kyse olekaan flunssan jatkuvasta pahenemisesta, kuten itse luulin.

Vierailija
19/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä Buranaa, jos sulla tuli siitä huonompi olo?

Vierailija
20/40 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua lähes mihinkään vaivaan ennen kuin olet jo lähes kuollut!

Täällä ihmisten pitää kärsiä kipua jos se ei ole tappavaa! Vaikka maailmalla on täällä kuulemattomia kivunlievityksiä ja hoitoja ja lääkkeitä mutta tääl ei ole kui Buranaa!

Monet kerrat kärsitty tästä ongelmasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi