Vieras mies alkanut osoittaa huomiota, apua...
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä reilut 15v, lapsia on ja elämä tuttua ja turvallista " tylsää" arkea. Meillä on hyvä suhde, mutta mieheni ei ole oikeastaan osannut (omien sanojensa mukaan) huomioida minua. On tyyppiä että "tottakai rakastan sua ja tottakai olet kaunis" vaikkei sitä koskaan sanokaan. Olen ollut turtunut tähän tilanteeseen vuosikaudet ja itsetuntoni on pikkuhiljaa laskenut alas.
Nyt on kuitenkin käynyt niin että mies johon olen tutustunut onkin alkanut huomioida minua kovasti. Sanonut kauniiksi, kehunut silmiä jne. Asioita joita en ole mieheltäni kuullut vuosiin, jos koskaan. Kivaltahan se tuntuu. Mies ei ole lainkaaninun tyyliseni enkä sanoisi olevani ihastunut häneen mutta siihen huomioon jota häneltä saan, olen ihastunut. Huomaan nyt hakevani sitä huomiota tarkoituksella, ts.kiinnitän ulkonäkööni enemmän huomiota. Tiedän toimivani väärin, mutta hitsi vie lun se ihailu hivelee pohjamudissa olevaa itsetuntoani. Mitä ajatuksia tällainen herättää? Olenko vain epätoivoinen huomiohuora vai onko jollain kenties kokemusta vastaavasta?
Kommentit (38)
Olen puhunut asiasta miehelleni useinkin. Sanonut jopa pelkääväni sitä että olisin helppo kohde jollekin saada minut sekaisin antamalla minulle kaipaamaani huomiota. Mieheni kuitenkin vain vaivaantuu tällaisista puheista eikä ymmärrä huomion kaipuutani koska olenhan hänen elämänsä nainen ( vaikkei koskaan sitä osoita!).ap
Eli olisit valmis pettämään jos joku puhuu vain pyörryksiin. Eiköhän toi jo kerro ettei teillä ole yhteistä tulevaisuutta.
Nainen kaipaa luonnostaan tuollaista huomiota.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:37"]Eli olisit valmis pettämään jos joku puhuu vain pyörryksiin. Eiköhän toi jo kerro ettei teillä ole yhteistä tulevaisuutta.
[/quote]
Ei todellakaan ole aikomus pettää! Mutta onko se väärin että huomio tuntuu minusta hyvältä?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:33"]
Olen puhunut asiasta miehelleni useinkin. Sanonut jopa pelkääväni sitä että olisin helppo kohde jollekin saada minut sekaisin antamalla minulle kaipaamaani huomiota. Mieheni kuitenkin vain vaivaantuu tällaisista puheista eikä ymmärrä huomion kaipuutani koska olenhan hänen elämänsä nainen ( vaikkei koskaan sitä osoita!).ap
[/quote]
Määrittele huomion osoittaminen?! Eli miten miehen SINUN mielestä sitä huomiota pitäisi esittää ja mitä jättää nyt tekemättä. Ehkä et vaan osaa arvostaa sitä mitä tekee, kun huomaat vaan se mitä hän ei sinun mielestä tee tismalleen sinusta oikein. Epävarmuus koettelee aina suhdetta, eikä vika aina ole yksin yhdessä osapuolessa vaan aina pitäsi miettiä olisko kummassakin vikaa.
Turha varmaa kysyä miten huomioit miestä. Siihen on täällä olemassa se standardi vastaus, että teen kaiken miehen eteen. :D
Tuohon muiden kautta elämiseen kannatta uhrata ajatus, jos toinenkin.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:39"]
[/quote]
Eli naisen itsetunto on riippuvainen miehen ihailusta?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:24"]Olen ollut mieheni kanssa yhdessä reilut 15v, lapsia on ja elämä tuttua ja turvallista " tylsää" arkea. Meillä on hyvä suhde, mutta mieheni ei ole oikeastaan osannut (omien sanojensa mukaan) huomioida minua. On tyyppiä että "tottakai rakastan sua ja tottakai olet kaunis" vaikkei sitä koskaan sanokaan. Olen ollut turtunut tähän tilanteeseen vuosikaudet ja itsetuntoni on pikkuhiljaa laskenut alas.
Nyt on kuitenkin käynyt niin että mies johon olen tutustunut onkin alkanut huomioida minua kovasti. Sanonut kauniiksi, kehunut silmiä jne. Asioita joita en ole mieheltäni kuullut vuosiin, jos koskaan. Kivaltahan se tuntuu. Mies ei ole lainkaaninun tyyliseni enkä sanoisi olevani ihastunut häneen mutta siihen huomioon jota häneltä saan, olen ihastunut. Huomaan nyt hakevani sitä huomiota tarkoituksella, ts.kiinnitän ulkonäkööni enemmän huomiota. Tiedän toimivani väärin, mutta hitsi vie lun se ihailu hivelee pohjamudissa olevaa itsetuntoani. Mitä ajatuksia tällainen herättää? Olenko vain epätoivoinen huomiohuora vai onko jollain kenties kokemusta vastaavasta?
[/quote]
Ota siltä kerran suihin ja kattokaa sit että miten etenee.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:53"]
[/quote]
[/quote]
En jaksa uskoa, että ap on ainoa nainen jonka itsetunto on riippuvainen miehen ihailusta ja huomiosoituksesta. Pitääkö tuubansa länkyttää itsestään selvistä asioista, että ei toki koske kaikkia naisia vaan on erilaisia naisia?!
Esim. normaalina arkena en meikkaa, mutta vaikka sitten laitan itseni kauniiksi, ei mieheni noteeraa tätä mitenkään. Minä kyllä kehun mieheni ulkonäköä, tuoksua, tekemisiä säännöllisesti. Mieheni ehkä ajattelee osoittavansa rakkautensa tekemällä esim kotitöitä mutta kaipaisin niitä sanoja ja eleitä. Mies on muutenkin sellainen vähäpuheinen, vaatimaton, työtä arvostava. Sanoisin että " vanhanaikainen" mies ja tämän tarkoitan kuitenkin positiivisessa mielessä.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:00"]Edellinen siis ap.
[/quote]
Midtä tiedät?
Vie ne Harlequin-romaanisi antikkaan ja koita löytää se sisältö elämääsi ihan perusarjesta.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:05"]Vie ne Harlequin-romaanisi antikkaan ja koita löytää se sisältö elämääsi ihan perusarjesta.
[/quote]
Eli siis en saisi olla mielissäni tästä saamastani huomiosta? Pitäisi olla kuin en huomaisikaan vai mitä? Ymmärrän kyllä toimivani väärin kun esim. meikkaan enemmän kun tiedän tapaavani tämän miehenmutta jos lopetan sen niin kuinka toimin jatkossa. En voi välttää hänen tapaamistaan. ap
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:33"]
[/quote]
Pitkässä parisuhteessa alkaa helposti toista pitämään itsestäänselvyytenä. Miten sulle nyt vasta 15 vuoden jälkeen on alkanu tää asia häiritsemään?
M39
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:59"]
Esim. normaalina arkena en meikkaa, mutta vaikka sitten laitan itseni kauniiksi, ei mieheni noteeraa tätä mitenkään. Minä kyllä kehun mieheni ulkonäköä, tuoksua, tekemisiä säännöllisesti. Mieheni ehkä ajattelee osoittavansa rakkautensa tekemällä esim kotitöitä mutta kaipaisin niitä sanoja ja eleitä. Mies on muutenkin sellainen vähäpuheinen, vaatimaton, työtä arvostava. Sanoisin että " vanhanaikainen" mies ja tämän tarkoitan kuitenkin positiivisessa mielessä.
[/quote]
Kotityöt kuuluu normaalisti parisuhteeseen molermmille, ei niillä osoiteta rakkautta. Vai osoittaako sinkku itselleen rakkautta tekemällä yksin kaikki kotityöt?
M39
M39
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:05"]Vie ne Harlequin-romaanisi antikkaan ja koita löytää se sisältö elämääsi ihan perusarjesta. [/quote] Eli siis en saisi olla mielissäni tästä saamastani huomiosta? Pitäisi olla kuin en huomaisikaan vai mitä? Ymmärrän kyllä toimivani väärin kun esim. meikkaan enemmän kun tiedän tapaavani tämän miehenmutta jos lopetan sen niin kuinka toimin jatkossa. En voi välttää hänen tapaamistaan. ap
[/quote]
Samalla tavalla tämä vieras mies paskalla käy, mutta sinä olet lapsellisuudessasi luonut romattisen kuvan. On toki ihan inhimilistä olla riippuvainen ihastumisen tunteeseen siinä missä alkolista tai muista päihteistä, mutta yhtä tyhjä tunne niistä jää.
Sinun pitää vaan sietää tulla opetetuksi. Olet tullut vaiheeseen, jossa pystyt hahmottamaan millaista elämää haluaisit elää, mutta elämä ei tosiaan ole Harlequin-romania vaan perusarkea iloineen ja suruineen.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:59"]
[/quote]
Ite oot miehes valinnu stna. Mies ei ole nuorena oppinu että kehut olisivat olennainen osa elämää, joten nyt elät hänen kanssaan tai sitten lähdet rehellisesti muualle.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:33"]
[/quote]
Pitkässä parisuhteessa alkaa helposti toista pitämään itsestäänselvyytenä. Miten sulle nyt vasta 15 vuoden jälkeen on alkanu tää asia häiritsemään?
M39
[/quote]
Kuten sanoin että olen ollut tottunut siihen arkeen, huomiottomuuteen jne. Olen tiedostanut kaipaavani huomiota mutta en ole sitä saanut. Nyt yllättäen huomiota onkin alkanut tulla, mutta väärältä taholta. Onko ihme jos kuitenkin tästä huomiosta ilahdun?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:53"]
[/quote]
[/quote]
Samahan se on miehilläkin. Esim. ulkomailla liikkuminen seksikaduilla tuntuu hyvältä, kun naiset mouruaa perään, vaikka tietääkin että heillä kyse on vain rahasta (ja vaikka ei itse koskaan ostaisi palveluja). Aivot ei erottele oikeaa ja feikkiä huomiota ainakaan tunnetasolla.
Älysin tuossa kohtaa kehittää sitä itsetuntoa keskittymällä itseäni kehittäviin asioihin, enkä ns elänyt muiden kautta. Eli hanki joku kiva harrastus joka tuo uudenlaista sisältöä elämään niin ei tarvitse huomiohuorata. Hyvinvointini paransi myös meidän 20 vuoden suhdetta, kun uskalsin avoimesti puhua miehelleni.