Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huh, olipas lääkärit vähän värittäneet potilaskertomuksia *omakanta

Vierailija
22.10.2014 |

Lääkärit näköjään kirjanneet väärin tietoja, ensin yksi, -sitten toinen hieman muunnellut ja kolmas suorastaan valehdellut tonne potilastietoihin. Miten ihmeessä tällainen on mahdollista kun samoja asioita jankutettu joka käynnillä, näiden lääkäreiden kanssa? :D Lisäksi yksi lääkäri kirjannut kuinka vastaukseni ovat epäselviä ja mukana olleestalapsesta täytyy tehdä ls-ilmoitus. Toinen lääkäri parin viikon päästä ihan erimieltä, siis mitä ihmettä? Olen hämmentynyt.

Kommentit (180)

Vierailija
1/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ilmiselvästi ovat kiusallaan päästään keksineet valheita.

Vierailija
2/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole vielä tottuneet siihen, että potilaat lukevat ne merkinnät. Onnistuihan se ennenkin, mutta vaati papereiden tilaamisen arkistosta.

Minä olen ne aina tilannut ja kerran pääsin sitten tekemään lääkäristä muistutuksen, oli niin totaalista valetta ja paskaa sinne kirjoittanit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuon potilaskertomuksen sitten saa? Siis ei sinun vaan omani :'D

Vierailija
4/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:14"]

Eivät ole vielä tottuneet siihen, että potilaat lukevat ne merkinnät. Onnistuihan se ennenkin, mutta vaati papereiden tilaamisen arkistosta.

Minä olen ne aina tilannut ja kerran pääsin sitten tekemään lääkäristä muistutuksen, oli niin totaalista valetta ja paskaa sinne kirjoittanit.

[/quote]

Eiköhän hän oman koulutuksensa pohjalta laaditun näkemyksen sinne laita. Voi toki erota sinun näkemyksestäsi.

Vierailija
5/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:14"]No, ilmiselvästi ovat kiusallaan päästään keksineet valheita.
[/quote][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:14"]No, ilmiselvästi ovat kiusallaan päästään keksineet valheita.
[/quote] no voihan sinne kirjata ihan asiaakin mikäli kuuntelee potilasta. Ihmeellisiä havaintoja myös saatu aikaan ihan mututuntumalta.

Minusta taas lääkärin oma käytös oli hyvin vihamielinen ja asenteellinen. Ja jännä sekin että seuraava lääkäri oli eri mieltä tämän vihamielisen kanssa. Käykääpä huviksenne katsomassa mitä teistä on kirjoitettu.

Vierailija
6/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle (Helsingissä) potilastiedot ja lääkärilausunnot tulevat pyytämättä postissa kotiin

Vierailija
7/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:37"]Minulle (Helsingissä) potilastiedot ja lääkärilausunnot tulevat pyytämättä postissa kotiin
[/quote]

Totta, usein lääkärit laittavat epikriisit jakeluna potilaalle.

Vierailija
8/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:26"]

[/quote]

Tuolta http://www.kanta.fi/fi/earkisto-esittely löytyy linkki sisäänkirjautumiseen mikäli sairaanhoitopiirisi käyttää tuota järjestelmää.

Vierailija
9/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole vielä laittanut suostumustani siihen, että potilastiedot saisi laittaa nettiin... siitä syystä, että minä en halua lukea itseäni koskevia juttuja. Tiedän, että lääkärit ovat kirjoittaneet sinne ihan puutaheinää; siis eivät takuulla ole tajunneet asioita niin kuin minä olen kertonut. Sitten mie romahan, kun luen sieltä itsestäni jotain ihan ufo juttua.

Vierailija
10/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:14"]No, ilmiselvästi ovat kiusallaan päästään keksineet valheita. [/quote][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:14"]No, ilmiselvästi ovat kiusallaan päästään keksineet valheita. [/quote] no voihan sinne kirjata ihan asiaakin mikäli kuuntelee potilasta. Ihmeellisiä havaintoja myös saatu aikaan ihan mututuntumalta. Minusta taas lääkärin oma käytös oli hyvin vihamielinen ja asenteellinen. Ja jännä sekin että seuraava lääkäri oli eri mieltä tämän vihamielisen kanssa. Käykääpä huviksenne katsomassa mitä teistä on kirjoitettu.

[/quote]

eihän ne näy siellä omakannassa, jos ei ole antanut siihen lupaa?

Vierailija
11/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:26"]

[/quote]

Tuolta http://www.kanta.fi/fi/earkisto-esittely löytyy linkki sisäänkirjautumiseen mikäli sairaanhoitopiirisi käyttää tuota järjestelmää.

[/quote]

Ja vanhemmat potilaskertomukset joita ei tuolla ole, saa kirjallisella pyynnöllä siitä paikasta jossa sinua on hoidettu. Itse jokunen vuosi tilasin kaikki vanhat potilaskertomukset ihan synnytyssairaalasta asti, siinä oli tosiaan sitä sairaalaa, terveyskeskusta, hammashoitolaa, neuvolaa, kouluterveydenhoitoa.

Vierailija
12/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakannan seuraus tulee olemaan valtava valitusvyöry kun ihmiset loukkaantuvat kaikesta mitä heistä on kirjoitettu. Ammattiloukkaantujat ja persoonallusuushäiriöiset saavat aivan uuden temmellyskentän. Ja rahaa palaa, paljon.

Vierailija
13/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:37"]Minulle (Helsingissä) potilastiedot ja lääkärilausunnot tulevat pyytämättä postissa kotiin [/quote] Totta, usein lääkärit laittavat epikriisit jakeluna potilaalle.

[/quote]

Lääkärit ei kyllä laita/postita/jakele paskaakaan. Sihteeri ne aina postittaa. Hyvä kun lekurit edes tietää mitä pitää laittaa ja minne.

- terv. sihteero

Vierailija
14/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakantaan tallentuu tekstisi ja pääset ne pankkitunnuksilla lukemaan jos oma shp:si on liittynyt käyttäjäksi.Suostumuksia ei tuosta kysellä,siellä ne on luettavissa (sinulle) salatussa yhteydessä.

Vierailija
15/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap, ajattele miten kauheeta jos tulee tehtyä yksi turha ls-ilmo...? Lääkäri ilmouttaa epäilyt, ei se ole mitään varmas faktaa siinä vaiheessa. Mitkä defenssit sulla oikein on päällä kun noin vauhkoat? Tuskin on ihan tyhjästä noussut ls-ilmon ajatus. Ja kaippa sinä sen jälk jaksat tsempata 15 min seurv lääkärin vastaanotolla, kun on tuollainen uhka päällä. Että itse ainakin luottaisin enemmän ensimmäiseen arvioon. Mihin sitten liittyneekään koko asia.

Vierailija
16/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:37"]Minulle (Helsingissä) potilastiedot ja lääkärilausunnot tulevat pyytämättä postissa kotiin [/quote] Totta, usein lääkärit laittavat epikriisit jakeluna potilaalle.

[/quote]

Lääkärit ei kyllä laita/postita/jakele paskaakaan. Sihteeri ne aina postittaa. Hyvä kun lekurit edes tietää mitä pitää laittaa ja minne.

- terv. sihteero
[/quote]
Sihteero :D sihteeri varmaan tietää myös, että lääkäri sanelee "jakelu: potilas, lähettävä lääkäri" jne. Eli lääkäri sen periaatteessa laittaa kun päätöksen tekee, sinä hoidat sitten paperihommat.

Vierailija
17/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedot menee OmaKantaan.
Suostumus tarkoittaa että tiedot ovat luettavissa vaikka jos sairastut toisella puolella Suomea ollessasi lomamatkalla.

Vierailija
18/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:49"]Niin ap, ajattele miten kauheeta jos tulee tehtyä yksi turha ls-ilmo...? Lääkäri ilmouttaa epäilyt, ei se ole mitään varmas faktaa siinä vaiheessa. Mitkä defenssit sulla oikein on päällä kun noin vauhkoat? Tuskin on ihan tyhjästä noussut ls-ilmon ajatus. Ja kaippa sinä sen jälk jaksat tsempata 15 min seurv lääkärin vastaanotolla, kun on tuollainen uhka päällä. Että itse ainakin luottaisin enemmän ensimmäiseen arvioon. Mihin sitten liittyneekään koko asia.
[/quote] kakanmarjat siitä ilmosta, sosiaalityöntekijäkin työnsi sen kaapin perälle ja ihmetteli muutamaa vääristeltyä kohtaa siinä. Ne väärät tiedot vähän vaivaa kylläkin, eyteikö potilasta kuunnella ollenlaan ja jo valmiiksi väriteytty kertomus saa päälleen vain lisää värejä. Ensin suututti, nyt jo naurattaa.

Vierailija
19/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:14"]No, ilmiselvästi ovat kiusallaan päästään keksineet valheita. [/quote][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:14"]No, ilmiselvästi ovat kiusallaan päästään keksineet valheita. [/quote] no voihan sinne kirjata ihan asiaakin mikäli kuuntelee potilasta. Ihmeellisiä havaintoja myös saatu aikaan ihan mututuntumalta. Minusta taas lääkärin oma käytös oli hyvin vihamielinen ja asenteellinen. Ja jännä sekin että seuraava lääkäri oli eri mieltä tämän vihamielisen kanssa. Käykääpä huviksenne katsomassa mitä teistä on kirjoitettu.

[/quote]

eihän ne näy siellä omakannassa, jos ei ole antanut siihen lupaa?

[/quote]

Niin minäkin esitin toiveeni. Pitää kuulemma itse käydä laittamassa ruksit, että ei näkyisi. En käynyt, vaan tilasin tulosteena. Siellä ne sitten on kenen tahansa hakkerin haettavissa muistaakseni 15.9. alkaen.

Olin minäkin ihmeissäni, kun luin sinne tallennettuja minusta kirjoitettuja tietoja. Varsinkin kasvaimen toteamista edeltävältä ajalta, kun itse en tiennyt, mikä aiheutti kipua. Yksi siinä nimeltä mainittu sh oli jostain syystä nähnyt tarpeen kirjata ilmeisesti lääkärille tiedoksi finni-epäilynsä. Minä luulin sen olevan vain hiusmurtuma luussa. Lääkäri otti minut tosissaan, mutta ei kertonut minulle syitä kuvauksille, joten olin autuaan tietämätön kunnes kuvat oli otettu.

Myöhemmin, kun yliopistosairaalaan olin päätynyt ja odottanut tietoja 3 viikkoa, oli ylilääkäri jaaritellut puhelin yhteydenottoni syitä. Biopsian huonot tulokset olivat siis tulleet sairaalaan viikossa, mutta lääkäriaikaan oli vielä pari viikkoa, eikä sairaanhoitajat suostuneet kertomaan tuloksia, joten ohjasivat ylilääkärille. Ei kai siinä tarvitse enää puheluni jälkeen arvailla, minkä takia olen ottanut yhteyttä... Jäi kuva, että hän ei oikein tiennyt mitä kirjoittaa, mutta kirjoitti silti.

Vierailija
20/180 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hoidetaan vaikean syövän vuoksi.

Potilastietojen sisällöllä ei ole mielestäni yhtään mitään merkitystä. Kommentit ovat usein huvittavia.

Pituuteni (sain kahdeksan senttiä lisää pituutta!) ja asuinpaikkani (siirsivät minut Vantaalle asumaan) ovat muuttuneet tiedoissa ja kommenteissa lukee hassuja juttuja kuten "potilas söi paljon makeaa ja kävi Hulluilla Päivillä" yms. Mitäpä haittaa noista kommenteista olisi?

Ystäväni nuori poika selitti lääkärille katsovansa äitinsä kanssa rakkautta ja kauhua. Tieto kirjattiin lausuntoon. Äiti ei ole eläessään nähnyt yhtään kauhufilmiä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän