Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

äitiyslomalla ystäviä

Vierailija
11.03.2014 |

Äityslomalla ystäviä

Ajattelin tehdä tälläisen aloitteen. Olen lapsen 10kk kanssa kotona ja lähipiirini ei kuulu montakaan joilla lapsi myös taikka ovat siis kotona nyt samaan aikaan. Mistä niitä ystäviä saisi?
ollaan kyllä yritetty käydä ahkerasti sekä kirkon että leikkipuistojen vauva kerhoissa mutta tuntuu vaikealta pyytää ihmisä esim. kahville, tosin kerhot eivät ole ihan lähellä missä itse asun mutta asutaan kuitenkin pk-seudulla

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuolla äidit ja isät keskustelupuolella on ainakin muutama pääkaupunkilaisen laittama ilmoitus ihan lyhyellä aikavälillä. Vastaile vaikka niihin. Tai tosiaan niissä kerhoissa ja sun muissa kannattaa vaan rohkaistua ja pyytää ihmisiä kahville. Pyytämättä ei kukaan tule ja jos pyytää ja joku vastaa ei niin tulos on sama. Pyytämällä on kuitenkin se mahdollisuus, että joku joskus vastaa kutsuun myöntävästi.  Ja haittaako se perhekerhoissa, jos muilla on vanhempia lapsia?

Vierailija
2/62 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin unohdin mainita että muutamia päiviä sitten laitoin ilmoituksen sinne, mutta eipä ole vastauksia tullut ja muualtakin olen yrittänyt etsiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jos on vähän ujo, niinkuin minä on uusien ihmisten pyytämine vaikka kylään vähän vaikeaa

Vierailija
4/62 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla asutte, onko siinä pihaa/lähipuistoa? Nyt kun tulee kevät ja vauvasi liikkuu, niin sinne pihalle/puistoon vain. Perhekerhossakin olen porukkaan tutustunut, mutta helpointa musta oli tutustua lähipuistossa, kaikki siellä käyvät asuivat lähellä ja kun nähtiin useamman kerran viikossa, tuli äkkiä sen verran tutuksi, että voi kutsua sisällekin leikkimään. Jos kylään kutsuminen tuntuu vaikealta, voi myös ehdottaa esim. kävelylenkkiä tai yhteistä reissua johonkin juttuun (kirppari, babybio, joku lastenpaikka, mitä näitä nyt on), kertoo vain ajatelleensa, että siellä ois kiva käydä ja kun toinen sanoo, et niimpä oiskin ni ehdottaa et mennäänks yhdessä. Kannattaa vaan reippaasti pyytää, vaikka ujostuttaisikin, äitiyslomalla kyllä melkein kaikki kaipaa seuraa.

Vierailija
5/62 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät on yliarvostettuja.

Vierailija
6/62 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on sama ongelma, käyn muskarissa ja puistoissa mutta keskustelut ei oikein ikinä edisty säästä ihmeimpiin aiheisiin. Mäkin tartteen mammakavereita Espoosta ku ei aina jaksa kaupungille lähtee näkee ku muut asuu Vantaalla tai Helsingissä.. T. Mami 24 ja Poju 11kk :)

Vierailija
7/62 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut myös ilmoituksia siellä sun täällä, mutta huomasin, että ihmiset ei pahemmin vastaa niihin. Niinpä vastasin mieluummin muiden jättämiin ilmoituksiin ja näin löysin itselleni äitiyslomalla kavereita. Ja aika monen äidin kanssa kyllä tavattiin kerta tai pari, mutta vain kahdesta löysin pidempiaikaisia ystäviä.

Vierailija
8/62 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kukaan kokeillut lapselle kaveri sivustoa ettö lytyykö sieltä äidillekin ystäviä?

Vierailija
9/62 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan on arka lähestymään muita tai muuten vaan toiset ihmiset pelottaa, niin voi pohtia, että mikä on se pahin mitä voi tapahtua?? Itsellä oli  nuorempana ongelmia vieraiden ihmisten kanssa ja muutenkin sosiaaliset tilanteet hieman ahdisti. Jotenkin järkeilemällä  ja tietenkin vaan harjoittelemalla tästä pääsin vähän reipastumaan ja  esimerkiksi äitiyslomalla löytyi kerhoista ja muista ihan juttuseuraa. Mitään kauhean syvällisiä ystävyyssuhteita ei tietenkään syntynyt, mutta sellaisia en ehkä tuolloin kaivannutkaan. Seuraa lähinnä päiviin. Tsemppiä ap. Kyllä jostain aina löytyy seuraa, jos tosiaan menee vaan ja juttelee, voi olla aluksi hankalaa, mutta kyllä se jossain vaiheessa alkaa olla jo ihan luontevaa. Tuosta lapselle kaveri sivustosta en valitettavasti osaa mitään sanoa.

Vierailija
10/62 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama homma ja aikaa kuin on mutta toisaalta haluaisin myös ihan pysyviä uusia ystäviä en vain äp loman ajaksi koska raskauden myöstä kavereita katosi

Vierailija
11/62 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nonii äipät sitten, kaupunkeja ja ikiä kehiin! :)

Vierailija
12/62 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ottais yhteyttä niihin vanhoihin kavereihin. Ellei oo ollu mitään riitaa siis. Joskus kaverit saataa vaan jäädä. Ei kaikki välttämättä laita välejä poikki dramaattisesti vaan yhteydenpito vaan hiipuuja kumpikin jää miettimään tahoilleen mitä tapahtui, mutta ei kuitenkaan tee asialle mitään.

Vierailija
13/62 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut jos vastailee muitten ilmoituksiin ja kun ole yh, jos tämä tulee ilmi niin silloin kirjoittelu usein loppuu. yleensä en mainosta sitä ja enkä näe että jos on perheelisiä 2 aikusen perheitä niin eipä ne eroa meidän perheestä niin kovin monella tapaa. En vain ymmärrä

Vierailija
14/62 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma että vastaamattomuus johtuu aina tuosta, että olet yh? Vai käykö aina samalla kaavalla, että juuri sen asian julkituominen lopettaa kirjoittelun. Ootko ketään päässyt tapaamaan ihan naamatusten, luulis että siinä vaiheessa ei oo tuollaisella asialla mitään väliä ja nykyäänhän yksinhuoltajuus ei ainakaan minusta ole mikään erikoinen juttu.

Vierailija
15/62 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä yhden ystävänkin löytänyt, unohdin mainita. Ja sitä minäkin että ei yksinhuoltajuus niin erikoinen juttu ole enään nykyisin

Vierailija
16/62 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne sivuille pystyy jättämään tuollaisia vauvakaveri ilmoituksia? Löytyiskö täältä espoon keskuksen läheltä vajaa vuoden ikäiselle vauvakaveria ja tietty äitikaveria minulle, esim just kirjastoo, kahville, puistoo.. Olen itse 25v

Vierailija
17/62 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/62 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 14:00"]Äityslomalla ystäviä

Ajattelin tehdä tälläisen aloitteen. Olen lapsen 10kk kanssa kotona ja lähipiirini ei kuulu montakaan joilla lapsi myös taikka ovat siis kotona nyt samaan aikaan. Mistä niitä ystäviä saisi?
ollaan kyllä yritetty käydä ahkerasti sekä kirkon että leikkipuistojen vauva kerhoissa mutta tuntuu vaikealta pyytää ihmisä esim. kahville, tosin kerhot eivät ole ihan lähellä missä itse asun mutta asutaan kuitenkin pk-seudulla

[/quote]

etsin ystäviä myös. Puistot kerho osoittautuivat turhiksi. Pk seudulta itsekkin. Kavereita ei edelleenkään(uusia) ja lapsiijo 2v:/.

jalopeno

Vierailija
19/62 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 18:11"]No tuolla äidit ja isät keskustelupuolella on ainakin muutama pääkaupunkilaisen laittama ilmoitus ihan lyhyellä aikavälillä. Vastaile vaikka niihin. Tai tosiaan niissä kerhoissa ja sun muissa kannattaa vaan rohkaistua ja pyytää ihmisiä kahville. Pyytämättä ei kukaan tule ja jos pyytää ja joku vastaa ei niin tulos on sama. Pyytämällä on kuitenkin se mahdollisuus, että joku joskus vastaa kutsuun myöntävästi.  Ja haittaako se perhekerhoissa, jos muilla on vanhempia lapsia?

[/quote]

mä voin sanoa että joskus itsekkin sinne kirjoittelin vastaavasta. Ei johtanut juuri mihinkään.

Vierailija
20/62 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 18:11"]No tuolla äidit ja isät keskustelupuolella on ainakin muutama pääkaupunkilaisen laittama ilmoitus ihan lyhyellä aikavälillä. Vastaile vaikka niihin. Tai tosiaan niissä kerhoissa ja sun muissa kannattaa vaan rohkaistua ja pyytää ihmisiä kahville. Pyytämättä ei kukaan tule ja jos pyytää ja joku vastaa ei niin tulos on sama. Pyytämällä on kuitenkin se mahdollisuus, että joku joskus vastaa kutsuun myöntävästi.  Ja haittaako se perhekerhoissa, jos muilla on vanhempia lapsia?

[/quote]

mä voin sanoa että joskus itsekkin sinne kirjoittelin vastaavasta. Ei johtanut juuri mihinkään.