Mistä saappaat paksupohkeiselle?
Pitäisin hirmu mielelläni talvella pitkävartisia saappaita hameen kanssa. Mutta nuo kaupoissa olevat ei sovi jalkaan, vetskari ei mene kiinni, kun on niin paksut pohkeet... Olen kuitenkin nähnyt samankokoisilla naisilla saappaita, niitä varmasti on olemassa. Osaisiko täällä joku kertoa, mistä kannattaa katsella?
Kommentit (44)
duoboots.com. Varren leveyttä löytyy jopa 50cm asti!
Kiitos vinkistä. Tamaris-merkkiä joku suosittelee toisella keskustelupalstalla. Missähän sitä myydään muualla kuin netissä?
Mulla on paksut pohkeet, mutta kun menin yrittäjän pitämään kenkäkauppaan (ei siis ketjuliikkeeseen vaan sellaiseen, jossa yrittäjä tilaa valikoiman ja palvelee asiakkaita - tämä oli Tampereella Tullintorin kenkä, en vaan tiedä, missä asut) ja esitin asiani "Hei, tarvitsisin saappaat, jotka mahtuu vaikka on tämmöiset pohkeet". Ja katso, myyjä (joka ei ollut mikään laiheliiniteini vaan vähintään itseni kokoinen täti) toi heti ainakin viittä eri mallia olevat saappaat, jotka kaikki mahtuivat pohkeestakin, jotkut jopa reilusti. Hintahaitari tosin oli 150 eurosta ylöspäin, mutta koska mulla muutenkin on vähän ongelmalliset jalat, se ei ollut mulle mitenkään tavatonta.
malleja oli ainakin viidet. Muistan siitä vain Janitat, joita en ostanut, koska mun edeelliset saappaat oli olleet Janitat, ja vihasin niitä, sekä Gaborit, jotka ostin koska ne tuntui parhaimmalta jalassa, vaikka ulkonäkö olikin tylsin ja koristeettomin ja hintakin muistaakseni ainakin toiselsi kallein valikoimasta (219€). Yhdet saattoivat myös olla clarksit, mutten ole varma.
Evans. Yours. New look. KVG. Tosin ovat brittifirmoja kaikki, mutta hinnat ovat kohtuullisia.
Evans. Yours. New look. KVG. Tosin ovat brittifirmoja kaikki, mutta hinnat ovat kohtuullisia.
Gaborilla on pitkävartisia saappaita, joiden varressa on ns. D-mitoitus. Minullakin on sellaiset.
Kurkkaa vaikka Zalandolta:
http://www.zalando.fi/gabor-saappaat-musta-ga111c000-q00.html
http://www.zalando.fi/gabor-saappaat-musta-ga111c0ad-801.html
http://www.zalando.fi/gabor-saappaat-musta-ga111c0a3-802.html
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 23:18"]
Kiitos vinkistä. Tamaris-merkkiä joku suosittelee toisella keskustelupalstalla. Missähän sitä myydään muualla kuin netissä?
[/quote]
Minä olen ostanut ihan tavallisesta kenkäkaupasta, paristakin kaupungista. Tamaris on siitä hyvä, että ne ovat nilkasta siroja, mutta pohkeelle (lihaksikkaalle) on tilaa. Eli jos on ylipainon takia paksut jalat, niin eivät ehkä sovi. Ovat muuten ainoat sopivat, mitä olen löytänyt, muissa on ollut liian löysä nilkka.
Hei!
Joissakin kenkä kaupoissa on sellaiset venytys jalat jos ei jää monesta sentistä kiinni. Kannattaa kysellä. Se on siis sellainen et ostat kengät ja sun pohkeen ympärysmitta otettaan. Kenkiin laitetaan sellainen aine sisä puolelle ja pikku hiljaa kasvatetaan vartta juuri sinun pohkeen kokoiseksi.
Duoboots on tosi hyvä, minä tilasin sieltä :)
Evansilta (evans.co.uk) oon tilannu!
Ainakin suutarit pystyy venyttämään nahkasaappaita jonkin verran ja jos se ei riitä ,niin suutari pystyy ompelemaan siihen lisäkaistaleen tilaa tuomaan :)
Itse etsin taas kuumeisesti pikku pohkeiselle saappaita :D Löytyi onneksi. Mutta tuossa etsinnän tiimellyksessä löytyi eritoten paksu pohkeiselle saappaita (XL-varsi). Ja ihan Kookengästä, Halosella ja Sokosella oli noita. Merkkiä en pistänyt merkille.
Ellos plus -mallistossa on vaihtoehtoja.
Laadusta en voi sanoa mitään, en ole tilannut (kun en tarvi), mutta huomasin, että on leveävartisia saappaita myytävänä :)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 23:15"]
duoboots.com. Varren leveyttä löytyy jopa 50cm asti!
[/quote]
Noiden laatu ei vaan vastaa niiden hintaa... :(
Minun ongelma sellainen että olen 175cm ja kengän koko 36-37, ja pohkeeni koko vastaa taas 39-kengännumeroa joka on minun pituisen normaali jalan koko, eli saappaat aina tiukat pohkeista.
Elloksellahan on joku nahkasaapasvalikoima jossa voi valita varren leveydeksi S, M tai L!
Onko kukaan tilannut???
Gaborin kengät on ihanat jalassa, pitäisiköhän minunkin hankkia saappaat, jos D-mitoitus varsissa vain riittää oikeasti paksupohkeiselle. Jostakin syystä on hirveät lihasköntit pohkeissa, vaikka muuten ei ole lihaksista tietoakaan, pohkeet pysyy yhtä paksuina vaikka paino miten vaihtelee. Ei minulla ole koskaan ollut pitkävartisia saappaita, kuvittelin ettei niitä tehdäkään kuin hoikkajalkaisille.
Mulla on paksut pohkeet ja ostin pari talvea sitten Eccon pitkävartiset nahkasaappaat (Prismasta). Hintaa oli noin 150 euroa, mutta on kiva, kun on pitkät saappaat. Ohuehkot, sileät pohjat, mutta laitatin suutarilla uudet pohjat kenkiin ennen ensimmäistä ulkokävelyä.
Minäkin haluaisin tietää.
Yksi asia, mitä olen ihmetellyt on, että koon 40 tai suuremmissa saappaissa näyttäisi olevan väljemmät varret. Miksi? Onko jalan koolla ja pohkeen paksuudella muka joku yhteys? Ikävä kyllä oma jalkani on kokoa 38, joten saan vain katsella niitä väljempiä varsia kaihoisasti. Oman koon saappaat ei ikinä mene jalkaan.